13 Ekim 2012 Cumartesi

Kanon

Bildiğiniz gibi daha önce Kyoto Studio tarafından yapılan Clannad ve Clannad: After Story isimli animeleri izlemiş ve çok beğenmiştim. Sonrasında Kyoto Studio’nun yapmış olduğu animeleri araştırdım ve 2006 yapımı bir anime olan Kanon’a ulaştım. Kanon sanıyorum önceki yıllarda yapılmış bir animenin yeniden yapımı. Şablon olarak Clannad’a çok benzediğini söyleyebilirim. Karakterlerin tipleri bile aynı, Clannad’ın Sunohara’sı burada Kitagawa olmuş, Nagisa gibi hasta olan Shiori var, kısacası bütün karakterleri eşleştirebilirsiniz böyle.

24 bölümden oluşan bu anime aynı Clannad gibi dram ve romantizm üzerine. Yuichi liseyi okumak üzere teyzesi Akiko ve kuzeni Nayuki’nin yanına gelir. 7 yıl önce orada tatilini geçirmek için birkaç hafta kalmıştır ancak hiçbir şey hatırlamamaktadır. Önce kasabada dolaşırken Ayu ile karşılaşır, Ayu onu çok iyi tanır ama Yuichi bir şey hatırlamaz, yine de kısa sürede arkadaş olurlar. Sonra Matoko ile tanışır, ardından ve okula başlayınca ise Mai’yi tanır. Bu kişilerin hepsi ile küçükken bir şekilde tanışmış ve dramlarına tanık olmuştur. 7 sene sonra onların sorunlarını çözmek, mutlu etmek için çabalar ve sonunda olayları hatırlar.

14. bölümde serinin adının neden Kanon olduğu açıklanıyor, çünkü her tekrarda yeni bir ses eklenir ve şarkı daha güzel hale gelir. Sayuri bunu açıklar ve “hayat da böyledir, sanki hiçbir gelişme yokmuş gibi görünür ama her şey zamanla daha da zenginleşir, ” der

İşte Yuichi de bu yüzden zor durumdaki hiçbir arkadaşını yalnız bırakmaz ve hepsinin mutluluğu için ayrı ayrı mücadele verir, sadece o değil diğer arkadaşları da bu çabaya ortak olur. Gerçekten çok güzel bir anime’ydi, romantik ve duygusal animeleri sevenler kaçırmamalı, yine de Clannad’ın yeri ayrı tabi. Özellikle açılış şarkısı çok hoşuma gitti. Kaliteli ve güzel bir anime, tavsiye ederim.

Resim:http://spongbros.co.uk/blog/wp-content/uploads/2009/06/kanon-group-shot.png


4 yorum:

  1. İlginç, Çocukluğumda çok severdimjapon animasyon dizilerini. Seyretmeli. teşekkürler erencim

    YanıtlaSil
  2. Yine seyretseniz yine seveceğinize eminim, yorumunuz için ben teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Eren,

    acaba ben de bir anime izlesem mi diyorum şimdi; merak etmeye başladım ama bir araştırmam olmadı henüz, hangini tavsiye edersin?

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mor Kalemlik, sana romantik ve neşeli bir anime olan Itazura na kiss'i tavsiye ederim, ben cok beğenmiştim umarım sen de beğenirsin, sevgiler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...