15 Ağustos 2022 Pazartesi

Ne Yaptığını Biliyorum - Alice Feeney


Yabancı Yayınları'ndan çıkan 339 sayfalık kitabımızı Zehra Uzun çevirmiş. Kitap, baş kahramanı Anna gibi BBC News'te çalışmış olan yazarımızın ilk kitabı. Yine instagramda oldukça ilgi toplamış bir kitap bu, neyse ki bu sefer seçimimin sonu hüsran olmadı:) Kitabın orijinal ismi "His & Hers", çünkü bir bölümü Anna, bir bölümü Jack anlatıyor... Arka kapakta da; "Karımı üç kelimeyle anlatabilirim; güzel, hırslı, merhametsiz... Kocamı tanımlamak için tek kelime yeter; yalancı," yazıyor...

Anna otuzlu yaşlarının sonunda, dışarıdan bakıldığında güzel bir hayatı olan başarılı bir haber spikeridir. Ancak madalyonun diğer tarafında ağır travmalar, güvensizlik ve alkolizm vardır. Bir gün Anna'nın büyüdüğü kasaba olan Blackdown'da bir cinayet işlenir, üstelik ölen kişi Anna'nın lisedeki en yakın arkadaşı Rachel'dir. Muhabir olarak bölgeye Anna gönderilir. Ancak bu durum, onu neredeyse yirmi yıldır kaçtığı geçmişiyle yüzleşmeye zorlayacaktır. Diğer taraftan cinayetler devam eder ve işin ilginci tüm karakterlerin katil olmak için geçerli sebebi vardır... Acaba katil kim?

Evet gerçekten de her sayfada "yoksa katil bu mu?" diyoruz, açıkçası bazı yerlerde bu durumu oluşturabilmek için yazar fazla zorlamış, yer yer aşırı tesadüflere, mantıksız seçimlere başvurmaktan kaçamamış... Anna'nın geçmişinin anlatıldığı yerler de sinirimi bozdu ayrıca... Ama sürükleyici mi? Evet. Sessiz Hasta kitabında bir derinlik vardı, bunda yok; oku ve unut:) Keyifli okumalar dilerim:)

 


20 yorum:

  1. Güzel bir kitap bu okumuştum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok merak uyandırıcıydı "katil kim" diye diye bitirdik:))

      Sil
  2. Hımm aslında merak etmiştim bu kitabı... NEe diyorsun şimdi alalım mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılmadım ama kötü de değildi, sevebilirsin bence, sevgiler:)

      Sil
  3. hım hafif olsa da okunur keyifli bir konuymuş :) sessiz hasta da aklımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deepcim yazın iyi gider:)) sessiz hasta süper, yazarının yeni kitabı da çıktı "yitik kızlar":)

      Sil
  4. Fazla zorlayıcı kitaplardan hoşlanmıyorum mesela yazarın bize ''zorla düşündürmeye çalıştırdığı olayları durumları sevemiyorum'' yazar o tünelin ışığını bana yakmalı ama tünelin ne tarafına gideceğine ben karar vermeliyim ancak öyle bir kitabın sonu şaşırtabilir beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kitapta öyle yönlendirmeler var, size katılıyorum, mesela "kocam bir yalancı" demiş kadın, ama öyle bir durum yok... çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  6. Yabancı Yayınları'nın kitaplarını genel olarak seviyorum, bu kitabı da merak ettim. Listeye eklesem mi bu kitabı da? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de seviyorum Yabancı Yayınları'nı:) tavsiye ederim sürükleyici bir kitap, sevgiler:)

      Sil
  7. Oku ve unut tabirini çok beğendim, bana çok uyuyor :) sürekli katil kim? diye düşündürmesi de merak uyandırıcı. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sayfadan son sayfaya kadar "katil kim?" sorusunu sorduruyor, yazar o konuda çok başarılı:) yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  8. akıcı bir kitaba benziyor, teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten Bahar'cım:) ben teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  9. Polisiye candır:) Aldım listeme, sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz, yorumunuzu merakla bekliyorum, keyifli okumalar:)

      Sil
  10. Arka kapak yazısı ilgi çekiciymiş. İnsanda merak uyandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim temposu hiç düşmeyen bir kitap, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...