2 Aralık 2019 Pazartesi

Handan - Halide Edip Adıvar




Halide Edip Adıvar edebiyatımızın temel direklerinden biri olması yanısıra cumhuriyetimizin kuruluşunda da çok emek vermiş çok değerli bir yazar ve fikir insanı. Daha önce Ateşten Gömlek, Kalp Ağrısı, Zeyno’nun Oğlu ve YUsufcuk’u okumuştum. Handan’ı 1912’de yazmış (30 yaşında), Kalp Ağrısı’nı 1924’te (42 yaşında). Handan’ı Atlas Kitabevi 21. baskısından okudum. 208 sayfalık kitabımızın konusuna gelecek olursak; Refik Cemal Neriman ile evlenir, Neriman’ın Handan isminde bir kuzeni vardır, bu kız ailede aklı başındalığı, bilgililiği ile nam salmıştır. Nazım isminde genç bir subaydan aldığı evlilik teklifini istediği derecede sevilmediğini düşündüğünden reddetmiştir, onun yerine kendisinden büyük biraz hovarda Hilmi Paşa ile evlenir. Kahramanların birbirlerine yazdıkları mektuplarla ilerleyen romanda Handan’ın mutsuzluğu ve Refik Cemal’in ister istemez onun hayatına karışması işlenmektedir.

Kalp Ağrısı’nı daha çok beğenmiştim, özellikle iki romanın yazılış yıllarını yazım, çünkü Kalp Ağrısı’nın daha bir olgunluk eseri olduğu belli oluyor bence,  yine de okunabilir:) Keyifli okumalar dilerim...






22 yorum:

  1. O halde "Kalp Ağrısı"nı öncelikle okuyoruz. Bu arada Halide Hanım'ın hayatı ve Atatürk ile muhalif olduğu dönemleri okumak (kendisi Amerikan Mandası taraftarıydı) hayli zihin açıcı olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle:) evet o konu benim de merak ettiğim bir konu, dediğiniz gibi okunmalı... çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  2. Benim de hep okumak istediğim bir seri. Tüm Halide Edip'leri peş peşe dizsem, güzelce okusam..Teşekkürler yazı için, hatırlatma oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalp Ağrısı ile başlayın derim:) seveceğinizi tahmin ediyorum, çok teşekür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Halide Edip denince vatanperverliği akla geliyor. Yazar olarak hiç çağrışım yapmıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim aklıma da ateşten gömlek gibi kurtuluş savaşı romanları gelirdi ama öyle güzel aşk romanları yazmış ki..:)

      Sil
  4. Halide Edip bir dönem kadını, Türk Edebiyatında da önemli bir isim, okunmalı, Handan'ı okuyalı çok oldu, yeniden okurdum ama bir 100 yıl daha yaşamak lazımdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok önemli bir isim gerçekten özgeçmişini okuyunca çok etkilenmiştim, aynen Eylem'cim..:)

      Sil
  5. okudum ama unuttum yanii bi daha okuyabilirim. hımss kalp ağrısının devamını da okuycam yaa oku oku bitmiyo kipatlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay Yusufçuk çok güzel Deepcim mutlaka oku.. çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  6. Ben bu kitabı çok yıllar önce okumuştum detayları hatırlamıyorum ama hem Handan'a hem de Neriman'a sinir olmuştum ama en çok Handan'ı sevmemiştim. Halide Edip olduğu için okunur tabii ama yazarın çok daha iyi kitapları var. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) aynen Gül Hanım, Handan ve Neriman'ı ben de sevmedim, Handan gerçekten ilginç bir şekilde çok popüler ama dediğinize katılıyorum, sevgiler:)

      Sil
  7. Halide Edip Adıvar kitaplarını doğru düzgün hiç okumadım ama okul zamanlarımda ders konularımızda çok sık çakardı karşımıza,özellikle Türkçe ve Türk dili edebiyat derslerinde..Küçük parçalar halinde de olsa anlatımlarını severek okurduk..Ulusalcı bir kimliğinin yanında romancı yazarlığı da derslerde çok iyi sergilenirdi..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten usta bir yazar Ertuğrul Bey, dediğiniz gibi çok önemli bir şahsiyet, çok teşekkr ederim yorumunuza:)

      Sil
  8. yüz yıl oldu sanırım okuyalı :) halide edip dönem için önemli bi isim her ne kadar mustafa kemal ile fikirsel olarak ayrı düşmüş de olsalar hakkını her zaman teslim etmek gerekli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle romantik kitaplarıyla beni çok şaşırttı, kalp ağrısı favorim oldu:) teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  9. Handan'dan ben de çok etkilenmiştim ve hatta blogumda tanıtmıştım. Sizin tanıtımınız da çok güzel olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hatırlıyorum, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  10. Kitabı yıllar önce okumuştum. 30 yaşında yazarın böyle bir kitap yazması başarılı bence. Senin yazılarında okudukça Halide Edip okumak istiyorum ama bir türlü sıra gelmiyor. Elimde okunacak kitabı da yok. En iyisi bir sonraki alışverişimde alayım. Gözümün önünde olursa okurum belki :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sevindim Şule'cim, aynı fikirdeyim, kalp ağrısını ve zeyno'nun oğlunu özellikle tavsiye ederim, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  11. Yazarın sadece iki kitabını okudum, Handan'ı da okuyayım ama belki de önceliğim Kalp Ağrısı olmalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle kalp ağrısı:)) teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...