8 Haziran 2020 Pazartesi

Sistematik Düşünme - Prof. Dr. Niyazi Kahveci




Yazarımız televizyon programlarına da çıkan tanınmış bir kişi, benim izleme fırsatım olmamıştı hiç. Kendisi İlahiyat profesörü ancak kitabımız insanın düşünme sistemi ve felsefesi üzerine.


Doğu Kitabevi’nden Kasım 2019’da çıkan kitap 296 sayfa. 8 bölümden oluşuyor, ilk bölümlerde ilk insanlardan başlayarak insanın düşünme kapasitesinin ne şekilde geliştiğini ayrıntılı olarak anlatıyor, buradan yola çıkarak da insanların bugün hangi özellikleri, hangi düşünme tarzlarını sergilediklerine göre hangi gelişim düzeyinde takıldıklarını tespit ediyor. Daha sonraki bölümde ise düşünme sistemimizi yöneten mekanizmayı açıklıyor; zihin, beyin, akıl, zeka ve ilgili kavramları açıyor. Soyut düşünme ve ardından soyut sistematik düşünmeden bahsediyor.


İnsanın tam gelişmiş olabilmesi için soyut sistemtaik düşünme yapaabilmesi gerekiyor. Bu da kendi zihni ile özgün bir fikir üretebilmesini sağlıyor ki yazara göre bu da mutluluğun kaynağı.


Sistematik soyut düşünme kendiliğinden olmuyor tabi, zihni buna alıştırmak, çalışmak gerekiyor. Yazarın bunun için önerdiği yol, bir felsefe kitabı alıp önce gelişigüzel, sonra yazarın neyi nasıl dediğine dikkat ederek, sonra ne dediğine dikkat ederek, sonra anlamaya çalışarak ve sonra da üzerinde düşünerek okumak, yani tek bir kitabı en az 5-10 defa okuyup üzerine özgün bir fikir üretmeye çalışmak...


Son bölümde de mantık kavramları ve ilkelerine yer verilmiş.


Kitap sohbet havasında değil anlaşılır ancak ciddi bir dille yazılmış. Yazar bu kitabı okumuş olmanın bile bir değişim başlattığını söylüyor ki ben de katılıyorum. Şimdi felsefi bir kitap alıp yazarın önerisini uygulamaya çalışacağım. Ben çok faydalı buldum kitabı ve herkese tavsiye ederim. Arka kapak yazısı bile önemli. Keyifli okumalar.


12 yorum:

  1. Okuyayım bunu ama ne zaman bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Niyazi Kahveciyi tvde bazı konuşmalarına rast gelmiştim..Konulara genellikle felsefi açıdan yaklaşan bir yapısı var..Kitaplarını alıp okuyamadım ama bu kitabını alıp okumak lazım,felsefi düşünme tekniği açısından iyi olabilir..Tanıtım için emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim Ertuğrul Bey ben çok beğendim, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  3. Yazarı hiç duymamışım, bir felsefe kitabını 5-10 kere okumak oldukça iddialı geldi:) Keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iddialı gerçekten Gül Hanım.:) teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  4. hımmm önemliymiş bu sevdim okurum yani, sistematik düşünmek, düşünmeyi öğrenmek lzeım tabii, bu konuda sahafta bi kitap bulup okuduydum, zehra ipşiroğlu, düşünmeyi öğrenme ve öğretme, o da süper süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehra İpşiroğlu'nu duymuştum sanki, ona da bakayım, bu da çok iyi Deepcim seversin:)

      Sil
  5. Ben de ismini ilk defa duydum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim Sevim Hanım umarım seversiniz:)

      Sil
  6. Bu tarz kitapları seviyorum. Yakın zamanda okurum inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım siz de seversiniz, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...