20 Haziran 2022 Pazartesi

Kiki’nin Cadı Kargosu - Eiko Kadono

 

Önemli Not: Geçen gün spam yorumları silerken yanlışlıkla - nasıl oldu bilmiyorum ama- tüm yorumları sildim:((( Geri alınabilir mi diye araştırdım ama bir çözüm bulamadım.  Değerli zamanınızı ayırıp yaptığınız yorumların akıbeti için sizden özür dilerim...

****

Daha önce animesini izleyip çok sevdiğim Kiki'nin kitabını görünce okumak istedim. Kitap bu yıl İthaki Yayınları'ndan bu yıl çıktı, içinde Akiko Hayaşi'nin çok güzel çizimleri de var. 1985 yılında yazılmış kitabımızın Stüdyo Ghibli yapımı (1989) animesinin imdb puanı 7,8. Sayfa sayısı 208 olan kitabı Japonca'dan Derya Akkuş Sakaue çevirmiş.

Kiki'nin annesi bir cadıdır, Kiki de annesi gibi cadı olmayı seçtiği için kendisini ispatlaması gerekmektedir. Bunun için 13 yaşına gelince, bir yıl boyunca cadısı olmayan bir şehirde tek başına kalabilmelidir. Günü geldiğinde Kiki, konuşan kedisi Jiji ile uçan süpürgesine atlar. Tesadüfen kendisini Koriko şehrinde bulur. İlk başta biraz bocalasa da güzel dostluklar kurmayı başarır, hele "cadı kargosu"nu kurduktan sonra bir sürü macera yaşar...

Kitap gerçekten çok sevimliydi, bir sürü tatlı ayrıntı bir tarafa verdiği mesajlar da çok hoşuma gitti. Kendi kendine yetebilme, kendine güven, bağımsızlık konularını işlemesi güzeldi... Keyifli okumalar dilerim:)

 


18 yorum:

  1. Sevimli bir kitaba benziyor, fırsat olursa okumak isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum çok tatlı gerçekten, tavsiye ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Çok tatlış görünüyor kitap, konusu da ilgi çekici. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz spama düşmüş, kusura bakmayın:) evet çok şirin bir kitap, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  3. Animesini büyük bir zevkle izlemiştim:) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeldi gerçekten, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. Ben de çok severim filmini, kitabını da hep görüyorum ama fırsat olmadı, alıp okumalı bu yaz tam kendini iyi hisset romanlarından biri olur gibi :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam bir tatlı yaz kitabı, çizimler de var:) çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  5. Bu kitabı hep görüyorum:))) Yanlış hatırlamıyorsam İlkay önermişti bana:))) Alınacaklar listemde, kitabı okuduktan sonra da filmini izlemek istiyorum:))) Emeğinize sağlık:)))

    Yorumlar için üzüldüm:( Vardır bir hayır mutlaka, ben hep öyle düşünürüm, üzülmeyin:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de kitabı da çok şirin gerçekten:)

      çook teşekkür ederim, nasıl oldu anlamış değilim, evet ben de öyle düşünüyorum, sevgiler:) <3 <3 <3

      Sil
  6. Ben de yapmıştım o yorum silme olayını. Binden fazla yorum silinmişti :-( Sanırım geri dönüşü yok ama sen yine de araştır. Belki bu işlerden anlayan birileri çözüm yolu bulabilir.

    Filmini birkaç yıl önce izlemiştim. Kitabını da Tozlu Hayaller Kütüphanesi'nde gördüm. o da beğenmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Şule'cim sorma, olan oldu, bana da ders oldu, daha diķkatliyim artık:)) Kiki çok tatlıydı evet, çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  7. konusu güzelmiş, emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumuna Bahar’cım sevgiler:)

      Sil
  8. yorumların için çok üzüldüm ama hiç önemli değil ben tekrardan yaparım yorumlarımı :) güzel bir kitaba benziyor E- kitap olarak okuyabilirsem okuyacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) çok tatlı bir kitap gerçekten tavsiye ederim, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...