3 Ağustos 2021 Salı

Cam Hançer - Ruth Rendell


Geçenlerde otururken aklıma birdem "cam hançer" kelimeleri düşüverdi, "aa ne güzel roman ismi olur bu" dedim, sonra da bu isimde roman var mıymış diye bakarken bu kitabı buldum.

Ruth Rendell çok ünlü bir isim ama sanırım bu ondan okuduğum ilk kitap. Yazarımız 1930-2015 yılları arasında yaşamış bir İngiliz, polisiye, gizem, gerilim türünde yazmış. Ama sanıyorum eserlerinde polisiyeden ziyade psikolojik taraf ağır basıyor. Ben Patricia Highsmith ile Iris Murdoch arası buldum.

Bu arada kitabı Kidega'dan aldım, 1991 basımı bir kitap geldi, tam 30 yıllık, çok hoşuma gitti:)

Kitabımız 324 sayfa, Remzi Kitabevi basımı, Belkıs Çorakçı çevirmiş. Orijinal ismi The Bridesmaid (Nedime); ki bence daha uygun bir başlık olurmuş. 

Philip 25 yaşlarında ciddi bir gençtir, içmimarlık yapmaktadır ve annesi, iki kız kardeşi ile mütevazi bir hayat sürmektedir. Ablasının evlilik töreninde tesadüfen damadın uzak bir akrabası olan Senta ile (nedimelerden biri) tanışır, iki genç adeta ilk görüşte birbirine vurulmuştur; bir anda sevgili olurlar, olaylar hızla gelişir ama daha çok seks üzerine kurulu bu yoğun ilişki, Philip Senta'yı tanımaya başladıkça boğucu ve korkutucu bir hale dönüşür.

Kitabın konusu ilginçti, çok sürükleyiciydi diyemiyorum ama karakterlerin psikolojileri, özellikle Philip'in durumu düşündürücüydü, güzel yazılmış, okuma keyfi veren bir kitap. Yazarın diğer kitaplarına da bakacağım. Keyifli okumalar dilerim.  

 


8 yorum:

  1. ruth rendell, bulabildiğim bütün kitaplarını okudum, patricia highsmith gibi o da polisiyenin kraliçesi. bu cam hançer, eveey, remzi kitabevi çilekli serisi, çilekli seride dört beş ruth rendell var, hepsi nefis, oku hepsinii, sahaflarda bulup okuduuum :) çilekli seriyi de ünlü biri hazırlıyormuş, unuttum ama murathan mungan olabiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deepcim niyetliyim okumaya, çok güzel gerçekten, nasıl kaçmış daha önce:) evet Murathan Mungan'dı sanırım:)

      Sil
  2. Kitap ilginç görünüyor ama tam olarak bilemedim, bakacağım mutlaka:)) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik bir konusu var, tavsiye ederim, umarım seversiniz, sevgiler:)

      Sil
  3. 30 yıllık bir kitabın gelmesine şaşırdım. O kadar sürede baskısı tükenmemiş ve stoklarda bulmuşlar. Vay be :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim hoş bir sürpriz oldu, şaşırdım ben de, sevgiler:)

      Sil
  4. İlginç bir tesadüf olmuş. Ben de bu yazarı hiç okumadım ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle tesadüfler çok hoşuma gidiyor Derya Hanım, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...