26 Mayıs 2021 Çarşamba

Montague Amca'nın Dehşet Hikayeleri - Chris Priestly

 


Minişlerim 8'ine merdiven dayadı, korku hikayelerine bayılıyorlar. Bugüne kadar kendi uydurduklarım, izlediğim/okuduğum şeylerden uyarladıklarım ile idare ettim. Bunların bir kısmı beğenildi, bir kısmıysa geçer not alamadı. Hal böyle olunca ben de Montague Amca'dan medet umdum. Hitap ettiği yaş olarak 11 yaş denmiş. O konuya sonra geleceğim...

Tudem Yayınları'ndan 2016'da çıkmış kitabımız 224 sayfa, çevirisini Zeynep Alpaslan çevirmiş, içinde her hikaye için birer illüstrasyon da bulunuyor. İngiliz yazarım daha sonra Kara Gemiden Dehşet Hikayeleri ve Tünelin Ağzından Dehşet Hikayeleri isminde iki devam kitabı da yazmış.

Küçük Edgar, ormanın içinde oturan eksantrik amcası Montague'yü ziyarete gider. Amcasının evinde ilginç eşyalar görür ve amcası da ona bu eşyaların dehşetli hikayelerini anlatır. Bu arada hikayelerden biri Urfa'da geçiyor. Son hikaye de Montague Amca'nın kendi hikayesi.

Hikayelerin gotik atmosferini sevdim, çoğu ilginçti gerçekten. Yalnız gerçekten dehşet ve şiddet içeriyorlar, 11 yaşa bile uygun mu bilemiyorum... Minişlere uyumadan önce -neyse ki- ben okudum, haliyle bol bol sansürledim.

Sonuç; keşke daha az şiddet ve dehşet içerse dedim, keyifli okumalar...

Bu da bonus olsun; https://www.youtube.com/watch?v=tgeXB-qPNyI
Tudem Yayınları'nın açtığı "trailer" yarışmasında Montague Amca'nın Dehşet Hikayeleri için hazırladığı trailer ile birinci olan Betül Gönüllü'nün eseri...


16 yorum:

  1. okurum bu kitabı, iyi konu yaa, montegu amca neler dabıyo bakalımlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, büyüklerin daha bile çok keyif alacağı bir kitap bennce Deepcim:)

      Sil
  2. Aaa cocuk icinse ve şiddet varrsa sikinti olabilir gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence 13 yaş üstü Sevim Hanım evet..:)

      Sil
  3. Bari çocukların dünyasında şiddet olmasa...Minişleri de öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız, tür korku olunca işte şiddet de karışmış diyelim:) çok naziksiniz, minişlerin selamı var :) <3

      Sil
  4. Ay çocuklarınız pek küçükmüş keyfini çıkarın Eren Hanım çok çabuk büyüyorlar:) Çocukların korku hikayeleri sevmesi de ilginçmiş, ben hiç korku hikayesi okuyamam da:) Keyifli okumalar Eren Hanım sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sormayın Gül Hanım zaman çok çabuk geçiyor gerçekten:) bizim korku hikayelerimizde daha çok hayaletler ve zombiler var:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:))

      Sil
  5. Tudem'in kimi çocuk/ilkgençlik kitapları bazen kantarın topuzunu kaçırıyor. (Bkz.bağlantı) Yabancı diyarların sabileri bizimkilerden daha mı duyarsız, bilemiyorum:)
    https://arakolpa.blogspot.com/2012/11/teneke-kutular-alex-shearerden-gencler.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız Süleyman Bey, herhalde dediğiniz gibi olacak çünkü bazen ben de öyle şeylere denk geliyorum ki şok oluyorum:))

      Sil
  6. Ben korku hikayesi hiç okuyamıyorum:) Bence de dediğiniz gibi 11 yaş için uygun değil sanırım. Siz de değiştirerek okumuşsunuz zaten:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet çok minişler için uygun bulmadım pek ama genel olarak güüzeldi, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  7. Aaa o zaman biz büyükler için olsaymış keşke gerçi ben de laf aramıda korku okumaktan pek hoşlanmam ama :) çaktırıyor muyum , asla :) sevgiyle, sağlıkla kal:) Küçüklere selam olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yazarın ikinci kitabı olan kara gemiden dehşet hikayelerini şimdilik daha çok beğendim Eylem'cim, okunabilir, çok teşekkür ederim yorumuna, minişlerin selamı var:)

      Sil
  8. Çocuklar ne kadar cesur. Ben bu yaşımda korku türünden hep uzak dururum :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serde delikanlılık var tabi:)) çok teşekkür ederim yorumuna Şule'cim sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...