28 Eylül 2021 Salı

Taştan Hüküm - Ruth Rendell

 


Ruth Rendell romanları kesinlikle insanı sıkmıyor, son derece kolay okunuyor; dolayısıyla rahatlıkla birbiri ardına okuyabilirsiniz. Taştan Hüküm; A Judgement in Stone adıyla 1977'de (yazar 47 yaşındayken) yazılmış. Remzi Yayınevi'nden 1991'de çıkan 215 sayfalık kitabı Armağan İlkin çevirmiş.

Daha önce 2 kez filme aktarılan romanımızın konusu şöyle; Londra yakınlarında bir köyde büyükçe bir malikanede yaşayan hali vakti yerinde Coverdale ailesi, evlerini hakkıyla çekip çevirecek bir yardımcı bulmakta zorlanıyordu. Sonunda gazeteye ilan verdiklerinde, kader onları 40 yaşındaki Eunice Parchman ile buluşturdu. Eunice ev işlerindeki titizliği ile ailenin beklentisinin de üstünde bir yardımcıydı, tek kusuru -veya ölümcül sırrı da diyebiliriz- okuma yazma bilmemesiydi. Bu sır Eunice'in, kaçık bir din fanatiği olan Joan Smith ile tanışmasıyla gerçekten ölümcül hale geldi...

Güzel bir kurguydu, zevkle okudum fakat keşke daha derin, daha da psikolojik yönü ağır bassaydı dedim, biraz Truman Capote'nin Soğukkanlılıkla romanına benziyor. Keyifli okumalar:)


14 yorum:

  1. Birkaç seferdir bu yazarın kitaplarını yazıyorsunuz ama ben romanların türünü pek anlayamadım Eren Hanım. polisiye?, romantik? ya da başka bir şey mi acaba? Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerilim diyebiliriz Gül Hanım, yazarın polisiye kitapları var, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  2. Tanıtım için teşekkürler. Kitabın kolay okunması iyiymiş, sonunu merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel kitaptı Duygu'cum tavsiye ederim, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  3. Sayenizde hiç aşina olmadığım Ruth Rendell kitaplarına başlayacağım gibi görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse ne güzel:) umarım siz de seversiniz, yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  4. okudum tabii, iyiydi, ruth teyze hep iyi, patricia highsmith gibi o, eskilerden :) soğuk yazıyor. şimdi yenilerden ingiliz polisiye yazarı jane casey i öğütlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ikisi de çok iyi Deepcim Jane Casey not edildi teşekkür ederim:)

      Sil
  5. bu yazarı yeniden not aldığım için muhtemelen senden sebep okunacak, bir gün :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de seversin Eylem'cim çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  6. kitabın ismini duymuş gibiyim, kolay okunan kitapları da tercih ediyorum:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu seveceğini tahmin ediyorum Bahar'cım keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...