28 Eylül 2020 Pazartesi

Beşinci Çocuk - Doris Lessing

Doris Lessing oldukça bilinen bir yazar aslında, 1919 doğumlu ve 2007 Nobel Edebiyat ödüllü. Bu benim yazarla ilk tanışmam oldu, çünkü kitabın konusu bana çok ilginç geldi. Çeviriyi Niran Elçi yapmış. 2019 yılında Tudem Yayın Grubu’nun alt markası Delidolu Yayınları’ndan çıkmış. Yazar ise sanıyorum 1988’de yazmış kitabı.

140 sayfalık kitabı bir günde okudum. Konu şöyle; 1960larda Harriet 24, David 30 yaşındayken tutucu yapılı çiftimiz tanışırlar, farklı şekillerde büyümüş olsalar da ikisinin hayali de aynıdır; büyük bir evde en az 6 çocukla mutlu bir hayat sürmek... İlk iş banliyöde 3 katlı bir ev alırlar ve evi alır almaz çocuk yapmaya başlarlar. Önceleri her şey mükemmeldir, Harriet’in annesi Dorothy onlarla kalmaya başlar, 1,2,3 çocuk sırayla gelir, tüm aile toplanıp mutlu kutlamalar yaparlar, dördüncü çocuk plansız gelir ama o da sorun olmaz. Beşinci çocukta ise her şey değişir...

Kitabı merakla okudum, olaylar hızlı gelişiyor, yazarın anlatımı, duygusal çözümlemeleri çok başarılı tabi ki... Yalnız eleştirim baskıya, şöyle ki hiç paragraf boşluğu yok, farklı bir bölüme geçiliyor ama hiç ara verilmemiş, bu biraz yorucu oluyor okur için...

Kitabı tavsiye ederim, sürükleyici ve oldukça heyecanlı. Keyifli okumalar...


26 yorum:

  1. paragraf boşluğu olmaması beni de bir okur olarak etkiler:)
    beş çocuklu hayat çok hareketli olmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korku romanı olarak geçiyor Bahar'cım sen düşün artık:)))

      Sil
  2. Ben yazarın 88 yaşında nobel almasına takıldım:) Lessing'den de okumadim henüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar umut verici değil mi Narda'cım:)) bunu tavsiye ederim sevgiler:)

      Sil
  3. Doris Lessing'i çok severim. Bu kitabını bilmiyordum not aldım teşekkürler Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi kitaplarını tavsiye edersiniz o zaman Gül Hanım?:)

      Sil
    2. Ben Altın Defter (sanırım en meşhur kitabı bu) ile Mara ve Dann romanlarını okudum her ikisini de sevmiştim. Mara Ve Dann biraz daha kolay okunuyordu ama her ikisini de öneririm Eren Hanım.

      Sil
    3. çok teşekkür ederim cevabınıza Gül Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. Bende yazarın grup okuması olarak "Son Aydınlık Yaz" kitabını okumuştum. Pek sevmedim ama "Büyükanneler" kitabını aldım, senin paylaştığın kitap icinde de yorumlar hep iyiydi Eren'cim.
    Keyifle oku canim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir verdiğin için teşekkür ederim Gülşah'cım keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  5. Yazarın adını çok duydum,ama henüz tanışmadık. Bu kitap hem ilginç hem de kısaymış, iyi bir tanışma kitabı olabilir sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kolay okunan sürükleyici bir kitap, iyi bir başlangıç olabilir:)

      Sil
  6. Hep duyduğum hiç okuyamadığım bir yazar daha. Merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok duyuyordum bir okuyayım dedim:)

      Sil
  7. Uçuş Korkusu'nu da tavsiye ederim Lessing sevdiyseniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen bakayım, çok teşekkür ederim tavsiyenize, sevgiler:)

      Sil
  8. Altı çocuk yapmak! Aman dağlara taşlara:)))ilginçmiş, beşinci çocukla neler oldu acaba?
    Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam bir korku filmi Müjde Abla, anneye ağladık:)) ben teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  9. güzelmiş konu. lessing bir iki tane okuduydum, iyi tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyiydi gerçekten Deepcim, değişik bir konu:)

      Sil
  10. keşke nolduğunu azsaydın pek merak ettim :)) bu arada takipteyim artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki sadece size söylüyorum:)) 5. çocuk anneye epey bir rahatsızlık veriyor, anne karnında bile bir acayiplik var.. teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  11. Dediğiniz gibi 1 günde okuduğunuza göre sürükleyici bir özelliği var gibi gözüküyor..Emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Ertuğrul Bey, çok sürükleyiciydi.. teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  12. 5.çocukta ne oluyor çok merak ettim. Biraz spoiler alabilir miyim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rosemary'nin bebeğine benziyor biraz Şule'cim ama doğa üstü gibi değil de engelli gibi çocuk...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...