29 Nisan 2021 Perşembe

Deccal Derin Devleti - Erkan Trükten

 


Erkan Trükten, 80 doğumlu araştırmacı yazar, tarih ve felsefe eğitimi almış, şimdi de (kitabın yazıldığı 2019'da) İ.Ü. Avrasya Araştırmaları Enstitüsü'nde ikinci yüksek lisansını yapıyormuş.

Ben kendisini youtube'da görmüştüm, anlattığı konular ilgimi çekince kitabını okumak istedim.

Biliyorsunuz "ilüminati", "derin devlet" vb. gibi kelimeleri içeren konular, işi sulandırır şekilde "komplo teorisi" başlığı altında yer alıyor. Oysa ana akım medyada yer almayan, sadece araştırırsanız karşınıza gelebilecek ancak yaşamımızı derinden etkileyebilecek nitelikte gelişmelerin varlıkları birer gerçek, örneğin gdo konusu.

2019 yılında Şira Yayınları'ndan çıkan kitap (2020 yılı 4. baskısını okudum) metin olarak 400 sayfa, dipnotlarla birlikte 476 sayfa. İki bölümden oluşuyor, ilk bölüm "Kayıp geçmiş ve saklı geleceğin izinde". Bu bölümde insanlığın kökeni, dini ve mitolojik yaradılış hikayeleri, dinlerde çeşitli sembolizmler üzerinde durulmuş. İkinci bölüm "gelecekteki biz", bu bölümde daha çok güncel gelişmeler ışığında gelecekte bizi bekleyen tehlikelere dikkat çekiliyor.

Deccal nedir? Wikipedia'ya göre; Deccal (Arapça: المسيح الدجّال), İslam'a göre ahir zamandaMesih'in ikinci kez yeryüzüne gelmesinden önce insanları dini inancından saptırarak kötülüğe ve sapkınlığa yöneltecek bir akımı, ideolojiyi ve onu kuran kişi veya kişileri belirtmek için kullanılan kavramdır.

Kelime dini bir anlam taşıdığından Kuran da bolca yer alıyor kitapta. Yazar Yüzüklerin Efendisi ve Matrix filmlerine de çok yer ayırmış. Ayrıca yazar bir konuşmasında deccal ve dijital kelimelerinin kökenlerinin benzerliğine dikkat çekmişti. Özellikle kitabın ikinci bölümünü benim daha çok ilgimi çekti; gdo, florür, çip konusu, transhumanizm gibi bir çok konu bir çerçeve altında toplanmış. Yazar konuyu dağıtmadan, pek çok yerli, yabancı kaynağa dayanarak, objektif bir bakış açısıyla değerlendirmiş. Yazarın felsefe eğitimi almış olması da büyük bir artı. Konuya ilginiz varsa okunabilecek bir kitap, keyifli okumalar...


8 yorum:

  1. yaniii sıkıcı değil mi yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. 10 yıl önce çok ilgi çekiyordu bu tür konular, artık gerçekten hayatımız komplo teorisine dönmüş hissi ile yaşanıyor. Sevgiyle, sağlıkla kal, paylaşımların için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum Eylem'cim artık biz zaten komplo teorilerinin içinde yaşıyoruz, ben teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  3. GDO'da, florür de radarıma giren olgular. Listeme aldım. Tanıtım için teşekkürler, kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz, yorumunuzu merakla bekliyorum, ben teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Erkan Trükten'in kitabını görünce biraz şaşırdım, bende sverek takip ederim yazarı, youtube,twitterda bakarım arasıra,en son yazımda da yer verdim ona,gerçekten çok iyi tespitleri var bence..Bu kitabı da okunması gerkenlerden. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazınızı okudum Ertuğrul Bey çok güzeldi elinize sağlık, evet yazar da sizinle aynı konuları ele alıyor ve çok ilginç paylaşımları var gerçekten, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...