19 Eylül 2022 Pazartesi

Ufak Yangınlar - Celeste Ng


Yabancı Yayınları’ndan 2018 yılında çıkan 319 sayfalık romanımızı Su Akaydın çevirmiş, bu arada kapaktaki başlığı da (kaligrafik) o yazmış. Bu yazarımızın ikinci kitabı, ilk kitabı Sana Söylemediğim Her Şey ile pek çok ödül kazanmış. Bu ikinci  ve son kitabı; bu kitap da Goodreads 2017 en iyi roman ödülü almış. Yazar kitapta olayların geçtiği Shaker Heights'da büyümüş.

319 sayfalık kitabımızın konusu şöyle; Dört çocuklu zengin ve seçkin Richardson'lar, Shakers'ın önde gelen ailelerindendir. Bayan Richardson, ailesinden kalan küçük evi para kazanma beklentisi olmadan, mütevazi kişilere kiraya vermektedir. Bir gün otuzlu yaşlardaki gizemli Mia ve 16 yaşındaki kızı Pearl çıkagelir. Yeni kiracılar sessiz sakin insanlardır ancak Mia'nın mesafeli tutumu Bayan Richardson'un merakını körüklemektedir. Bir gün Pearl'le yaşıt olan, Richardson'ların küçük oğlu Moody yeni kiracıları merak edip eve bir ziyaret yapar. O andan sonra Pearl ile çok yakın arkadaş olurlar ve Pearl, Richardson'ların evinden çıkmaz olur. Güzel bir kız olan Pearl, herkese kendini sevdirir ve tüm çocuklarla farklı ilişkiler kurar. Bu arada Bayan Richardson Mia'yı iyice yakınına çekip ev işlerine yardımcı olması için işe alır. Gittikçe ailenin daha da içine giren bu anne kız, olmadık konulara da dahil olunca, artık kadının çözmesi gereken bir bilmece haline gelirler. O bu bilmeceye dalmışken, çocukları bambaşka şeyler yaşamaktadır...

Kitap bence çok abartılan romanlardan biri. Konu ilginç ve orijinal, kendisi de uzak doğu kökenli olan yazarımız kitapta özellikle uzak doğulu bir kadının yaşadığı olumsuzluklar üzerinde durmuş. Mia karakterini pek sevmedim, onun neden böyle olduğunu geçmişine bakınca anlıyoruz. Ama ben sevemedim onu. Zengin Richardson'ların kendilerine her şeyi hak görmesi konusu var bir de. Üstünde konuşulabilecek, zihni meşgul edebilecek konular kitapta, ama edebi bir tat alamıyoruz. Bir de benim kitabım 30 sayfa eksik çıktı, ikinci el almıştım ama aradan kopma değil, basım hatası... Otuz sayfanın yokluğunu pek hissetmedim zaten..:) Sonuç olarak yine fazla beklentiye girmeden okunabilecek bir kitap, keyifli okumalar dilerim:)

 


19 yorum:

  1. İlk kitabını severek okumuştum. Ama senin de dediğin gibi beklentiyi çok yüksek tutmamak gerek. Ara kitap gibi okumuştum. Ufak Yangınlar da okumadim ama mini dizisini beğenerek izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gülşah'cım dediğin gibi ara kitap olarak okunacak ortalama bir kitap, dizisine de bakayım, çok teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  2. 2020'nin sonunda okumuştum sanırım bu kitabı. Pearl karakterini sevdiğimi anımsıyorum. Birde kitabın sonu bir tık havada kalmış gibiydi ve o kısmı sevmiştim. Ama yazarın başka kitabını almam sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sonu sanki biraz havada kalmış gibiydi, ilginç bir kitaptı aslında, ama ben de başka kitabını okumam yazarın:)

      Sil
  3. konu heycanlı, gizemli başladı amaaa demekki anlatım zayıfmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani teşhisi tam koyamadım ama eksik bir şeyler var Deepcim:)

      Sil
  4. Eksik çıkması kötü olmuş. Bazı kitapları başkaları çok beğenme de sevmeyebiliyoruz. Bu biraz elektrik alma gibi. Nasıl insan tanıştığı herkesi sevemiyorsa her kitabı da sevemez. :) Ben de okumayım o zaman, zor beğeniyorum zaten ama beğendiğimi de abartırım. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum zevkler farklılık gösterebiliyor, benim hiç sevmediğimi başkası çok sevmiş olabiliyor, bunu çok yaşıyorum, ben de zor beğeniyorum evet:))

      Sil
  5. Güzel bir kitaptı :) Teşekkür ederim paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle kitaplardan kaçınıyorum hep :)

    YanıtlaSil
  7. Sana Söylemediğim Her Şey'i çok beğenmiştim Eren. Bu yüzden yazarın bende kredisi var. Bu kitabına da bir şans vereceğim.

    Kitapların sayfasının eksik olması bazen insanın başına geliyor. Ben de Domingo Yayınları ve İnkılap Yayınları'nda bunu yaşamıştım. Yayınevine mail atarsan ya da sosyal medyadan ulaşırsan kitabını değiştirirler belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim o kitabını çok seviyorlar onu da merak ettim:) Fikir için teşekkür ederim, çok bir şey kaçırdığımı sanmıyorum:)) sevgiler:)

      Sil
  8. Yazarın Sana Söylemediğim Her Şey kitabı kütüphanemde bekliyor, henüz okumadım. Bu kitabını bilmiyordum, okur muyum emin olamadım, aslında ilgi çekici duruyor:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu merakla bekliyorum o zaman, belki yazarın dilini severseniz devam etmek istersiniz:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  9. okumadığım bir kitaptı bilgi sahibi oldum teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...