22 Ağustos 2022 Pazartesi

Yitik Kızlar - Alex Michealides

 

Yazarın daha önce Sessiz Hasta kitabını okumuş ve çok sevmiştim, yazarın yeni kitabının çıktığını görünce hemen aldım. Domingo Yayınları'ndan bu yılın haziran ayında çıkan kitabımız 342 sayfa ve Cenk Pamay tarafından çevrilmiş. Sessiz Hasta'dan bahsederken yazmış olduğum gibi "yazarımız 77 doğumlu bir Kıbrıslı, senarist. Bu yazarın ilk romanı. Trinity College'da edebiyat okumuş, ancak 3 yıl psikoterapi eğitimi alıp 2 yıl da genç yetişkinlere psikoterapi yapmış", ayrıca senaryo yazarlığı eğitimi almış, Londra'da yaşıyormuş. Müjdemi isterim, 46 dile çevrilmiş olan Sessiz Hasta sinemaya uyarlanıyormuş...

Romanımızın kahramanı yine bir terapist, Londra'da yaşayan 36 yaşındaki Mariana bir "grup terapisti"dir, büyük bir aşkla bağlı olduğu eşi Sebastian'ı kaybedeli henüz bir yıl olmuştur ve bunu hala aşamamıştır. Derin bir buhranın içindeyken onu, Cambridge'de okuyan ve anne-babasını kaybettiği için küçük yaştan beri teyzesi olarak Mariana ile Sebastian'ın yanında kalmış olan, yeğeni Zoe'den bir telefon alır. Zoe'nin okuldaki en yakın arkadaşı Tara bıçaklanarak öldürülmüştür, şoka giren genç kız (kendisi de oradan mezun olan) teyzesini yanına çağırmaktadır. Üstelik Zoe bu cinayetle ilgili bir şeyler bildiğini ima etmektedir. Kendisine Yunan Trajedileri dersi veren yakışıklı ve karizmatik (ve tıpkı Mariana gibi Yunan kökenli) Edward Fosca etrafına tekinsiz bir enerji yaymaktadır, sınıfın en güzel, en gözde kızlarından oluşan "Genç Kızlar" grubuna özel dersler vermektedir, Tara da bu gruptadır. Mariana büyük bir endişeyle okula gider, bir tarafta hala deliler gibi aşık olduğu Sebastian ile anıları, diğer tarafta korku ve üzüntü içindeki Zoe'ye destek olma çabası arasındadır. Cinayetler devam ederken Mariana kendini birden gizemli cinayetleri çözecek kişi olarak bulur.

Kitabı sevdim ancak Sessiz Hasta daha güzeldi. Ama yazar bu kitabı için de çok uğraşmış, öncelikle psikolojik temalar çok yoğun, Yunan trajedileri, mitoloji ile bolca benzerlik kurulmuş, bir de Cambridge'in tarihi ve gizemli atmosferi (biliyorsunuz Harry Potter'ın okulu Hogwarts'ın ünlü yemekhanesi ve diğer bazı kısımları Cambridge Üniversitesi'nde çekilmiş) kitabın etkileyiciliğini arttırıyor. Yazar bir de çok güzel bir sürpriz yapmış ve ilk kitabının başkahramanı Theo'ya da kitapta Mariana'nın meslektaşı olarak yer vermiş; ilk kitabın hikayesine (hikayenin girişine tabi ki) kısaca değinmiş.

Kitabın sonu tam bir ters köşe, hatta iki kere ters köşe falan..:)) Bana biraz fazla karamsar geldi, yazar Covid kapanma sürecinde yazmış bu romanı, belki de ondan dolayı fazla karanlık buldum. Yine de ortalamanın üstünde güzel bir kitap, tavsiye ederim, keyifli okumalar..:)

Bu arada bu yazıyı yazarken Maroon 5 "this love has taken its toll on me" şarkısını dinledim - (şarkı 2002 yılına ait !!) :))




16 yorum:

  1. Keyifli okumalar not aldım kitabı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz, keyifli okumalar teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Ne tesadüf Eren Hanım bende bu kitabı aldım yakında okuyacağım:) Sessiz Hasta hiç tanıdık gelmedi önce, sizin tanıtımınızı okudum orada da bakacağım demişim ama unutmuşum:) bu kitaptan sonraya kaldı artık. Keyifli okumalar, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessiz Hasta'yı daha çok beğenmiştim ama bu da güzel Gül Hanım, yorumunuzu merakla bekliyorum, umarım seversiniz, yorumunuza çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  3. Konusu ilgi çekici. Mariana'yı zor günler bekliyor. Psikolojik gerilim türünde okumak istediğim çok kitap olduğu için buna sıra gelmez sanırım. :) Tanıtım için teşekkürler Eren. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum, psikolojik gerilim sanırım benim de en sevdiğim tür, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  4. hımm okurum bunu da artıkın sessiz hasta dan sonra :)

    YanıtlaSil
  5. tema olarak beni kendine çekti:)
    şarkıyı da dinlemek iyi geldi, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi Bahar'cım seveceğini düşünüyorum, sevgiler:)

      Sil
  6. Konusu ilgimi çekti, zaten içinde psikoloji varsa çok seviyorum böyle kitapları:))) Listeye ekledim ama almaya ne zaman sıra gelir bilmiyorum:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeler, okunacak kitaplar hiç bitmiyor, elimdeki yığın hiç azalmıyor, çok haklısınız:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  7. Benim en son okuduğum kitabın baş kahramanı da bir terapist. Bu tarz kitaplar çok ilgimi çekiyor. Psikolojik bilgileri akademik düzeyde okumak sıkıcı olabiliyor ama romanların içinde yer alınca insan keyifle okuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum Şule'cim bu tür kitapları okumaktan ben de büyük keyif alıyorum, çok doğru, sevgiler:)

      Sil
  8. Yazarı hemen listeme ekledim. :) Konu çok ilgi çekici ve psikolij gerilim bayadır okumadım, bana iyi gelebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türünün güzel bir örneği gerçekten, tavsiye ederim, yorumuna teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...