3 Mart 2021 Çarşamba

Leyla ile Mecnun - Reşat Nuri Güntekin

 


Son zamanlarda okuma hızım bayağı düştü, aynı anda bir kaç kitap okuyorum bu ara, biri de ağır giden bir kitap. Leyla ile Mecnun tarzıyla bu ara beni kurtardı, hızla okudun.

Reşat Nuri, edebiyatımızın temel direklerinden. Halkın içinden hikayeleri ile meşhur kendisi. İnklap Kitabevi'nden 1988'de çıkmış (25. baskısı), eser 1928'de yazılmış; yazarın ilk eserlerinden sayılabilir. 271 sayfalık kitapta sanıyorum çoğu 4-5 sayfa civarı 40-50 kısa hikaye var; çoğu aşk ve komedi türünde, hatta bir kısmı Nasreddin Hoca fıkrası tarzında. Herkesin keyifle okuyabileceği bir eser. Keyifli okumalar dilerim.


15 yorum:

  1. Aaa kafamızın yorgun olduğu günlerde okunabilir bulayım Bu eseri ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Sevim Hanım mutlaka öneririm:)

      Sil
  2. Eren'cim lise yıllarım geldi aklıma, yerli yabancı pek çok klasiği o yıllardaokudum ben. Ve evet, herkes okumalı bu temel taşları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın Bahar'cım herkes okumalı gerçekten.. çok teşekkür ederim yorumuna.:)

      Sil
  3. Reşat Nuri okunmaya değer yazarlardan..Leyla ile mecnun denince aklıma nedense Kadir İnanır ve Hülya Koçyiğidin "1978 yapımı,Evlidir Ne Yapsa Yeridir" filmi geldi..Güzel filmdi..Emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o filmi ben de çok severim Ertuğrul Bey:) çok teşekkür ederim değerli yorumunuuza:)

      Sil
  4. Ben bu kitabı çok sevmiştim. Kitabı aldığımda öykü türünde olduğunu bilmiyordum. O zamanlar öykü kitaplarını pek sevmezdim ama beni türle barıştıran kitaplardan biri de bu oldu. Birçoğunu gülerek, bazılarını ise hüzünlenerek okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule'cim aynen ben de bilmiyordum, ismi şaşırtıyor biraz:)) ben de çok severek okudum, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  5. En azından iki sefer okumuşluğum vardır. Zor zamanlarda cankurtarandır! Olsa da yine okusam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı fikirdeyim Süleyman Bey, benim de tekrar okumak isteyeceğim bir eser, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. reşat nuri, biricikimiz, hımms hiç okumadım daha öykülerinden ama okuycam tabisidekii :)

    YanıtlaSil
  7. reşat nuri hiç öyküsünü okumadım ama okurum tabisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim kesin çok seversin çok tatlı:)

      Sil
  8. Direk aklıma Leyla ile Mecnun dizisi geldi efsane dizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemedim ama övgüsünü çok duydum:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...