25 Mart 2019 Pazartesi

Beynin Sırları - Pelin Çift, Sinan Canan


Pelin Çift ile Gündem Ötesi Kitaplığı'nın 3. kitabı... Destek Yayınları'ndan ilk baskısını Aralık 2016'da yapmış kitabımız, benim okuduğumsa Nisan 2018'deki 39. baskısı!!

278 sayfalık kitap, Pelin Çift'in Gündem Ötesi programına konuk ettiği Fizyoloji doktoru, aynı zamanda sinirbilim konusunda çalışmalar yapan Prof. Dr. Sinan Canan ile yaptığı söyleşilerden oluşuyor.

Beyin  konusunda hepimizin merak ettiği konular var içinde, neden uyuruz, neden güleriz, yaşlanınca beynimize ne olur, çocuklarımız için ne yaparsak daha zeki olurlar, aşkın fizyolojisi, psikopatların beyni nasıl gibi...

Kitap çok kolay okunuyor ve konular da gerçekten ilgi çekici. Gündem Ötesi kitaplığının diğer iki kitabı da Ayasofya'nın Gizli Tarihi ve Kudüs'ün Gizemli Tarihi. Tavsiye ederim, keyifli okumalar:)

27 yorum:

  1. Beyin başlı başınca bir dünya. İlgimi çekti listeme alayım. Teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeneceğinizi tahmin ediyorum, çok teşekkür ederim yorumunuza..:)

      Sil
  2. güzel ve ilginç bir kitaba benziyor :) emeğine sağlık canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Özlem'cim ben teşekkür ederim yorumuna, sevgiler kocaman:)

      Sil
  3. Pelin çift ile ilgili önyargılı kenara bırakabilirsem okurum.belki bir gün. Cidden aşırı sınır oluyorum o kadına.Saol Eren'cim😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) yazarın başkası olduğunu düşün Bahar'cım:) kitabı seveceğini düşünüyorum, ben teşekkür edrim, sevgiler:)

      Sil
  4. tanımıyom kişileri ama konu güzel. geçen kış beyinle ilgili çok ilginç ve iyi kitaplar okudum. meselaa, beyin mi bizi idare ediyo, biz mi beyni, hihihi :) hımm istersen isimlerini sölerim bi bakarsııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet beyin konusunu ben de merak ediyorum, söle Deepcim evet okumak isterim, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Ben de Incognito'yu okuyorum beyinle ilgili ama bana çok ilginç gelmedi, o yüzden sadece okulda okuyorum bu yüzden de bitiremiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ben de sıkıcı bulduğum kitapları öyle yerlede okuyorum, evdeyse kitap keyfi modu var:))

      Sil
  6. kitap güzelmiş..profesör canan "beyin düşünerek değişir" demişti bi ara,bu kitabı alıp okumak lazım..spiritüel yanı ağır basıyor ama bence beynin sırları açısından çok faydalı bir kitaba benziyo,elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Ertuğrul Bey tavisye ederim, seversiniz bence siz de, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. Beyin hakkında merak edilen konuları okumak isterim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  8. Aslinda konu zor ve bu konuda kolay okunan bir kitap olmasi cok güzel 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız DErya Hanım böyle bir konuyu kolay okunan zevkli bir hale getirmişler gerçekten:)

      Sil
  9. PSY-Q
    Psikolojik Zekanız ile Tanışmaya Hazır mısınız?
    Ben Ambridge
    Domingo Yayınları
    Bir psikoloji hocasından ilginç ve şaşırtıcı bir kitap. Kendi psikolojimizi anlamamız için da bir psikolojik zekamız olması gerekiyor. Kitap eğlenceli, testler, fıkralar, bilmeceler. Bir oyun gibi.
    Kitap Rorschach Leke Testi ile başlıyor, filmlerde hep olur ya, bu şekil size neyi anlatıyor, katillere suçlulara sorarlar hep (bu arada, testte 10 soruda 0 doğru çıktı bende. Şekilleri hiçbirini benzetemedim).
    Kişilik testleri de var. Beş Faktör kişilik modeli. Psikoloji sevenler kaçırmasın. Not:3/4
    Zeka Psikolojisi
    Jean Piaget
    Pinhan Yayınları
    Çocuk gelişim psikolojisinin babası olan yazarın zeka, psikoloji, düşünce, zeka gelişimini anlattığı kitap. Zeka, algı, mantık, alışkanlıklar, aralarındaki bağlantılar. Çocukta zeka nasıl gelişir, insanda düşünce ve sezgi nasıl başlar, bu tür konuları işliyor. Psikolojiye ilgi duyanlar için. Not:3/4


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. psy-q okumuştum çok güzeldi:) zeka psikolojisi ona bakayım:)

      Sil
  10. Zamanın Melodisi
    Pierre Cassou-Nogues
    Kolektif Kitap
    Bir felsefeciden zaman öldürmek, zaman kaybı ve oyalanmak üzerine ilginç bir kitap. Belki de çalışarak zaman kaybediyoruz. Belki de boş zaman değil de çalışmak bir çeşit oyalanmak. Yaşamlarımız zaten bir oyalanma değil mi? Ayrıca, kimler oyalanabilir. Ekonomik durumu kötü olmayanlar. O zaman, zaman öldürmek, yoksullara göre değil. Zaten neden çalışıyoruz ki? Başkalarını zengin ve mutlu etmek için.
    Nasıl zaman öldürüyoruz, üzerine düşünsel bir deneme. Hafif kitap değil. Not:3/4
    Beyninize Hoş Geldiniz
    Sandra Aamodt-Sam Wang
    NTV Yayınları
    Beyinsiz, kuş beyinli gibi sözlerimiz vardır, beynim yandı veya. Nedir bu beyin? Sadece kıvrımlar mı? Beynimizin yaklaşık sekizde birini kullandığımız söylenir. Tümünü sadece Leonardo Da Vinci kullanmış. Doğru mu bu? Biz mi beynimizi kullanıyoruz, beynimiz mi bizi? Yabancı dil doğuştan mı öğrenilir, mutluluk beyinde midir? Nasıl öğreniriz, aşık oluruz, esprileri nasıl anlarız. Beynimizi nasıl kandırırız? Okuduğumuzu nasıl anlarız?
    Beynimizi anlamak için mükemmel bir kaynak. Not:4/4


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyninize hoşgeldiniz evet onu da ara ara okudum, o da çok güzel:) Deep'cim çok teşekkür ederim üşenmeyip bunları eklediğin için, çok naziksin:)

      Sil
  11. özellikle, beyninize hoşgeldiniz, çook ilgiinç :)

    YanıtlaSil
  12. eveet beynimizi biz mi yönetiyoruz, yoksa beynimiz mi bizi yönetiyor :) beynimiz kalbimizi mi yönetiyor, biz mi kalbimizi :) neden biz beynimizi yönetemiyoruuz :)

    YanıtlaSil
  13. aklıma gelince sölerim, beyinsel kitaplarıı. the mind vardı da yazarı unuttum. beyinle ilgili bilimsel bişiler okumalııı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yorumunu atlamışım DEepcim pardon, bence kalbimiz yönetsin bizi, biz de beynimizi..:)) <3 <3 <3

      Sil
  14. Beyin her zaman ilgimi çekmiştir. Kısacık ve güzel anlatmışsın kitabı 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...