18 Mayıs 2021 Salı

Ruth - Lou Andreas-Salome


Kısa süre önce çok severek takip ettiğim Sevim Hanım'ın blogunda görüp okumak istedim bu kitabı. Lou Andreas-Salome 1861-1937 yılları arasında yaşamış, Petersburg doğumlu, Zürih Üniversitesi'nde teoloji ve sanat tarihi okumuş. Sonra Viyana'da psikanalistlerin çevresine girmiş, Freud'un öğrencisi ve yakın dostu olmuş. Ayrıca Rilke ve Nietzsche kendisine aşıkmış, çok etkileyici bir kadın olsa gerek. En ilginci de dünyanın ilk kadın psikanalisti olması...


İş Bankası Yayınları Modern Klasikler serisinden 2018'de (ilk baskısı) çıkan 244 sayfalık romanı Almanca aslından İlknur İgan çevirmiş. Yazar romanı 1897'de, 36 yaşında yazmış.

16 yaşındaki Ruth anne ve babasını kaybettiği için amcasının ailesiyle yaşamaktadır; hassas ve hayalperest bir kızdır. Erik ise 40 yaşında idealist bir öğretmendir, güzeller güzeli karısı Bel bir kaza sonucu yürüyemez olunca Erik yüksek ideallerinden vazgeçmek zorunda kalmıştır, bir de 15 yaşındaki oğulları Jonas vardır... Bir gün Ruth, evden kaçıp Erik'lere sığınır, kızın hayal dünyasından zaten etkilenmiş ve ona merak duyan adam kızın eğitimini üstlenmeyi teklif eder. Böylece kız öğretmeninin evinde yaşamaya başlar. Bu durum evdeki bütün ilişki dinamiklerini değiştirir...

İtiraf edeyim başta kitap biraz ağır gitti ama ikinci yarısı harikaydı, yazar bol bol doğa tasvirlerine de yer vermiş. Çözülme bölümü, özellikle sonu beni çok etkiledi, her karakterin hissiyatını, motivasyonunu çok güzel anlatmış yazar. Psikolojik romanları seviyorsanız kaçırmayın. Keyifli okumalar...

10 yorum:

  1. Ben yazarı için bu kitabı almış ama sevmemiştim, psikolojik kitapları severim ama bu bana uymadı:( Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin kitap hakkındaki yazınızı okudum Gül Hanım, gerçekten de sevimsiz bir ilişki haklısınız, bazen bu tür şeyler nedeniyle antipatik gelebiliyor kitaplar, yorumunuza teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Begenmenize cok sevindim gercekten. Icindeki insan tahlilleri cok gercek ben belki o yuzddn bile kizmis olabilirim 40 yasindaki evli ogretmen ve 16 yasindaki kizin askina cok gercekti cunku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuza teşekkür ederim Sevim Hanım dediğiniz gibi çok gerçekçi yazılmıştı, özellikle sonu beni çok etkiledi, sevgiler:)

      Sil
  3. Yazınızı okur okumaz hemen alınacaklar listesine ekledim, ilgimi çok fazla çekti ve çok çok merak ettim. Sayenizde yeni bir kitap keşfetmiş oldum:)) Çok güzel yazmışsınız, kaleminize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok naziksiniz, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, umarım seversiniz siz de, keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  4. Sevdiğim iki blog da önermişse hemen listeme ekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sen de seversin Şule'cim keyifli okumalar.:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...