11 Temmuz 2023 Salı

Sirke Kız - Anne Tyler

 



Doğan Kitap'ın Sheakspear Yeniden serisini severek takip ediyorum, daha önce seriden Cadı Tohumu ve Zaman Boşluğu'nu okumuştum. Sirke Kız da Sheakspear'ın Hırçın Kız eserinin uyarlaması.

Yazarımız Anne Tyler 1941 doğumlu Amerika'lı yazar ve eleştirmendir. Pek çok ödül almış yazarın dilimize çevrilen eserleri Mavi Makara, Amatör Evlilik ve Soluk Alma Dersleri'dir. Amatör Evlilik'i merak ettim...

Hırçın Kız'ın konusu kısaca şöyle; Sinyor Battista'nın biri Bianca isminde uysal, diğeri Katherina isminde sivri dilli, hırçın iki kızı vardır. Baba, büyük kız evlenmeden küçüğünü evlendirmeyeceğini açıklamıştır. Bunu duyan Bianca'nın talipleri, Petrucio'yu Katherine ile evlenmeye ikna ederler. Bu hırçın kız Petrucio'nın ilgisini çekmiştir...

Anne Tyler ise biraz daha farklı yorumlamış. Louis Battista gözü işinden başka bir şey görmeyen bir bilim adamıdır, küçük kızı Bianca ve büyük kızı Kate ile birlikte yaşamaktadır. Çok becerikli ve nevi şahsına münhasır, göçmen asistanı Pyotr'ın ülkede kalmaya devam edebilmesi için acilen bir çözüm bulunmalıdır. Doktor Battista'nın parlak fikri Pyotr'ı, huysuz ve sivri dilli Kate ile evlendirmektir, böylece hem Pyotr onunla kalacak hem de sivri dili ve dik başlı tutumuyla koca bulması pek de olası görünmeyen Kate evlenmiş olacaktır. Böylece Pyotr ile Kate'i bir şekilde kaynaştırmaya çalışan Battista'nın çabaları acaba sonuç verecek mi??

2018'de çıkan 206 sayfalık romanımızı Sinem Bozkurt çevirmiş. Ben kitabı çok sevdim, hem akıcı ve güzel bir dille yazılmış, hem de naif ve romantik bir kitap. İyi ki okumuşum dedim, tavsiye ederim. Keyifli okumalar:)






14 yorum:

  1. Anne Tyler'den yirmi küsur yıl önce (2000'de yani:)) Yıllar Merdiveni'ni okumuş çok beğenmiştim o da bir evlilik hikayesiydi. Sirke Kız'ı da görmüş (Shakespeare uyarlaması olduğunu bilmiyordum) ve yazarı beğendiğim için okumak istemiştim ama niye kaldı hiç bilmiyorum:) Yazdıklarınızı okuyunca çok hoşuma gitti yeniden not ettim umarım bu sefer başarabilirim:) Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar Merdiveni listeye eklendi o zaman, bu kitabı seveceğinizi tahmin ediyorum benim çok hoşuma gitti, sizin yorumunuzu merakla bekliyorum, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  2. Ben bu yeniden çevrilen değiştirilen hikayelere nedense pek ısınamıyorum ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buna bir şans ver bence, çok tatlı bir kitap.. sevgiler:)

      Sil
  3. Tatil kafasındayken okumak güzel olurdu bana. Hep bi dram hep bi ağır abi kitaplardan bunaldım:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, çok hoş, sakin bir kitap Narda'cım, yorumuna teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  4. ne hoş düşünce :) peki okunurmuş :) son yazımda tanıdık bir kipat var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm evet Deepcim, sen hiç kitap kaçırmıyorsun valla süpersin:)

      Sil
  5. Kitabın konusu ilgimi çekti, not alayım. Teşekkürler tanıtımınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinizi umuyorum, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. ismi değişik geldi bana:) emeklerine sağlık kuzucum, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırçın değil de sirke kız, ama ben çok sempatik buldum başkarakteri:) çok teşekkür ederim Bahar'cım, sevgiler:)

      Sil
  7. Konusu ilgimi çekti, tatlı bir kitap demişsin, hemen not aldım:))) Kitabı senden duydum, yazardan da kitap okumadım hiç. Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hem konuyu hem de yazarın anlatımını çok sevdim, tavsiye ederim:) geç cevabım için kusura bakma bu arada, yorumun için teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...