17 Ağustos 2020 Pazartesi

Fener Balığı - Nuray Atacık


Yine severek takip ettiğim Arakolpa Blogu’nda görüp okumaya karar verdiğim bir kitap...Oğlak Yayınları’nın Maceraperest Kitaplar serisinden muhteşem bir polisiye ile karşı karşıyayız... Nuray Atacık, 1967 İstanbul doğumlu, İTÜ Elektrik Mühendisliği mezunu ve 25 yıl da mesleğini yapmış. Bu da -inanılmaz ama- yazarın ilk romanı. 500 sayfalık kitabımız 2017’de çıkmış. Hikayemiz bir taraftan orta yaşlardaki kendini yoktan var etmiş ama fırsatları da asla kaçırmayan hırslı iş adamı Barlas Türkkan üzerinden ilerlerken, bir yandan da İstanbul Emniyeti Cinayet Bürosu ekibi ve üzerinde çalıştıkları bir torbacı cinayeti üzerinden ilerliyor. Cinayet Büro ekibinin 4 üyesi üzerinde de durmuş yazar. Onların hayatları, yaşadıkları ilişkiler, gizli kalmış arzuları... Bir kere kitapta satır aralarında özellikle polislikle ilgili bir hayli bilgi var, yazarın ya çok yakını bir polis veya bayağı derin bir araştırma yapmış dedim, bu durum kitaba çok büyük bir artı katıyor, bu gerçekçilik size adeta gerçek bir olayın içindeymişsiniz hissi veriyor... Cinayet 350 sayfa civarında çözülüyor ama gizem çözülmüyor, öyle çetrefilli bir durum var ki kitabın sonunda ben hala netleştiremedim. Ama bu, okuma keyfinizden bir şey götürmüyor. Sonuç olarak, kitabı çok sevdim, 500 sayfa 2 günde su gibi aktı. Kitabın devamı da varmış, Bukalemun aynı ekibin çözmeye çalıştığı başka bir olay üzerine sanıyorum. Polisiye severlere Fener Balığı’nı şiddetle öneririm...

20 yorum:

  1. Fener Balığına bakayım bir ara.Abartılı kan gövdeyi götürme işleri yoksa tabii. Emeğinize sağlık... Sayenizde bir yazar keşfetmiş olacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok merak etmeyin kansız bir kitap... çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. Derin araştırmaya dayalı kitaplar çok güzel oluyor, 500 sayfa bir çırpıda bittiğine göre oldukça sürükleyici olmalı, hem de bir ilk kitap olarak tebriğe şayan, okumak isterim. Eline sağlık Erenciğim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız Müjde Abla, tebriğe şayan gerçekten, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. hiç duymadııım ama okunur, oğlak maceraperest en iyisi yaa polisyedee :) feriha hanım teyze de geldiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seversin bence Deepcim çok güzel, evet oğlak maceraperest..:) evet kaçırmam teyzemi:))

      Sil
  4. Ooo beğendiğinize sevindim:) İyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle çok iyiydi Süleyman Bey, ama bukalemun bu kadar iyi değildi bence:) tekrar teşekkür ederim tavsiyenize, bugün de Yalnızız'ı aldım bu arada:) keyifli okumalar:)

      Sil
  5. Vav 500 sayfa çok uzun bir kitap olmalı..Yazarın yakınları polis olunca,böyle uzun bir roman çıkmış demek ki..Kitabın ismi de ilginçmiş,fener balığı..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap o kadar heyecanlı ki Ertuğrul Bey 500 sayfa su gibi akıyor.. kahramanlardan birini fener balığına benzetiyor yazar:) teşekkür ederim yorumunuza..:)

      Sil
  6. eren düş tasarımcısının blogunu takip ediyor musun? masal kitabı yazmış sanırım e-kitaptı. aklıma geldin, sen seversin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu'cum ne kadar düşüncelisin, çok teşekkür ederim haber verdiğin için, gittim indirdim kitabı hemen, ufaklıklarla okuruz:)

      Sil
  7. 500 sayfayı 2 günde okumak bravo valla tebrik ederim sizi :)
    Demek ki o kadar sürükleyici bir kitap, ben de merak uyandırdı..
    Ayrıca yukarıdaki yorumda okudum Burcu arkadaşımız benden bahsetmiş sağolsun
    Kitabı indirmişsiniz çok teşekkürler,umarım çocuklarınızla birlikte keyifle okursunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar zarifsiniz, çok teşekkür ederim değerli yorumunuza, ayrıca şahane yazmışsınız, ellerinize sağlık, tekrar çok teşekkür ederiz:)

      Sil
  8. Şu sıralar polisiye konusunda hiç şanslı değilim, okuduklarımdan hiç memnun kalmıyorum. O yüzden ben sonraki bir zamana bırakayım. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizi anlıyorum Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  9. Güzel bir kitaba benziyor hemen bulmaya calisacagim tesekkurler benim siteme de beklerim bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabı tavsiye ederim:) blogunuz çok güzelmiş geldim:)

      Sil
  10. 500 sayfayı iki günde okuttuysa gerçekten akıcı olmalı. Elinden bırakamadığın kitapları okumak keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Şule'cim çok keyifliydi gerçekten, çok teşekkür ederim güzel yorumuna, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...