21 Ocak 2019 Pazartesi

Kar Yağacak - Levi Henriksen


Sevgili blogger arkadaşım Gül Hanım şu yazısında bu kitaptan övgüyle bahsedince, mevsim de tam zamanı olunca hemen okudum Kar Yağacak'ı :) Kitap 2012'de Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkmış, 268 sayfa. Kitabın çevirisi Banu Gürsaler Syvertsen tarafından yapılmış. Kitabın başında "Bu kitap NORLA'nın (finansal) çeviri desteği ile yayınlanmıştır." ibaresi var. Yani bu kuruluş Norveç edebiyatının tanıtılabilmesi için destek yapıyor. 

Dan Kaspersen annesi ve babasını çok uzun yıllar önce kaybetmiştir, 30lu yaşlardadır. Biraz pisipisine bir sebepten hapse düşmüştür, çıktığında kardeşinin intihar ettiğini görür. Skogli isimli küçük kasabasına döndüğünde onu buraya bağlayan birşey olmadığını görür, niyeti evini satıp kasabayı terk etmektir. Ama başta tesadüfen tanıştığı güzel Mona ve sonrasında bazı talihsiz olaylar buna engel olur...

Güzel bir romandı, Gül Hanım'ın da yazısında dediği gibi, okurken Norveç'in buz gibi karlı atmosferini hissedebileceğiniz, kahramanların yaptığı gibi bol bol kahveyle içinizi ısıtmak isteyeceğiniz bir roman. Sayfaları merakla çevirmiyorsunuz belki ama değişik ve hoş bir roman. Keyifli okumalar dilerim:)

14 yorum:

  1. Kitap çok beğenilip hakkında çok yazılınca bende illaki okuyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yazdım listeye artık iki kişiden duyunca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım siz de seversiniz Sevim Hanım keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  3. Beğenmenize sevindim Eren Hanım, başka kitaplarda buluşmak üzere sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar teşekkür ederim Gül Hanım başka kitaplarda buluşmak dileğiyle, sevgiler:)

      Sil
  4. Eren'cim, kitap seçerken sen de mi hava durumundan etkilenirsin? Ben de:) Gerçekten kar yağarken karlı kışlı romanlar okumak süper oluyor. Norveç'i severim, özellikle gerilim romanlarında. Bu kitabı da aldım listeme, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Bahar'cım, geçenlerde bi kar yağmıştı o zaman hemen Orhan Pamuk'un Kar romanına başlamıştım:)) Norveç gerilim romanları evet tadından yenmez.:)) umarım seversin, çok teşekkür ederim yorumuna..:)

      Sil
  5. oooooo aklımda olsun buuuu :) roy jacobsen de okudum yeni. gül akça ve sende vardııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir kitaptı gerçekten:)

      Sil
  6. Levi Henriksen Norveçin en önemli roman yazarlarından biri ama işte hiç okumadım desem yalan olmaz aslında ama okumak lazım bence,elinize sağlık.. ✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik ülke yazarlarını okumayı seviyorum ben de, teşekkürler yorumunuza;)

      Sil
  7. Isvec edebiyatini seviyorum Norvec de benziyorsa okumali 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Derya Hanım başarılı gerçekten:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...