13 Mayıs 2019 Pazartesi

Farahnaz’ın Çiçeği - Yaprak Öz


 
Yaprak Öz keşfettiğimden beri sürekli takip ettiğim, çok sevdiğim bir yazar oldu. Romanlarının hepsini okudum. Biliyorsunuz kendisinin şiir kitapları da var ve onlar da oldukça başarılı. Gizem, gerilim yazan yazarımız bu sefer memleketi Zonguldak’ta 70’lerin sonlarında geçen harika bir polisiye yazmış. Üstelik roman hem geçtiği yer hem de geçtiği döneme ait bolca da ayrıntı içeriyor.
 

Yayınevi’miz bu sefer polisiyeleriyle meşhur Oğlak Yayınevi, Maceraperest Kitaplar serisi. 2019 yılında çıkan kitabımız 263 sayfa. Öncelikle kitabı görsel olarak çok beğendim, her bölümün başlığı o bölümde geçen bir giysi tarifinden oluşuyor, kapakta da böyle (muhtemelen bölümlerden birinde tarif edilmiş olan) bir kumaş var, kenarlarıysa zannımda Zonguldak köpürünün isiyle kirlenmiş:) Kapağın iç tarafı ise son bölümde kahramanımızın diktiği giysinin kumaşından oluşuyor, bu ayrıntıya bayıldım:)
 

Gelelelim konumuza, Yıldız Alatan bir mühendis eşi olarak Zonguldak’ta şık bir lojman sitesinde oturan 50 yaşında hoş bir kadındır, hobi olarak başladığı terziliği çok ilerletmiş olup sık sık çevresindekilere birşeyler diker, ayrıca Komiser Kolombo’yu çok sever ve dedektifliğe meraklıdır. Kendisi gibi mühendis eşlerinden oluşan komşularıyla çok samimidir ve boş vakitlerini bu genç hanımlarla geçirir, onların Yıldız Abla’sıdır. Bir gün bu sakin yerden beklenmeyen kötü bir olay yaşanır. Bu olayı çözmek ise Yıldız Hanım’a kalır.
 

Romanı çok sevdim, karakterlerin döneme uygun konuşma tarzları, adetleri, şirin ve şık Kılıç mahallesindeki yaşayış, terziliğe ait detaylar çok hoştu. Kara Hacer’le ve Kevser’le olan diyaloglar çok komikti. Benim beğenimi etkileyen konudan ziyade yazarın işleyişi oluyor, yine sıcacık bir roman yazmış yazar. Kapaktaki “Bir Yıldız Alatan Romanı” ibaresi, giriş kısmında da Yıldız Hanım’ın torunu Berrak’ın söylediği “anneannemin yazmış olduğu bir bavul dolusu roman” sözü ve son bölümde Berrak’ın Suat Bey ile ilgili çok ilginç şeyler öğrendiğini söylemesi bize bu serinin devam edeceğini anlatıyor... Ben tabi ki merak ve heyecanla bekliyorum:) Keyifli okumalar:)

 

 

 

24 yorum:

  1. Biliyor musun bugün tam Şeytan Disko'yu elime almıştım, başlasam mı diye :D Onu da senden not almıştım.
    Kapağa dair detayları çok beğendim, Şeytan Disko'yu beğenirsem devamında okuyabilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ben bu yazara bayılıyorum, keşke ben yazsam dediğim kitaplar yazıyor:) Şeytan Disko da çok güzel bence, başla zaten 1-2 günde biter çok sürükleyici:)

      Sil
  2. Selam Eren'cim.
    Hiç okumadığım bir yazar. Sen böyle yorum yapınca bende "alacağım kitaplara" eklerim ki 😊 iyi geceler öperim çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah'cım kesin seversin bence, o kadar sürükleyici ki, çok teşekkür ederim yorumuna, çok öptüm ben de:)

      Sil
  3. Sipariş yolda. Bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin yorumunuzu merakla bekliyorum:)

      Sil
  4. Yaprak Öz'ü her yazdığınızda bende okuyacaktım diyorum (herhalde 3 tanesini filan not aldım) ama bir şekilde kalıyor bakalım ne zamana kısmet:)) Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele bu romanı kesin seversiniz bence Gül Hanım, daha bir polisiye çünkü, çok teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil
  5. Bu yazarın kitaplarına senin blogunda sık sık rastlıyorum. Sayende yazarı merak etmeye başladım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de bir başladım pir başladım Şule'cim umarım seversin:)

      Sil
  6. Yeni bir kitap ve yazar ile tanışmış oldum... paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuza, umarım siz de seversiniz:)

      Sil
  7. geçenlerde yazdığım en iyi aşk romanları yazısımı okusan yaaa. hani sen istemiştindioii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okudum tabi Deepcim eline sağlık, süper bir listeydi, çoğunu okumuşum diye sevindim:))

      Sil
  8. Polisiye romanları pek sevmem tanıtım için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim yorumunuza, geç cevabım için kusura bakmayın..:)

      Sil
  9. okucam tabii :) oğlak maceraperest süper süpeeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyorum evet sen bayağı kitap tavsiyesinde bulunmuştun ordan..:)

      Sil
  10. kitabını da yazarı da pek tanımıyom ama "Komiser Kolombo"'yu ben de severdim,ondan ilham alması güzelmiş..🙂 kitap için "bir Yıldız Alatan Macerası" da deniyomuş,kitapdaki başkarakter Yıldız hanım için denmiş sanmıyosam..🙂 emeğinize sağlık,güzel bir kitap tanıtımıydı..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız Alatan ile ortak bir noktanız:)) güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Ertuğrul Bey:)

      Sil
  11. Yaprak Öz okuyacaklarım arasında :)

    YanıtlaSil
  12. Oo içinde dedektiflik varsa tam benlik 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğinize hiç şüphem yok DErya Hanım:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...