17 Ağustos 2021 Salı

Kara Gemiden Dehşet Hikayeleri - Chris Priestley

 


Chris Priestley'in Dehşet Hikayeleri üçlemesinin ikinci kitabı Kara Gemi'den Dehşet Hikayeleri; ilk kitap Monteague Amca'nın Dehşet Hikayeleri'ni burada yazmıştım.

Yine Tudem Yayınlar'ndan 2012'de çıkmış 215 sayfalık kitabımızı Zarife Biliz çevirmiş. Harika illüstrasyonlar ise David Roberts'a ait. 

Kahramanlarımız Ethan ve Cathy onlu yaşlarda iki kardeştirler, Cornwall'da, babalarının işlettiği oldukça sarp bir yamacın tepesinde bulunan ve müşterisi sıklıkla denizcilerden oluşan Eski Han'da yaşamaktadırlar. İki kardeş çok fırtınalı bir günde hasta olunca babaları doktor çağırmak üzere gider ve çocuklarını kimseye kapıyı açmamalarını tembihler. Ancak baba gittikten kısa süre sonra fırtınada sırılsıklam olmuş genç bir denizci gelir ve çocuklar ona acıyıp içeri alır. Kısa sürede aralarında bir sohbet başlar ve vakit geçirmek için Thackeray isimli genç, deniz temalı dehşetengiz hikayelerine başlar...

Ben bu kitabı ilkinden daha çok beğendim, hikayeleri daha orijinal buldum. Yazar hikaye anlatma konusunda tam bir uzman; hikayelerin sıralanması, düğümün çözülüşündeki ustalık etkileyici... Çocuklara çok uygun olmasa da edebiyat sever ergen ve yetişkinler keyifle okuyacaklardır:)

Resim 2:https://1000kitap.com/yazar/Chris-Priestley



12 yorum:

  1. oo 2.den başlasak 1. ye haksızlık olur mu ki :) sevgiler canımcım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz Eylem'cim tavsiye ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Kitabı gerçekten merak ettim ismi de baya ilgi çekici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim gerçekten güzel, yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  3. İlginç hikayeler, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. hımms sevdim okunabilir pikuuu :)

    YanıtlaSil
  5. büyük kızımın ve benim okuyabileceğim bir tarz:)
    illüstrasyonların olması ve iyi bir öyküleme tekniği bir eser için önemli, emeklerine sağlık Erencim:)
    iyi okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğinizi tahmin ediyorum Bahar'cım, çok teşekkür ederim yorumuna, keyifli okumalar:)

      Sil
  6. Senin çocuk kitapları okumana bayılıyorum. Sayende bir sürü yeni isim ve kitap keşfediyorum. Lütfen güzel çocuk kitapları yazmaya devam et. Okullar açılıyor. Çocuklar benden kitap tavsiyesi isteyecekler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni rahatlatıyor Şule'cim, ilginç kitaplar keşfettikçe yazacağım, beğenmene sevindim, çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...