6 Temmuz 2020 Pazartesi

Bu Şehirde Kimse Yok Mu? - Rövşen Abdullaoğlu



Rövşen Abdullaoğlu, daha önce size tanıtmış olduğum Zor Olsa Da Hayat Devam Ediyor kitabından sonra, dilimize çevrilmiş ikinci kitabı Bu Şehirde Kimse Yok Mu? ile bizlerle buluşuyor.

Daha önce de yazmış olduğum gibi Rövşen Bey ülkesi Azerbaycan'da çok popüler bir yazar ve psikolog, ülkesinde yayınlanmış 27 kitabı bulunuyor. Önceki kitabı Türkiye'de de oldukça beğeni toplamıştı.


Bu kitabı roman türünde. Azerbaycan'da yılın en çok satan kitabı olmuş. Mayıs ayında çıkan 279 sayfalık kitap yine Destek Yayınları'ndan çıkmış. 

Konumuza gelirsek, Willy evli, çocuklu, mutsuz ve dibe batmış bir haldedir, bu durumdan bir çıkış yolu da görememektedir. Aslında zamanında başarılı bir Amerikan futbolu oyuncusu olsa da, şu an Anderson hastanesinde hademelik yapmaktadır. Kendince bunun sorumlusunu geçmişi olarak görür. Hastanede, ölümcül bir hastalığı olsa da her günü gülerek karşılayan Wisam'la arkadaş olduğunda herşey değişir...

Psikolojik bir roman olan kitapta, yazar başka kitaplara, tarihi olaylara vs. oldukça bol referans kullanmış, böyle olması benim çok hoşuma gitti, hem tek düzeliği önlüyor, okur yeni şeyler öğrenmiş oluyor, hem de örneklemeler anlamı pekiştiriyor.

Kitabı çok sevdim, bunu psikolojik roman olarak değerlendirmek gerekiyor, yine hayata bakışımı değiştiren, modumu yükselten bir kitap oldu. Günümüzün sorunu zaten içimizden atamadığımız o sebepsiz huzursuzluk duygusu, Willy'nin durumu biraz daha ağır belki ama temeli aynı... Sonuçta Willy, Wisam'ın değerli aktarımlarıyla bu durumu yenmeyi başarıyor, kısacası herşey bizim olayları nasıl değerlendirip nasıl tepki verdiğimizle ilgili...

Ayrıca yazar her bölümün başında epigraf* kullanmış. Bunlar da oldukça bilgilendirici ve ilginçti, çok hoşuma gitti.

Kitap herkese tavsiye edebileceğim bir kitap, yazara başarılar sizlere keyifli okumalar dilerim..:)





[*Epigraf, Bir eserin veya bir bölümün başlangıcında yer alan cümle, alıntı ya da şiirdir. Epigraf; ön söz, özet ya da aynı alandaki başka metinlere gönderme amacıyla kullanılabilir. Kurgu eserlerde, eserin içeriğine uyumlu kurgulanmış epigraflar kullanılabilir. (vikipedia)]

Resim 2:https://www.ensonhaber.com/kitap/bestseller-rovsen-abdullahoglu-ile-yeni-romanini-konustuk


18 yorum:

  1. Yazar Azerbaycan'da mı yaşıyor? veya doğru soru roman orada mı geçiyor? İsimlerden sanki Amerika'da geçiyor gibi geldi. Nedense bu duruma (yani bir yazarın kendi ülkesi/yaşadığı yer dışında bir ülkede geçen bir hikaye yazması) çok takılıyorum bana doğru gelmiyor. Herhalde bu kitap için çok detay bir durum ama ilk dikkatimi çeken o oldu ve beni uzaklaştırıyor. Yine de psikolojik romanları ben de seviyorum, aklımda olsun. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok emin değilim Gül Hanım ama sanıyorum konunun gelişimi için Amerika'da geçmesi daha uygun gelmiş olmalı... Tür olarak psikoloji ve kişisel gelişim diyebilirim:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  2. psikolojik roman severim, yazarı daha evvel okumadım hatta seninle tanıyorum teşekkürler eren :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumuna Burcu'cum:)

      Sil
  3. Yazar Azerbaycanda yaşıyor. Olaylar ama Amerikada Hustonda geçiyor. Ben de okudum kitabı. Çok begendim. Çok duygulandim okurken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  4. kitap ilgimi çekti bende notumu aldım ilk siparişte getirteceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım siz de seversiniz keyifli okumalar:)

      Sil
  5. Ben de yenice okuyup yorumladım. Motive edici bir kitap gerçekten :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sizinle aynı fikirdeyim, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. bu yazarı okusam iyi olucak artık, azeri blog arkadaşlarımız umman aslan, aysel ezimova, dream high happy day önermiştii :) feriha hanım da seni sorduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oku Deepcim:)Feriha Teyzemin ellerinden öperim:))

      Sil
  7. Moodumuzu yükseltecek şeylere çok ihtiyacımız var teşekkür ederiiiiz 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız ben teşekkür yorumunuza:)

      Sil
  8. epigraf mı demöekmiş o alıntı bak pek çok kitapta görüyordum adını bilmiyorum iyi oldu öğrendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Sevim Hanım ben de Orhan Pamuk'un Kara kitap'ından öğrenmiştim:))

      Sil
  9. Yazarı hiç okumadım. Okunacak kitaplar o kadar birikti ki nasıl okuyup bitireceğim bilemiyorum 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız ben de öyle Derya Hanım:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...