1 Haziran 2020 Pazartesi

Mavi Sakal - Max Frisch


 

 

Yapı Kredi Yayınları’nın Modern Klasikler serisinden Ocak 2020’de çıkan 94 sayfalık kitabımızı Dürrin Tunç çevirmiş.

 

1911 Zürih doğumlu yazarımız Alman Edebiyatı okumuş ama ekonomik sebeplerle yarıda bırakıp gazetecilik yapmaya başlamış. Daha sonra mimarlık eğitimi almış. 1955’te mimarlığı bırakmış. Ses getiren ilk eseri Stiller’i 1954’te yazmış. Bir çok ödül almış eserleriyle. Mavi Sakal’ı ise 1982’de (71 yaşında) yazmış.

 

Konuya gelirsek, Doktor Schaad, yedi kez evlenmiştir ve önceki eşlerinden Rosalind’i öldürmekle suçlanmaktadır. Roman doktorun yargılanması üzerinden, diyaloglarla ilerler. Bu sırada doktorun eşleriyle olan ilişkilerini de öğrenmiş oluruz.

 

Kitap okunuyor tabi ama bana hitap etmedi. Belki size edebilir, keyifli okumalar...

 



10 yorum:

  1. O halde bunu da bir öncekini de okuma listeme almıyorum. Öneriler için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Süleyman Bey, ben teşekkür ederim:)

      Sil
  2. heeey max frisch dehalardan yaaa stiller adlı romanı bir efsane ama okuması keyifli değil, mavi sakalı okumadım ama bu da bir popüler kültür efsanesi, filmi var, izledim, eski ama iyi bir film, richsrd burton yani liz taylor un eşi :) mavi sakal kadınları öldürüyoo :) kitap iyi değildir belki ama filmi iyi. max frisch de işte sıkıcı dehalardan hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla evet dahiymiş ama bu romana orta veriyorum ben Deepcim:))

      Sil
  3. Kitabı bilmiyom ama "mavi sakal" ile ilgili masalların olduğunu duymuştuk,sanmıyosak Charles Perrault'un 1697’de yayımladığı Kaz Ana’nın Öyküleri adlı kitabında yer almış..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süpersiniz Ertuğrul Bey, ben de o masalla ilişkilidir diye düşünmüştüm ama hayal kırıklığı oldu biraz:)

      Sil
  4. Bu kitabı görmüştüm ama bana da bir şekilde hitap etmedi, yorumunuza göre de isabet olmuş o zaman:) başka kitaplara bakalım sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isabet olmuş GÜL Hanım:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...