9 Şubat 2024 Cuma

Divanımdaki Erkekler - Dr. Brady Engler

 

Haftalar sonra, yeniden “merhaba”. Aslında en son görüştüğümüzden beri okuma ya da okuyamama durumumda bir değişiklik olmadı. Blogun konseptini “yarım bırakılan kitaplar” olarak değiştirebiliriz belki:) Ne olursa olsun, 1 Nisan’da inşallah kutlamayı umduğum blogumun müthiş 14. Yaş günü için yüzüm olsun diye yazmam gerektiğini düşündüm.

Gelelim kitabımıza, çok sevdiğim Ayrıntı Yaydan çıkmış 303 sayfalık kitabımızı Pınar Aytuğ İnam çevirmiş, yalnız kendisinin adı kapakta çok küçük yazıyor,  iç kapakta yok, künyede de küçücük yazıyor; bence 300 sayfalık bir kitabı çevirmek için verilmiş emek daha iyisini hak ediyor.

Yazarımız bir psikolog, kitabın alt başlığında da belirtildiği gibi, isimlerini değiştirdiği erkek hastalarına ait “gerçek seks, aşk ve psikoterapi” hikayelerini paylaşmış. 11 Bölüm var; David, Rami vs diye devam ediyor, her bölümde bir danışanın hikayesi anlatılmış ve psikoloğumuzun izlediği yönteme de yer verilmiş.

Ben bu kitabı okumaya yaklaşık 90 sayfa tahammül edebildim. Öncelikle yazarın sürekli güzelliğine, bakımlılığına, uzun deri çizmelerine vurgu yapmasını biraz antipatik buldum. Gerçi erkek danışanları ile arasındaki dinamiği etkileyecek bir durum ama belki daha nötr şekilde ifade edebilirdi. Bu arada ikinci bölümde yer alan Rami, yazarın danışanlarından biri değil eski sevgilisi;  psikolog ünvanıyla yazdığı bir kitapta tutup eski sevgilisi ile ilişkisine yer vermesini de saçma buldum. İlerleyen bölümlerdeki hikayelere ise hiç tahammül edemedim… 

İlk basımı 2013 olan kitabın, benim onu satın aldığım 2023 yılında 7. Baskısını yapmış olması, toplumumuzun tam da düşündüğüm gibi “yarım bırakılmış kitaplar” konulu bir bloga ne kadar da ihtiyaç duyduğunu gösteriyor bence :p




16 yorum:

  1. Bende yarım bırakabilirdim bu romanı:) Brandy kadın bir yazar mı? isimden erkek gibi geldi:) Psikologların isimlerini değiştirseler bile hastaları üzerinden prim yapmalarını doğru bulmuyorum bana itici geliyor. Bu arada ''yarım bırakılmış kitaplar'' fikri çok hoşuma gitti, sizden etkilenip bende böyle bir etiket mi oluştursam acaba diye düşündüm:) Başka kitaplara Eren Hanım keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gül Hanım, yazarımız kadın:) psikologların dediğiniz gibi hastaları üzerinden prim yapmasını ben de doğru bulmuyorum. Sizin "yarım bırakılmış kitaplar"ınızı merak ediyorum, neden olmasın?:) güzel yorumunuza teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  2. Kitap yarım kalınca ya da kitabı sevmeyince verdiği paraya acıyor insan. Yazdıklarını okuyunca ben de kesin bırakırmışım dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook haklısın Duygu'cum:) bu kitap sana gelmez evet:))

      Sil
  3. uzak duruyoruz o halde:) kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hele bir erkek olarak sizin ilginizi hiç çekmez eminim, yorumunuza teşekkür ederim:)

      Sil
  4. o zaman bitmeyen listeye almıyorum Erencim:)
    yeni kitabını keyifle okumanı diliyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))isabetli olur Bahar'cım:) yorumuna teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  5. Ben kitaptan uzak durayım, sevmedim konusunu, büyük ihtimalle sıkılırım🙃
    Sen hep yaz, senin yorumlarını, kitap önerilerini seviyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili balkabağı perisi, geç cevabım için lütfen kusura bakma, beni mutlu eden bu güzel yorumuna cevap yazdım zannediyordum:) önerilerimi sevmene çok sevindim, umarım güzel kitap yorumlarıma kaldığım yerden devam ederim, sevgiler:)

      Sil
  6. Bu psikoterapisel, psikolojiksel konular da yakinda trendden düşecek nasılsa:) milletimiz sağ olsun bilmediğini tv'den öğrenir ya onun gibi, 17. Baski da olur ama ondan da bıkılır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) aynen Narda'cım, trenddir geçer biz de seyrederiz:))))

      Sil
  7. Ahashahshasahshas ismi güzeldi ama görürsek pas geçiyoruz tamamdır. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Divanımdaki böcekler gibi geliyor kulağa:)) isabet olur:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...