12 Nisan 2022 Salı

Eleanor Oliphant Gayet İyi - Gail Honeyman

 


Pegasus Yayınları'ndan 2019'da çıkmış olan 373 sayfalık kitabımız İskoçyalı yazarımızın ilk romanı, ödüller de almış. Ayrıca filme de çekilecekmiş ve baş rolünde de Reese Witherspoon oynayacakmış -bence role hiç uygun değil ama...

31  yaşındaki Eleanor Oliphant 9 yıldır aynı iş yerinde çalışıyor, aynı evde oturuyor, aynı rutinlere bağlı yalnız bir hayat sürüyordu. Onu "sosyal becerileri zayıf" olarak tanımlayabiliriz. Başta bunun sebebini anlamasak da haklı gerekçeler sonradan ortaya çıkıyor. Eleanor bir müzisyene aşık oluyor ve bu da onu diğer insanlar gibi olmaya itiyor. Bu arada iş arkadaşlarından Raymond ile karıştığı bir olay hayatına bir başka yenilik getirir. Bütün bunlara karşılık gizemli geçmişi pusuda beklemektedir...

Kitabı çok beğendim, Algernon'a Çiçekler kitabına benzettim, ama bu mutlu sonla bitiyor. Kitabın dramatik yapısına rağmen Eleanor beni oldukça güldürdü. Hem sürükleyici hem de kendinizi iyi hissettirecek bir kitap. Eleanor'un mutlu olma çabaları ve Raymond ile dostluğu yüreğinizi ısıtacak... Hararetle öneriyorum, keyifli okumalar:)


28 yorum:

  1. Bu kitabı ilk çıktığı zaman listeme almıştım ama hala kitabı alamamışım.
    Şimdi yorumu okuyunca ilk alışverişte almaya karar verdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tekrar okumak isteyeceğim harika bir kitap, umarım siz de beğenirsiniz, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  2. şirin bir amerikan filmi çıkar bundan ivit ve başrolde de renee zelweeger olmalıymış bencesi ama reese de second best olabiliir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben kimi düşündüm biliyor musun, adini bilmiyorum ama tarif etsem sen bilirsin, kahverengi saçlı kahküllü, iri ön dişleri var, boynunda ben vardı galiba... böyle hafif çatlak, saftirik tipleri oynuyor, sevimli bir kadın.. bil bakalım kim?:)))

      Sil
    2. elizabeth moss mu :)

      Sil
    3. Yok değil, bulursam yazarım sana:)

      Sil
    4. Felicity Jones !!!!

      Sil
    5. eveet o minnoş da olur, ismi de tatlı kendi de :) bond kızı gibi ismi var :) şarkısı bile vaar :) felicita felicitaaa (al bano) :)

      Sil
    6. minnoş felicity uyar demiştiiim kuuu :)

      Sil
    7. Felicita evet çok güzel şarkı:) yalnız baktım da bu kadar iyi oyuncu, bildiğim çok az filmi var:)

      Sil
  3. Hiç duymamıştım kitabı. Sevdiğine göre güzeldir diye düşünüyorum. Not alayım kütüphanede varsa okurum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç bir kitaptı Duygu'cum rastlarsan kaçırma:) çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  4. Alacaklarım arasında yer almakta galiba biraz geç kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de beğenirsiniz keyifli okumalar:)

      Sil
  5. Kitabın konusu benim ilgimi çekti:))) Ayrıca kapağı da çok ilginç çalışılmış bence:) Listeye not aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orijinal bir kitap gerçekten, seveceğinizi tahmin ediyorum, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, kapağı ben de çok beğendim, sevgiler:)

      Sil
  6. Algernon'a Çiçekler'i pek sevmiştim. Bunu önerdiğiniz ve karşılaştırdığınıza göre alışveriş sepetine attım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahramanımız kadın olduğu için bazı kızsal ayrıntılar var ama konu ve işlenişini çok beğendim ben, umarım siz de seversiniz keyifli okumalar:)

      Sil
  7. Böyle farklı kitapları nereden buluyorsun Eren. Hiç duymadığım kitapları öğreniyorum senden ve anlatımın sayesinde okumak istiyorum. Bunu da not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule`cim Sessiz Hasta kitabını sevince ona benzer kitaplar diye artınca bu ve birkaç kitap daha keşfettim:)) yorumun beni çok mutlu etti çok teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  8. Algernon'a Çiçekler hoşuma gitmişti, o zaman listeye alalım Erencim:)
    emeklerine sağlık, sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğini tahmin ediyorum Bahar'cım çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  9. son yazımdaki dizilerden top of the lake, jane campion, elizabeth moss, kaçmaaz :) yine spam mı oldum anneeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper diziler baktım şimdi çok sağ ol Deepcim, gilded age kaçmaz:)

      Sil
    2. gilded age sözü mark twain e aitmiş :)

      Sil
    3. Edebi tarafı güçlü demek ki dizinin, güzel:))

      Sil
  10. king in yeni romanı çıkmış, iyiymiş, billy summers :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayende haberim oldu Deepcim çok teşekkür ederim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...