27 Temmuz 2020 Pazartesi

Ateş Gecesi - Reşat Nuri Güntekin




Reşat Nuri Güntekin’in okumadığım az sayıda eseri kaldı. Ateş Gecesi de bunlardan biriydi. Yazarın 1942’de yazdığı 53 yaşında yazdığı, olgunluk çağı eserlerinden biri.

İnklâp Kitabevi’nden 1993’de çıkan 9. baskısından okudum kitabı. Bu yayınevinin suluboyalı kapaklarını çok seviyorum.


Kitabın isminden, önce Kurtuluş Savaşı’yla ilgili olabileceğini düşünmüştüm. Ama bu bir aşk romanı ve hatta bence yazarın en güzel eserlerinden biri.


Kahramanımız 18 yaşındaki Kemal Murat, saraya yakın bir askerin oğludur, bir sebepten üç kardeşin üçü de sürgüne gönderilir. Kemal de Milas’a gönderilmiştir. Burada kısa sürede sevilen bir genç olur. Kasabanın Girit’li saygın doktoru Selim Bey de onu kardeş gibi sever. Onların evlerine sık sık girip çıkan Kemal, doktorun, mutsuz bir evlilik süren çocuklu kız kardeşi Afife’ye aşık olur.

Kitabın devamı da çok ilginç. Yazarın en cüretkar eserlerinden birisi gerçekten. Ama çok akıcı, çok merak uyandırıcı yazılmış. Yazarın en sevdiğim eserlerinden birisi oldu. Keyifli okumalar dilerim..:)


22 yorum:

  1. imkansız aşk :) lise döneminde okumuştum. yazarın ilk üçüne girer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Burcu bence de ilk 3te teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  2. Eren Hanım'cım, nasılsınız? Blog'da yeni kitaba dair biraz uzun bir yazı var. Sormuştunuz diye haberdar etmeye geldim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Mert'cim sen de iyisin inşallah:) evet merak ediyorum durumu çok teşekkür ederim haber verdiğin için:)

      Sil
  3. Uzun zamandır ara verdiğim Reşat Nuri okumalarına başlamak için iyi bir seçim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Süleyman Bey çok keyifli oluyorum, okumadıysanız Halide Edip'ten Kalp Ağrısı'nı tavsiye ederim, ben teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. Selam canim.
    Seneye Türk Edebiyatıni tamamlamak istiyorum, o kadar Çok okumadığım eser var ki...
    İyi okumalar, selamlar 😙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah'cım kesinlikle, kitap dağı bekliyor beni:)) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  5. reşat nuri, hüseyin rahmi, en sevdiklerim. refik halit e başladım, o da girebilir gibi en sevdiklerime :) bu romanı okumadım ama hepsini okuycam bu yazarın tabii. ne güzelmiş konusu da. akşam güneşi adlı romanını çok seviyom yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de tüm eserlerini okumak istiyorum Deepcim:) akşam güneşi de kesinlikle en sevdiklerimden biri, keyifli okumalar:)

      Sil
  6. feriha hanım da geldiii, bayramını kutluyo hihihi :)

    YanıtlaSil
  7. Reşat Nuri'nin bu kitabını hiç bilmiyordum ama konusu güzelmiş aklımda bulunsun:) Elinize sağlık Eren Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Gül Hanım gerçekten güzel bir eser, çok teşekkür ederim yorumunuza, iyi bayramlar, sevgiler:)

      Sil
  8. Reşat Nuriyi okumuştum ama eskiden,hangi ktaptı hatırlamıyom,ama bu değil gibi sanki..Ateş Gecesi,fethi naci'ye gore, hem guntekin'in, hem de turk edebiyatinin "en guzel" ask romanimis..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok ilginç, çok teşekkür ederim bu bilgi ve güzel yorumunuza Ertuğrul Bey teşekkür ederim iyi bayramlar:)

      Sil
    2. Unutmuşum size de iyi bayramlar..😊

      Sil
    3. çok teşekkür ederim Ertuğrul Bey:)

      Sil
  9. Bu tip kapak resimleri nostaljik oluyor. Konusuna bakınca benim okuyacağım tarzda bir kitap gibi duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yazarın en iyilerinden tavsiye ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  10. Reşat Nuri'yi ben de çok seviyorum. Birçok kitabını okudum ama bu okumadıklarımdan. Aşk romanları ayrı bir güzel oluyor. Yorumundan sonra merakla okuyacağım canım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu da tavsiye ederim Şule'cim, kesinlikle çok güzel, yorumun için çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...