21 Nisan 2021 Çarşamba

Kızılderili ve Çingene

 


Kısa süre önce okuduğum Jung’un Anılar, Düşler, Düşünceler kitabında, yazar Kızılderili’lerin bilgeliğinden bahsediyordu. Ben de Kızılderilileri konu alan bir kitap okumak istedim. Ararken karşıma bu kitap çıktı.

Eksik Parça Yayınevi’nden 2016’da çıkmış kitabımız 310 sayfa, çeviri Mehtap Gül Ayral’a ait. Kitabın orijinal adı The Truth About Love & Lightning. Kapak resmine bayıldım bu arada.

Konumuz iki kız kardeşi ile bir çiftlikte yaşayan 58 yaşındaki Gretchen’in, bahçesinde esrarengiz bir şekilde hafızasını kaybetmiş bir adam bulmasıyla gelişir. Bu adam 40 yıl önce kaybolan eski dostu/aşkı Sam olabilir mi?

300 sayfalık roman bunun üstüne. Okurken sıkıldım, başlık kitabı kapsamıyor kesinlikle. Beklentisizce okuyabilirsiniz belki…



20 yorum:

  1. Kitabın kapağı çok güzel gerçekten. Kitabı duymamıştım, okuyabilir miyim emin olamadım:)) Emeğinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kapak resmini çok sevdim ben de, çok kitapsız kalınırsa okunabilir:))çok teşekkür ederim yorumunuzza:)

      Sil
  2. hımmm, kızılderilileri çok severim, bayağı bi okudum onlarla ilgili, bunun diyosun adı öyle, kendi değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa süper, tavsiyen varsa alalım Deepcim:)

      Sil
  3. Ismi görünce ben de bir sevinmiştim ya bol.bol kızılderili var diye tüh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esasen bir kızılderili var Sevim Hanım:))

      Sil
  4. Bu kitap ilk yayımlandığında okumak istemiştim ama iyi çıkar mı diye emin olamadım ve bıraktım. Kızılderililerle alakası yok muymuş? Yorumunuzu okuyunca tam isabet dedim iyi ki okumamışım. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok az geçiyor kızılderili Gül Hanım, bana yüzeysel geldi, okunmasa da olur, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  5. Hep olumlu öneriler yerine, olumsuz anlamda olumlu öneriler verilmesi çok mutıu ediyor beni :-) Ve sanırım bu da amaçsız olarak okunacak bir kitap:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emek verilmiş bir kitap İçin beğenmedim demek kolay değil ama objektif olmak gerek:) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  6. Kızılderili diyince kızılderelilerin gizemli yaşamlarını anlatan güzel kitaplardan biri diye düşünmüştüm,demek ki değilmiş kzılderili çingene aşkını anlatan bir kitap herhalde..😊 Tanıtım için saolun,emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünmüştüm Ertuğrul Bey ama kitapta çok az yer tutuyor kızılderili:) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  7. Kapak gerçekten de güzel tasarlanmış. Kızılderili öğretilerini çok seviyorum, içime iyi geliyor.
    Sevgiler Eren'cim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke kızılderilere daha çok yer verseymiş dedim Gülşah’cım çok teşekkür ederim güzel yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  8. kapağı ve konusu ilginç ama kızılderililerle ilgili bir içeriği olmayıp hayal kırılığı yaratması da üzücü olmuş :) belki bu detayı düşünmeden konusu için okunabilir o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke içerikte de aradığımı bulsaydım ama dediğiniz gibi okunmayacak bir kitap değil :) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  9. blogları canlandırma projesi 4 yazıma bir baksanaaa, fotosuna daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatliş oldu Deepcim çok teşekkür ederim:)

      Sil
  10. Kitabın başlığının içerikle bağdaşmaması kötü olmuş. Zira bende daha önce hiç kızıl derililer hakkında kitap okumamıştım bu kitap okunabilir diyecektim. Söylediğin gibi gerçekten de kitap kapağı çok güzelmiş. Tavsiyen için teşekkürler. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef biraz hayal kırıklığına uğradım , bazen oluyor böyle:) yorumun için ben teşekkür ederim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...