26 Nisan 2022 Salı

Şaman Gözü - Asu Mansur

 


Destek Yayınları'ndan 2016 ilk baskısını yapan 296 sayfalık kitabın 2020'deki 27. baskısını okudum. Bu güzel kapak tasarımı İlknur Muştu'ya ait. Kitabın alt başlığında 'Dünyada ilk defa gerçek bir Şaman'ın gözünden Şamanizm ve ritüelleri" ibaresi yer alıyor.

Bildiğiniz gibi Türkler İslamiyetten önce şaman gelenekleri doğrultusunda yaşıyorlardı. Ancak şamanizm bir din değil aslında, doğaya saygı, doğada yaşam çerçevesinde geliştirilmiş bir takım gelenek ve ritüellerden oluşmuş bir sistem.

Kitap sekiz bölümden oluşuyor; şamanizme göre insanın ve doğanın yapısı, doğa ile ilgili ritüeller, şaman adetleri, sihir, rüya ve duyuların orucu gibi konular anlatılıyor. Şehirde yaşayanlar için uygulaması zor şeyler ancak doğaya gösterilen saygı çok güzel. Bir hafta boyunca yapılan duyu oruçları çok ilginç geldi bana, bir de kurşun döktürmek ve benzeri bir takım adet veya deyişlerin günümüzde bile geçerliliğini sürdürmesi. Şamanizmi merak edenler için çok güzel bir kitap, Şaman Aynası isminde devam kitabı da var. Asu Mansur'u instagramda bulabilirsiniz, kendisinin Doğada Yaşam diye bir de projesi var sanıyorum... Keyifli okumalar:)


20 yorum:

  1. Şamanizm'i merak ettiğim bir konu ve sağdan soldan değil de güzel bir kitap, kaynaktan okumayı istiyorum. Teşekkürler öneri için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu kitap size göre, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  2. İlginç bir kitaba benziyor. Kapağı çok güzelmiş, renk renk olmasını sevdim. Doğamızı hep korumalıyız, insanoğlu iş işten geçtikten sonra çözüm bulmaya çalışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağa ben de bayıldım Duygu, şamanların doğaya saygısı muhteşem gerçekten, çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  3. nasıl muhteşem bir şeydir bu ya, hemen okunası, emeğine sağlık canım teşekkür ederim paylaştığın için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de seversin Eylem’cim, çok teşekkür ederim güzel yorumuna sevgiler:)

      Sil
  4. Kitabın kapak tasarımı çok hoş, şamanizme dair kitap okumak aklıma gelmezdi aslında ama merak ettiğim şeyler de yok değil ben bunu bir değerlendirelim. Güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir kitaptı, merak duyuyorsanız tavsiye ederim:) çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler:)

      Sil
  5. Yazarı hiç bilmiyordum ama kitap kapağına bayıldım:) Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapak “al beni” diyor gerçekten Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. aaa bunu okuyayım, türk mitolojisi kitabı arıyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok gelenekleri anlatıyor Deepcim, ama güzel, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  7. ben de en son Şamanizm içerikli bir kitap okudum Erencim:) bu kitap da o anlamda dikkat çekici, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şamanizmi tanımak için güzel bir kitaptı gerçekten Bahar'cım çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)^

      Sil
  8. Çok ilginç bir kitaba benziyor.Şamanizmi ben de din sanıyordum:)

    YanıtlaSil
  9. Kapak nefis. Konu da ne zamandır araştırmak istediğim bir konu. Listeye eklendi. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...