24 Temmuz 2023 Pazartesi

Ölesiye - Josephine Hart

 


İrlandalı yazar Josephine Hart'ın ilk eseridir. Can Yayınları'ndan 1993 yılında çıkan 195 sayfalık kitabımızı Nihal Yeğinobalı çevirmiş.

Baş rollerde Juliette Binoche ile Jeremy Irons'un olduğu 992 yapımı bir film uyarlamasının puanı 6,7.

Ünlü bir politikacının damadı olan 50 yaşındaki Dr.Stephen'in kendisi de kayınpederi sayesinde ünlü bir politikacı, parlamento üyesidir. 25 yaşındaki çapkın oğlu Martyn, ciddi bir ilişkisi olduğunu söylediğinde herkes çok şaşırır. Sevgilisinin 33 yaşında, başına buyruk bir kadın olduğu ortaya çıkınca şaşkınlık endişeye döner. Ancak bir toplantıda tesadüfen, gazeteci olan Anna'yla tanışan Stephen bambaşka bir hisse kapılır... Aniden bu kadına deliler gibi aşık olmuştur, artık hiçbir şeyin zarar veremeyeceği bir noktada olan Anna ise bu adamın tüm isteklerine cevap vermeye hazırdır...

İlginç bir konuydu, daha etkileyici yazılabilirdi diye düşünüyorum. Filmini daha çok beğenmiştim, okunmasa da olur diyerek size keyifli okumalar diliyorum..:)




20 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Juliette Binoche ve Jeremy Irons seviyorsanız film ilginç olabilir:)

      Sil
  2. Burada yazdığınız kadarıyla bile konuyu sevemedim, Juliette Binoche'yi severim ama filme bakabilirim:) Elinize sağlık Eren Hanım sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konu sevimsiz gerçekten, filmi tercih edebilirsiniz Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. ne film yaa yönetmeni de müthiş louis malle yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film kitaptan çok daha etkileyici Deepcim evet:)

      Sil
  4. Filmi bilmiyorum, kitabı da yine senden öğrendim:))) Daha önce hiç gözüme de çarpmadı. Konusu ilgi çekici gibi ama sanırım tam keyif vermiyor kitap son cümlenden anladığım kadarıyla:) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu değişik ama bilmiyorum beni sarmadı:) film daha iyi, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  5. filmini izleyeyim o zaman:) sevdiğim oyuncular varmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet BahaR'cım benim de favori oyuncularım, iyi seyirler:)

      Sil
  6. okunmasa da olursa, yayınlayıp merak ettirmeseydin ve böylece zamanımız çöp olmasa mıydı acabas :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Why so serious?:)) neden şöyle düşünmüyorsun, kitabı görüp merak etseydin ve hakkında hiç bilgi bulamadığın için kitabı satın alıp okumaya başlasaydın, hem zaman hem para kaybedecektin..:)

      Sil
    2. Ne kadar naif bir cevap vermişsin ben bu yoruma çemkirirdim. :D

      Sil
    3. :)) çok naziksin, teşekkür ederim, arada böyle yorumlar da lazım:))

      Sil
    4. "kitaplar- filmler - şarkılar ve diğer çaba harcanan her şey, yeterince güzelse gelir beni bulur" bakış açımdan dolayı zaman ve para kaybım çok az :)))

      Sil
    5. Şahane bir bakış açısı:))

      Sil
    6. ahahaha inşallah dalga geçmek için değil, gerçekten şahane buluyorsundur. (sesinle, mimiklerin, beden hareketlerinle bu cevabı alabileceğim bi iletişimde olsaydık, aksi aklıma gelmezdi. çünkü zaten bunun cevabını cümlenden bağımsız diğer bu eylemnlerinle almış olacaktım. sanal dünyanın oyunu bu işte; bir şey doğru mu, içten mi, samimi mi, asla emin olamıyoruz. heleki benim gibi sosyal zekâsı yüksek ve sosyal ilişkiler kurarak kendini geliştiren biri için sanal şeyler çok acımasız :)) konu uzuyor. kesiyorum. güzel şeyler bizi bulmaya devam etsin. sevgiler.)

      Sil
    7. :) yoo ciddi söylüyorum çünkü çoğunlukla ben de böyle düşünüyorum veya paralel evrenlerdeki bir ben izlemiş/izleyecektir:)) sana katılıyorum sanal alemdeki beden dili, mimik ve ses tonu eksikliğinin iletişime etkisi konusunda:)) dileğine yürekten katılıyorum, sevgiler:)

      Sil
  7. Kapak bayağı etkileyici imiş, iyi ki önce yorumunu gördüm yoksa bir yerlerden sepetime girebilirdi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris'te Son Tango'nun afişine benziyor:) benim mi sabırsız zamanıma denk geldi acaba kitap bilmiyorum ama..:)) çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...