27 Haziran 2023 Salı

Neredesin Bernadette - Maria Semple

 


Yabancı Yayınları'ndan 2013 yılında çıkan 364 sayfalık romanımızı Boran Evren çevirmiş. Kapakta da gördüğünüz gibi romanımız "kadın yazarlar roman ödülü finalisti". Bu kitaba nasıl rastladığımı tahmin edebildiniz sanırım, adet olduğu üzere "'Eleanor Oliphant Gayet İyi'ye benzeyen romanlar" araması yaparak tabi ki:))
 
Bernadette orta yaşlarını sürmekte olan bir mimardır, ancak ailesiyle Los Angeles'ten Seattle'a taşındığından beri mimarlık yapmamaktadır ve daha çok 12 yaşındaki üstün zekalı kızı Bee ile vakit geçirdiği içe dönük bir yaşam sürmektedir. Kocası Elgin ise Microsoft'ta üst düzey bir çalışandır, Ted konuşması bile yapmış hatta nispeten ünlü biridir. Bernadetta, Seattle'daki yaşama, daha doğrusu etrafındaki insanlara uyum sağlamakta biraz zorlanır. Kocasının etrafındaki kötü niyetli kişilerin de kışkırtmasıyla bu uyumsuzluk ruhsal bir problem olarak gösterilir... Ve Elgie, karısını bir kliniğe kapattırmaya karar verir. Bunlar romanın yaklaşık 220 sayfası civarında oluyor. İşte bu noktada Bernadette ortadan kaybolur...

Kitap ilk 250 sayfa kadar yazışmalar ve raporlar üzerinden ilerliyor, sonra da Bee'nin annesi Bernadette'i bulma kısmı var. Kitabı sevemedim, ilk başta yazışmaları okumak vs iyiydi ama konuyu sıkıcı buldum. Goodreads puanı 3,88 .


Bu arada romanın 2019 yapımı bir de film uuyarlaması mevcut, 6,8 puanlı komedi-dram türündeki filmin baş rolünde Cate Blanchett var, iyi seyirler:)


16 yorum:

  1. Kapak tanıdık geldi bayağı ama ilgimi çekmemiş pek şu sna kadar. Konusunu bilmiyordum, sıkıcı bulduğun için benim de yeterince ilgimi çekmeyeceğini düşündüm. Tanıtım için teşekkürler Erencim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Duygu'cum sıkıcı bulacağını düşünüyorum, yorumuna teşekkür ederim, daha güzel kitaplarda buluşalım, sevgiler:)

      Sil
  2. Kitap hakkında verdiğin bilgilerden dolayı teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Kitabı görmüştüm ama konusunu bilmiyordum. Sıkıcıysa hiç almayayım:) Keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar akıcı bir kitaba denk gelmek pek zor Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. Filmin ismi ne dicektim ama buldum,roman ile aynımış "Where'd You Go, Bernadette".. Trailleri izleyince başrol oyuncusunu, cennet mahallesindeki deli kadın lakabındaki melek baykala benzettim.. Sanki sima ona benziyor gibiydi..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir araştırmacı gazetecisiniz Ertuğrul Bey:)) olabilir..:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  5. okuduydum bunu konu güzel de ama dediğin gibi, akmıyor bu kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim senin okumadığın bir şey yok:)

      Sil
  6. Filme de kitaba hiç denk gelmedim, bilmiyorum desem:) Yazını okuyunca öğrendim:) Yabancı Yayınları kitaplarını da severim genelde, kitap sıkıcıysa okumak eziyet oluyor gerçekten. Emeğine sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de yabancı yayınlarını seviyorum, sıkıcı kitaplara hayır:)) çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  7. akıcı değilse filmine bakalım:) teşekkürler Erencim, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim Bahar'cım iyi seyirler, sevgiler:)

      Sil
  8. Bu kitabın ismi bana çok ilgi çekici geliyordu oysa ki... Filmi olduğunu da kaçırmışım belki de ona bakarım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da ismi ilginç gelmişti.. filmi daha iyi olabilir, yorumuna teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...