19 Temmuz 2022 Salı

Karasevdalılar - Javier Marias


Geçen yıl Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan kitabımız 284 sayfa. Yazarımız 1951 doğumlu, İspanyol çevirmen ve yazar.
Maria uzun zamandır, müdavimi olduğu kafede mutlu bir çifti izlemektedir. Bir gün esas adam cinayete kurban gider. Maria da karısıyla tanışır ve olaylar gelişir...

Maria'nın ağzından dinlediğimiz eserde bilinç akışı tekniği bolca kullanılmış, neredeyse kitap denemelerden oluşmuş, 3-4 sayfalık paragraflar var. Anlayacağınız okurken -hızlıca bile olsa- inanılmaz içim sıkıldı ama seveni de çokmuş, siz bilirsiniz...:)
 

 


20 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Sevenleri var ama bu beni çok şaşırttı:)) keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  2. sen sıkılırsan ben de sıkılırım bana neee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anca beraber kanca beraber Deepcim:)) çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Ben de Cioran ve Pessoa okumaya calişirken ne kadar cok seveni var ben de severim diyordum😁 Yine de pes etmiş değilim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Javier Marias'dan pes ettim ama Narda'cım, yanımda olsa "ay lütfen biraz susar mısın?" diyecek kıvamdayım:))) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  4. Marias'dan ''Acı Bir Başlangıç Bu'' romanını okumuştum, hem benden hem de yazardan kaynaklanan nedenlerle verimli bir okuma olmamıştı ama sonunda sevdim denilebilir yazmıştım. O gün bugündür başka bir kitabını okuyup netleştirmek istiyorum ama daha kısmet olmadı:) Yazarın üslubu matruşka bebekler gibi, cümlenin içinden başka bir cümle, onun içinden başka bir cümle çıkıyor, sonunda koca bir paragraf oluyor. Ben ''Yarınki Yüzün'' üçlemesini deneyeceğim bakalım artık. Bu romanı da görmüştüm ama okumak içimden gelmemişti isabet olmuş:) Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın tarzını çok güzel açıkladınız Gül Hanım, aynen dediğiniz gibi, belki tarzına alışılsa sevilebilir. Siz üçlemeye girişecek kadar iddialısınız, ooo:) O zaman yazılarınızı merakla bekliyorum:) Yorumunuza çok teşekkür ederim, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
    2. Aslında bu yazar için iddialı değilim sadece ilk o kitabı okumak istemiştim olmadı bari tekrar deneyeceksem o olsun diye düşündüm. Ucleme olsa bile ilk kitabı okuyacağım uyarsa devam edeceğim. Artık illa tüm seriyi okuyacağım diye kendimi zorlamiyorum. Keyifli okumalar:)

      Sil
    3. Ah ben de eskiden üçleme vs. devam kitabı varsa mutlaka okumalıyım derdim ama artık sizin gibi yapıyorum:) yorumunuzu merakla bekliyorum bu arada Gül Hanım, sevgiler:)

      Sil
  5. Sevemem diye düşündüm, pek bana hitap etmedi:) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmeniz zor bence de:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Selam Eren'cim. :)
    Listem de olan bir kitap. Dediğin gibi seveni de çok. Artık ne zaman okursam :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan yorumunu merak ediyorum Gülşah'cım:) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  7. Hiç benlik değil. Bilinç akışı lafını duyduğum anda kaçıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Bilinç akışının da bilinç akışıydı Şule'cim, sen kendini kurtar:))))) sevgiler:)

      Sil
  8. Bilinç akışını duyduğumda koşarak uzaklaşıyorum:) Çok denedim ama bana göre değil maalesef! Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu kitabı okuduktan sonra size eskisinden on kat daha hak veriyorum:)) yakın gelecekte size güzel kitaplar önerebilmek dileğiyle:)

      Sil
  9. bilinç akışı yorucu oluyor, iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada akan benim bilincim oldu Bahar'cım, yazarınki akamadı bir türlü:))) sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...