10 Mart 2021 Çarşamba

Perisiz Köşk - Yaprak Öz

Yaprak Öz her kitabı hemen alıp okuduğum, edebiyatımızın güzide yazarlarından birisi. Özellikle Yıldız Alatan maceraları ile çok sürükleyici bir seriye başlamış olduk. “Perisiz Köşk” serinin üçüncü kitabı. Bu arada serinin ilk kitabı Farahnaz’ın Çiçeği, 2019 Kristal Kelepçe Yılın Polisiye Romanı Ödülü kazandı. Bu seride sevdiğim şeylerden biri de zamanın roman kahramanları için akmaya devam etmesi ve özel hayatlarında da gelişmeler olması; bilirsiniz bazı polisiye seriler karışık okunabilir, zaman yoktur, kahraman hep aynı yaştadır, sadece polisiye vakaya odaklanılır. Bu serinin güzel bir başka tarafı da önceki maceralardan kahramanların bu hikayeye de katılmaları; Villa Şakayık’taki Yağmur bu macerada da var mesela. Oğlak Yayınları Maceraperest Kitaplar serisinden bu yıl çıkan kitabımız 245 sayfa. Olaylar 1986 yılında, Zonguldak’ta geçiyor. Yıldız Alatan, komşusu Beti’nin bir anaokuluna dönüştürmek istediği eski Rum köşklerinden birini görmeye gider. Meraklı hafiyemiz komşu evi de gezmek ister ve orada bir ceset bulur, polis olayın bir intihar vakası olduğunu açıklar ama bu Yıldız Alatan’ı araştırmaktan alı koymaz çünkü o hislerine güvenmektedir. Yine bir solukta okuduğum şahane bir kitaptı, şimdiden yeni maceraları merak etmeye başladım bile. Şiddetle tavsiye ederim, keyifli okumalar.

20 yorum:

  1. pekiiii oluuuy okurums :) kitap eylemi nin yaprak öz yorumunu gördün mü hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim haber verdiğin için çok teşekkür ederim sayende okudum:)

      Sil
  2. Geçen Kitap Eylemi'nde bu yazarın kitabını görünce seni andım. Artık yazarı duyduğum anda aklıma sen geliyorsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fahri Yaprak Öz elçisi oldum Şule’cim:)) çok teşekkür ederim güzel yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  3. diğer kitapları da okumak lazım o halde :) en baştan başlamam gerekiyor, hemen not alıyorum, zamanım olunca okumam dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan da başlayabilirsiniz ama öncesini okursanız daha çok keyif alırsınız bence, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil
  4. Şiddetle tavsiye ettiğinize göre listeme ekleyeyim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Hiç okumadığım yazarlardan.......:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim Gülşah’cım, sevgiler:)

      Sil
  6. Benim genç Türk yazar okumaya başlamam lazım artık ya . Hiç okumuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların tadı da ayrı gerçekten Sevim Hanım, sevgiler:)

      Sil
  7. Yaprak Öz deyince hep siz aklıma geliyorsunuz, yazdığınız kitaplardan not aldıklarım oldu fakat bir türlü okuma bölümüne geçemedim, sanırım polisiye olması beni biraz geride tutuyor. Bakalım belki bir gün yolumuz kesişir. Elinize sağlık Eren Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana o zaman Gül Hanım, aslında polisiye yönü ağır basmıyor bence, saf polisiye beni de çekmiyor, bir şans verebilirsiniz belki, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  8. İlginç bir kitap ismi. Acaba yazar Perisiz Köşk diyerek kinaye mi yapıyor. Kitabın ismi düşündürdü beni biraz. Farklı bir isim ve yaklaşım. Polisiye kitapları severim. Merak unsuru kitabın sonuna kadar sürdüğü müddetçe okumak çok eğlencelidir. Yazarı daha önce hiç duymamıştım. Önerin için teşekkür ederim. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürprizi bozmayayım ama evet:)) merak unsuru son ana kadar korunuyor gerçekten kurgu çok sağlam tavsiye ederim, yorumunuz için ben teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  9. teşekkür ederim Eren, umarım bir zaman sonra MS: 5000 civarı imkan bulabilirsem okurum :D ama sonunda ve sayende tanıştığım yazarlardan biri Yaprak Öz, :D tekrar teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben teşekkür ederim Eylem’cim yazarı sevmene sevindim, yeni kitaplarda görüşmek dileğiyle, sevgiler:)

      Sil
  10. Yine benden önce davranmışsınız:) Güvercinimden gelen yoğun baskılara karşın alıp başlayamadım (ne ayıp!). Ben de önce sizin, sonra eşimin sayesinde Y.Öz müptelası oldum. Yakında benim ağ güncesinde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinizin yazarın hemşehrisi olduğunu hatırlıyorum, Zonguldak’ı bilen biri olarak o kitapları okumak daha da keyifli olsa gerek:) Çok naziksiniz, umarım bu kitabı da seversiniz, keyifli okumalar dilerim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...