23 Aralık 2019 Pazartesi

Melekler Zamanı - Iris Murdoch


 

 

Iris Murdoch en sevdiğim yazarlardan birisi, bence hem olay örgüsüyle insanı bu kadar saran hem de felsefi tarafıyla insanı bu kadar düşündüren başka bir yazar aklıma gelmiyor açıkçası... Yazarın dilimize çevrilip de okumamış olduğum kurgu türündeki en son kitabı da Melekler Zamanı’ydı, nihayet onu da okudum...

 

Simavi Yayınları’ndan 1992 yılında çıkmış olan 262 sayfalık kitabımızı, çok sevdiğim yazar ve çevirmen Nihal Yeğinobalı çevirmiş.

 

Çevresi tarafından en iyimser şekilde “egzantrik” olarak tanımlanan rahip Carel, 24 yaşındaki kızı Muriel, sırt rahatsızlığından dolayı evden çıkamayan güzel yeğeni 21 yaşındaki Elizabeth ve 30larındaki zenci hizmetçileri Pattie ile kırsaldan Londra’ya taşınmışlardır. Bu yeni evde Rus kahyaları Eugenie ve oğlu 20’li yaşlardaki Leo’nun varlığı, onların ilişkilerinin “pamuk ipliğine bağlı” dengesini alt üst edecektir...

 

Satır aralarında yazar inancın felsefesi, iyiliğin felsefesi, sadizm ve ensest gibi konulara da değiniyor...

 

Romanın tadı damağımda kaldı diyebilirim, o kadar gündelik konular arasında bu kadar gerilim yaratabilmek, hakkında sadece 2 satır bilgi verdiği karakterleri bu kadar canlı kılabilmek muhteşem bir yazarlık gerçekten... Yazarın en sevdiğim kitapları arasına girdi Melekler Zamanı, sizi düşündürecek bir roman arıyorsanız mutlaka tavsiye ederim, keyifli okumalar...

 

26 yorum:

  1. evet seviyon seeeeen ben de severim iris çiçeğini hihihi :)

    YanıtlaSil
  2. Hiç okumamıştım araştırayım biraz tavsiyene uyarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim Sevim Hanım beğeneceğinizi eminim..:)

      Sil
  3. Elimdeki kitaptan sonra Rüya Sakinleri'ne baslicam Eren'cim, sonra da bunu okuyayım🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğini tahmin ediyorum Bahar'cım, yorumlarını merakla bekliyorum, sevgiler:)

      Sil
  4. önerin dikkate alınacak eren :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve ilginç görünüyor Eren Hanım ama ben Murdoch'dan bir kitap okuyup sevmeyince başka birine de cesaret edemiyorum. Neyse yine de aklımda bulunsun belli olmaz belki okurum. Elinize sağlık, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de pek tutmadığım birkaç kitabı var Gül Hanım, şansınızı bir kere daha deneyin bence:) teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Hımm,yazar bu kitabıyla tanrı ve inanç kavramlarını bir filozof cüretiyle sorguluyormuş..🙂 Bu kavramları felsefe ve mantık üzerine kurması iyiymiş,alıp okumak lazım..Emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarımız felsefe profesörü aynı zamanfa Ertuğrul Bey, filozof siyebiliriz yani:)) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. Sende her görüşümde bu yazarı okuyayım diyorum, sonra aklımdan çıkıyor. Umarım ki bir gün okuyacağım, hem Nihal Yeğinobalı çevirilerini de seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten seveceğini tahmin ediyorum çünkü konuları karakterleri ile insanı oldkça düşündürüyor, teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  8. Eren hanım,son yazıma yorum yapmışştınız,ben şimdi bir güncelleme yaptım,kaynaklar sonrasında "güncelleme" diye yazıyo,orayıda okuyabilirsiniz,eğer hoşlanmadığınız bişey varsa, kendi yorumunuzu da silebilirsiniz,size kalmış birşey..Bunu yazdım çünkü sonradan güncelleme yaptığım için sizin gibi diğer yorum yapan blogcu arkadaşlara da bilgi veriyorum, onlara da aynı şeyi söylüyorum..Kolay gelsin..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok düşüncelisiniz Ertuğrul Bey, yazınızdaki güncellemeyi okudum, aslında yaşadığınız olaylardan sonra hissettiğiniz şeyler, bunları sorgulamanız çok normal... çok teşekkür ederim bilgiendirmeniz için, kolay gelsin size de:)

      Sil
  9. Nihal Yeğinobalı benim de en sevdiğim çevirmenlerden.Iris Murdoch hiç okumadım.Okunacak ne kadar çok kitap var .Okuduklarım yetmiyor, okuyamadıklarım moralimi bozuyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal Yeğinobalı süper gerçekten, bu yazarı da tavsiye ederim, değişik bir tarzı var, aynen:)) sevgiler:)

      Sil
  10. Sen böyle översen ben de hemen okuma listeme eklerim :-) Ama ne zaman sıra gelir de okurum bilemiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule'cim yazarı gerçekten tavsiye ederim, değişik ve güzel bir tarzı var, umarım sen de seversin, sevgiler:)

      Sil
  11. Okumak istiyorum bende :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. vayy okunurmuş bir gaza gelme hali içindeyim şu an :)

    YanıtlaSil
  13. Eveeet! Okuma listemize de girmiş oldu sayenizde. Selamlar...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...