15 Nisan 2019 Pazartesi

Gökyüzü Çocukları - Katherine Rundell


Bu kitabı severek takip ettiğim Kağıt Salıncak sayesinde keşfettim. Çocuk kitabı formatında ama çok keyifli bir kitap, bana Küçük Prenses Sara'yı hatırlattı, büyük ihtimalle Paris'teki çatı katından dolayı. Yazarımız Katherine Rundell 1987'li, pek çok ülke gezmiş. Sanıyorum bu kendisinin ikinci kitabı, üçüncü kitabı Feo ve Kurt da bundan kısa süre sonra yayınlanmış.

Domingo Yayınları'ndan şubat 2016'da çıkan kitap 269 sayfa, çevirisi Duygu Dalgakıran'a ait. Öncelikle kitabın kapağına, cildine, iç kapaktaki çello desenlerine bayıldım. Konumuza gelirsek, Sophie minicik bir bebekken bir gemi kazasında Charles tarafından bir çello kutusunun içinde kurtarılır. Yalnız yaşamakta olan Charles onu alır ve büyütür. Ancak Sophie büyüdükçe sorunlar artar, çünkü genç bir kızın bekar bir erkek tarafından büyütülmesi alışılmadık bir durumdur. Sonunda Sophie 12'sine gelince, onun yetiştirme yurduna verilmesi uygun görülür. Tabi bu hem Charles hem de Sophie için kabul edilemezdir. Böylece düşünürler ve ellerindeki tek ip ucu olan çello kutusuna sarılırlar. Kutu onları Paris'e gönderir, böylece bir çatı sakini olan Matteo'nun da karışacağı macera başlar...

Çok hoş bir kitaptı, bir rüya gibi uçucu ve fantastik bir his bıraktı bittiğinde. Çocuk kitaplarını seviyorsanız mutlaka tavsiye ederim, keyifli okumalar:)

12 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler. Arada bende okuduğum kitapları yorumluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen bakıyorum sitenize, yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Cocuklarla okuyoruz severek. Bakayim buna da, tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu ara hep çocuk kitabı okuyorum DErya Hanım, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  3. Beğenmene çok sevindim, ben de keyifle okumuştum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim harika kitap tavsiyelerin için :)

      Sil
  4. hoşmuş olabileer ivit. zaten salıncak güzel şeyler okuyo kiiii heeep :) o da biricikslerdeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de çok ilham alıyorum ondan:))

      Sil
  5. yeni yazdığım kitaplardan, sevinç çokum'u kaçırma yaa, kitabı daa :) nefis edebiyat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ekledim onu listeye Deepcim çok sağ ol:)

      Sil
  6. Çocuk kitapları da güzeldir tanıtımı için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Fatih Bey, ben teşekkür ederim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...