15 Haziran 2021 Salı

Her Şey Yok Olur - Elizabeth Brundage


Kısa bir süre önce bu kitaptan uyarlanmış Netflix yapımı aynı adlı filmi (imdb: 5,3) "Aman da kimler oynamış, Aman-da Seyfried mi oyanmış?" diyerek seyrettim, film fena değildi, ben de kitabı daha güzeldir diyerek aldım okudum; nerden bilirdim yönetmen şahane bir iş yapmış??

Yazarımız hakkında pek bilgiye ulaşamadım, bu kitabıyla WSJ 2016 En İyi Gizem romanı ödülü almış, bir de sanırım yazarlık dersleri veriyormuş. Bu bilgiler beni bayağı bir şaşırttı...

Beyaz Baykuş Yayınevi'nden 2018'de çıkmış 480 sayfalık kitabımızı Bilge Yalçın Baştimur çevirmiş. Bu arada kapakta Stephen King'in roman hakkındaki "Hayalet, cinayet, normal görünen dehşet verici, psikozlu ve güzel bir roman" şeklindeki (Türkçe meali "bir şeye de benzetemedim ne desem bilemiyorum?") sözü yer alıyor...

Konumuz şöyle; genç Clare çifti 5 yaşındaki kızları ile küçük Chosen Kasabası'na taşınırlar çünkü George, kasabadaki Saginaw Üniversitesi'nde sanat tarihi bölümünde öğretim üyesi olmuştur. Catherin bu durumdan pek memnun olmasa da alışmaya çalışır, yalnız evde bir hayalet vardır.  Taşındıkları çiftlik evinin eski sahipleri orada intihar etmişlerdir. Bu arada onların çocukları Clare'lerin yanında çalışmaya başlar. Bir süre sonra George ve Catherine'in arası açılır ve kaçınılmaz sona doğru olaylar gelişir...

Yazar "iyi yazıyorum, öyleyse neden konuyla ilgili-ilgisiz her karakteri bir baş kahraman gibi yazıp okuru boğmuyorum?" demiş ve kalemi almış. Konu ne belli değil? Yine herhalde bir liste yapmış; cinayet? tamam, hayalet? tamam, aldatma? tamam, psikopat?tamam, abuk sabuk olaylar? tamam, hepsi burda vs diyerek yazmış sanki. İlk 300 sayfayı okudum, güzeldi diyebilirim, yazar iyi yazıyor ama roman "iyi yazmak" değil, kurgu başka bir şey... 

Son 100-150 sayfaya göz attım, "bütün iyi kitapları okudum, okuyacak hiç bir şey kalmadı" diyorsanız buyurun, yoksa "ben ettim, siz etmeyin"...

 


22 yorum:

  1. Sanki bu konuda bir film hayal meyal hatırlıyorum ama tamamını seyretmedim bu tip konular bana uymuyor, kitaba hiç bulaşmayayım:) Romanın kötü çıkması tatsız bir his ama oluyor bazen. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef Gül Hanım hele kitap 480 sayfa olunca hayal kırıklığı daha büyük oluyor:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. yok yok kalsın o zaman okunacak daha çok kitap var

    YanıtlaSil
  3. Merhaba arkadaşım 💐 Hep soracağım soracağım unutuyorum 🙈 Instagram hesabın var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Ayşım'cım hoby.ist olarak var instagramım:)

      Sil
  4. Güzel yorum olmuş:) Koşarak uzaklaşırız!
    Bazen King'in böyle ucuz işlere primler verdiği oluyor (yaşlandı zaar!).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Süleyman Bey beğenmenize sevindim:) Adam da ne yapsın, "yaz bir şey n'olur" demişlerse o da mecburen yazmış:))

      Sil
  5. Aaaa, bende de vardı ama elim okumaya gitmemişti bir türlü :)ü
    Kendimizle ilgili bir şeyler bulduğumuz veya bulmasak bile gerçekten keyif alarak okuduğumuz kitaplar bizde izler bırakır :)
    Okumak gibisi var mı ya :)

    (bu arada, blog'umda kitapla ilgili bir sürpriz gelişme var :) kitabı okursanız yorumlarınızı mutlaka bekliyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel haberleri aldım Mert'cim çok tebrik ederim, yorumun için çok teşekkür ederim, Ters Düz dünyasına dönmek için sabırsızlanıyorum:)

      Sil
  6. filmi izleyim, hep benzeri filmleri çok izliyom zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi seversin Deepcim yorumunu merak ediyorum:)

      Sil
  7. Konuyu iyi işlemek cidden önemli. king de her yerden çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Burcu'cum güzel olabilecek bir konuydu aslında ama... Adamın peşini bırakmıyorlar ki:))

      Sil
  8. çok iyi yorum olmuş ya, bu perili ev hikayelerinde konu kronik sanırım :D sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Eylem'cim kitap değil ama filmi tavsiye edebilirim, sevgiler:)

      Sil
  9. Romanlar da kurguda vardır ama okuyucunun yorumları daha önemli bence..Yazarlar bunları da dikkate almalı..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarın yazma dersleri vermesine şaşırdım ben.. çok teşekkür ederim yorumunuza Ertuğrul Bey:)

      Sil
  10. Kitabı merak ediyordum, filmi de sonrasında seyretmek istiyordum ama yazınız fikir oldu benim için:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım siz de -en azından filmi:)- beğenirsiniz, yorumunuza çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  11. Filmin fragmanını izlemiştim. Korku türünü sevmem zaten, fragman da klişe gelince hiç ilgimi çekmemişti. Filminden daha kötü kitap yazmak da ayrı bir beceri istiyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek korku sayılmaz aslında Şule’cim ama kitaptan uzak durabilirsin :) sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...