25 Mayıs 2020 Pazartesi

Sür Pulluğunu Ölülerin Kemikleri Üzerinde - Olga Tokarczuk


 

 
 



Timaş Yayınları’ndanŞubat 2020’de çıkan 301 sayfa ve yazar 2018 Nobel Edebiyat ödülünü almış. Kitabı Lehçe aslından Neşe Taluy Yüce çevirmiş.

 

Roman kahramanı Janina, hayatını şehir dışında olan kişilerin evlerine göz kulak olarak kazanan, astroloji meraklısı, hayvan sever yaşlıca bir kadındır. Komşusu suratsız ve zorba Koca Ayak’ın ölümüyle bölgede bir dizi şüpheli ölüm baş gösterir. Bu ölümlerin ortak tarafları maktullerin hayvanlara kötü davranan veya avcılık yapan kişiler olmasıdır. Janina, bu olayların hayvanların intikamı olduğunu ileri sürmektedir...

 

Kitabı en çok kahramanın astrolojiye ilgisi ve tabi ki Nobel Ödülü sebebiyle alnıştım. Ana fikir ilginç olabilirdi aslında ama maalesef olmamış bence. Yazım tarzını beğenmedim, beni çekmedi, Nobelli bir yazardan umduğum edebi tadı alamadım. Astrolojiye enteresan bir şekilde çok yer verilmiş, bana ilginç geldi ama astrolojiye ilgi duymayan biri için çok sıkıcı olacaktır. Kısacası hayal kırıklığı oldu benim için, bence okumasanız da olur. Keyifli okumalar dilerim...

 

18 yorum:

  1. Elimde okunacak çok kitap varken bunu okumayayım o zaman...

    YanıtlaSil
  2. Nobel ödülü alması ilginç,ismi ve soyismi de ilginçmiş..Olga Tokarczuk,ilk başta Nobel ödülü almış bir Türk yazar sandım,meğersem Polonyalımış..Kitap can sıkıcı bir kitap olmalı herhalde anlatımınıza göre "cinayet romanı gibi ama astrolaji terimleri çok fazla",evt can sıkıcı olabilir..Emeğinize sağlık,hayırlı bayramlar..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Ertuğrul Bey astrolojiyi ben seviyorum ama hikaye sarmadı.. geçmiş bayramınız kutlu olsun, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. almayı düşünüyordum vazmıgeçeyim çok okunanlarda tavsiye gözüküyor da.

    YanıtlaSil
  4. Kapağı da ilginçmiş :)

    YanıtlaSil
  5. konusu hoşmuş ama demekkiiii iyi sunamamış veyaa çevirmen ruhunu iyi verememiiiş :)

    YanıtlaSil
  6. ne çok reklamı yapıldı :)
    çok merak etmeyeyim o zaman :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Yazarı tanıdık geldi ilk baktığımda ama bildiğim biri değil, yazınızı okuyunca herhalde Nobel ödülü nedeniyle diye düşündüm. Kitap kapağını sevemedim, sadece o nedenle bile almayabilirim. Elinize sağlık Eren Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen dediğiniz gibi bana da kapak resmi kötü gelince kitaptan vaz geçebiliyorum, keyifli okumalar Gül Hanım:)

      Sil
  8. Yazarın bir diğer kitabını (aç gözünü artık yaşamıyorsun) çok severek okuduğum için bu kitabını da aldım ama araya giren kitaplardan henüz okumaya sıra gelmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o da ilginç bir kitaba benziyor:) çok teşekkür ederim yorumunuza keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...