29 Haziran 2021 Salı

İnsan Neden Hasta Olur? - D. Leader, D. Corfield

 


Kitabımız 2015'de DoğanNovus Yayınları'ndan çıkmış, bu sene de yeni baskısını Salt Okur'da yapmış, bu kapağı çok daha fazla sevdim... 324 sayfalık kitabı Ayşegül Cebenoyan çevirmiş.

Yazarlarımız İngiliz, Darian Leader psikanalist, denemeci; David Corfield ise biyolojik sibernetik üzerine çalışmakta, bilim tarihi ve felsefe dersleri veriyor. Bu kitabı yazarken pek çok kişiyle görüşüp araştırmalar yaptıklarını anlıyoruz.

Kitap gerçekten çok kapsamlı, şimdiye kadar benzer konuda pek çok kitap okumama rağmen tek birini seçmem gerekse o bu olurdu. 15 bölüm var; hastalıkların sebepleri, dinlemenin önemi, beden yanıt verdiğinde, özdeşleşme, terapi işe yarar mı? bunlardan bazıları.

Kitaptaki çoğu bilgi beni çok şaşırttı; örneğin bir hastalık geçirdiğinizde 1-2 yıl önce ne yaşadığınıza bakmalısınız  ve semptomlarınızı nasıl tarif ettiğiniz pek çok ipucu içeriyor, örneğin "küçük bir çocuk gibi karnım ağrıyor" diyorsanız neden küçük bir çocuk olmak istediğinizi vs. araştırmak isteyebilirsiniz. Hastalıklar bilinç altı ile bilincin uyumsuzluğundan kaynaklanıyormuş; bilinç üstüne çıkamayan gizli bir istek veya bilinç altındakilere aykırı bir yaşam... Örneğin, olumlamalara hepimiz artık çok aşinayız; "ben iyiyim/mutluyum/huzurluyum/güvendeyim vs." , bir yerde bilinçsizce yapılan olumlamaların tehlikeli olabileceğini okumuş ve buna bir anlam verememiştim, şimdi anlıyorum ki bu olumlama (belki biraz uç oldu ama) bilinç altınızla uyumlu değilse, mesela bilinçaltınızda mutlu olmayı hak etmediğinize inanıyorsanız bilinç ve bilinçaltı arasında bir çelişki oluşturabilir.

Diğer bir çok önemli nokta yaşanan olay ve ilgili duygunun anlaşılıp, kabul edilmesi ve kaydedilmesi (kaydedilmesi derken ne kast edildiğini tam olarak anlayamadım ama etiketlenmesi demek olabilir sanırım, duygunun tam olarak ne olduğu...); örneğin bir yas duygusu gerektiği gibi yaşanmassa, kişi kısa bir sürede eski neşeli haline dönerse bu duygu bir hastalık olarak ortaya çıkabiliyor. Daha bir çok ilginç bilgi, vaka ve araştırma sonucu var, büyük bir merakla okudum. Özellikle bilinçaltı süreçlerinin işleyişi ağzımı açık bıraktı. Sonuç olarak hasta/doktor/sağlıkçı/psikolog mutlaka okumalı, bunlardan biri değilseniz de ilginç bir kitap. Sağlıklı günler:)


14 yorum:

  1. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş. Kitap ilgi çekici görünüyor. Buna benzer şeyler duymuştum, ilginç bir konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil
  2. Tam bana göreymiş, not aldım Eren Hanım, elinize sağlık:) Ayrıca yayınevini ilk kez duyuyorum:)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğinizi düşünüyorum Gül Hanım, arada sıkıldığım yerler oldu ama çok ilginç bilgiler vardı, yayınevi daha çok bu tarz kitaplar basıyor sanırım, yorumunuza teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  3. Bu tarz kitaplarda ben çok cümlenin altını çiziyorum. İleride kitabı tamamen okumaktansa o alıntıları okuyup bilgilerimi tazeliyorum. Eline sağlık Erencim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle Şule’cim hatta deftere yazıyordum bir ara, bu şekilde bir defter bitirdim, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  4. Buna benzer bir kitap okumuştum sanırım ‘Düşünce gücüyle tedavi’ idi adı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz kitaplar çok popüler Eylem’cim ben bunu ayrı bir beğendim ama:)

      Sil
  5. hımm verdiğin örnekleri mantıklı buldum, okunur ivit, bazı yerleri sıkıcı olabiler tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaka örnekleri beni çok şaşırttı Deepcim ilginçti bayağı:)

      Sil
  6. David Corfield kent Üniversitesindeymiş,istanbulda da vardı kent üniversitesi ama sanmıyosam İngilteredeki Kent üniveristesi olabilir..Kitap ilginçmiş ve okunması gerken bir kitap,gerçekten çok önemli tespitler var..Vay be,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı isimde iki üniversite olması ilginç gerçekten Ertuğrul Bey:) kitap beni çok şaşırttı merakla okudum, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  7. Hımm ilginç görünüyor. Hastalık ve bilincimizin buna kattıkları. Okumaya değer. Listeye aldık. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın duygularını çok iyi analiz edip yaşamını da buna göre düzenlemesi gerekliliği adeta korkutucu:)) seveceğinizi umarım, keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...