17 Şubat 2020 Pazartesi

Şenlik Ateşi - Krysten Ritter


Bu kitaba rastlama hikayem biraz komik aslında... Çok sevdiğim Gossip Girl dizisini bu sene yeniden izliyordum -son 2 bölümüm kaldı:). Dizinin en sevdiğim tarafı sürekli önemli roman ve filmlere atıfta bulunulması. Ana karakterlerden biri olan Dan Humphrey, Manhattan sosyetesine mensup arkadaşlarının özel hayatlarını temel alan bir roman yazar, onun menajeri de Inside ismindeki bu romana "Şenlik Ateşi'nden beri yazılan en iyi hiciv" şeklinde bir yorum getirir. 2007-2012 yılları arasında yayınlanmış dizimizde Şenlik Ateşi'ni duyar duymaz "hah işte bu" dedim, ama bu okuduğum Şenlik Ateşi 2019'da yazılmış..:)) Neyse, kısmet bunu okumakmış:)

İthaki Yayınları'ndan 2019'da çıkan 283 sayfalık romanımızın yazarı Netflix'in popüler dizilerinden Jessica Jones'ın başrol oyuncusu, zaten yüzünü görünce hemen tanıyacağınız bir oyuncu... Şenlik Ateşi onun ilk romanı ama gerçekten çok başarılı bir ilk roman olduğunu söyleyebilirim.

Abby Williams yirmilerinin sonlarında genç bir avukattır. Liseden mezun olur olmaz, pek de sevmediği babası ve geçmişini İndiana'da bırakıp Şikago'ya taşınır ve çevresel konularda gönüllü avukatlık yapmaya başlar. Bu arada geçen yıllarda Optimal isimli bir plastik üretim şirketi, Abby'nin kasabası Barrens'ta adeta krallığını ilan etmiştir, yapılan şikayetlere göre şirket kasabayı ciddi anlamda kirletirken, yaptığı yatırımlar, verdiği burslar ile bunu örtbas etmeye çalışmaktadır. Abby kasabaya bunları araştırmak ve aslında daha çok kendi geçmişindeki gizemleri çözmek için döner...

Kitap gerçekten merak uyandırıcıydı, ayrıca konusu da güzel ve özgündü. Çevresel duyarlılık, kirli şirketler gibi konulara eğilmesini takdir ettim. Hele de yazarın ilk romanı olması gerçekten takdire değer... Okurken zaman zaman yazarın gerçekten avukat olup olmadığını merak ettim. Kısacası, tavsiye edebileceğim bir roman, keyifli okumalar:)






18 yorum:

  1. sen beğendiysen güzeldir o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok naziksin Bahar'cım yorumuna teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Jodi Picoult da bir avukat romanlarında hep mahkeme sahneleri var çok keyifli oluyor meslekten birinden okumak bu yazar da belki avukattır kimbilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla hukuk mu okumuş acaba diye merak ettim okurken Sevim Hanım çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  3. Jessica Jones'u çok severim (oyuncunun ismini bilmiyordum o ayrı:)). Yazar çok karizmatik o zaman:) bakayım ben bu kitaba. Elinize sağlık Eren Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Gül Hanım, ben de en son kendisini Big Eyes da izledim - güzel filmdi bu arada tavsiye ederim:)- yazarı bayağı takdir ettim hem iyi oyuncu hem güzel kitap yazmış:) sevgiler:)

      Sil
  4. Yazarın ismini çıkaramadım ama kim olduğunu tarif edince hemen anladım. Katıldığım kış okuma şenliğinde "Dizi ya da filmde gördüğün bir kitap" kategorisi vardı. Tam oraya yazılmalık bir kitapmış :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Şule'cim son zamanlarda okuduğum orijinal konulu romanlardan biri, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  5. Kitabı okumadım ama gossip girls (Dedikoducu Kız) dizisini hatırladım,biraz izledim galiba,onu da pek hatırlamıyom,iyice bunadık..🙂 Gerçekten çok kitapseversiniz,kitap tanıtımlarıyla,kitap okumayı sevdiriyorsunuz,tıpkı deep gibi,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) estagfirullah Ertuğrul Bey, maşallahınız var ne demek, bu yorumunuz beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Gossip Girl izlemedim ama listemde olan dizilerden biri bakalım sıra gelirse neden olmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 sezon su gibi aktı Eylem'cim tavsiye ederim..:)

      Sil
  7. eren yayının başlığını gördüm kitabın fotosuna bakarken "nereden buluyorlar bu kitapları kim öneriyor" diye geçirdim içimden sonra okumaya başladım yazını. hemen ilk satırlarda kitaba nasıl rastladığını yazmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam isabet olmuş o zaman:)) teşekkür ederim yorumuna Burcucum:)

      Sil
  8. Geçenlerde Gossip Girl benim de aklıma geldi biliyor musun? :)) İzlediğimde 3. sezonda yarım bırakmıştım sanırım ama şu an diziyi pek hatırlayamıyorum. Kitabın konusu da çok ilginçmiş, aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa nasıl yarım bıraktın en heyecanlı yerinde:)) kitabı da tavsiye ederim:) çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  9. heey nette filmi var bunuuun. bonfire of vanities. izlediim :) tom hanks. eğlenceli film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa süpermiş Deepcim nerden de buldun bravo hemen bakıcam, çok sağ ol:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...