16 Mart 2020 Pazartesi

Villa Şakayık - Yaprak Öz


 


 

Oğlak Yayınları’nın Maceraperest Kitaplar serisinden çıkan 341 sayfalık kitabımız yine bir Yıldız Alatan macerası; yazarın bir önceki kitabı Farahnaz’ın Çiçeği gibi. Yaprak Öz’ün bütün romanlarını ve bir de şiir kitabını okudum, hepsi de mükemmeldi. Yıldız Alatan maceralarının yeri ise ayrı diyebilirim, Farahnaz’ın Çiçeği 79 yılında, Villa Şakayık ise 84’te geçiyor; müzikleri, giyimleri, adetleri, konuşmaları ile apayrı bir nostalji yaşatıyor okura...

 

Kahramanımız Yıldız Alatan artık 55 yaşında, yeni yeni menopoz sıkıntılarıyla mücadele etmeye başlayan ama hala çok hoş bir kadındır. 79’da çözdüğü Kılıç cinayetiyle çevresinde sükse yapmış ve ayrıca dedektifliğin de tadını almıştır. 84 yılında eşi ve torunu ile birlikte Karasu’da bir villa kiralamaya karar verirler. Ancak ev sahipleri Yıldız Hanım’a pek tuhaf görünür. Acaba burada da Yıldız Hanım’ın çözmesi için bir gizem mi saklıdır?

 

Yine soluksuz okunan şahane bir romandı, gözünüze, kulağınıza ve ruhunuza hitap eden harika bir eser. Sık sık youtube’dan ismi geçen şarkılara baktım, Holiday klibindeki Madonna’nın kıyafetine..:)) Sanırım youtube’da birde şarkı listesi var.:) Kısacası bu romana bayıldım, size de tavsiye ederim, keyifli okumalar:)

 

 

 

 

20 yorum:

  1. tımıms pek keyifli belli :) yaprak öz, nermin yıldırım, şermin yaşar, melisa kesmez, sine ergün, sevinç çokum, gözdelerim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deepcim 2 günde bitirdim çok keyifli:)

      Sil
  2. Kitaplarda geçen şarkı isimlerini not alıp sonra dinliyorum ben de. Bu sayede güzel şarkılar da keşfettim. İlk aklıma gelen Murat Menteş'in Antika Titanik kitabındaki "Jacqueline Cha'lel nar el hob"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynen Şule'cim, bu kitapta geçen şarkıklar da süper, ben de dediğin şarkıya bakayım, sevgiler:)

      Sil
  3. Yaprak Öz kitaplarını okuyacağım inşallah. Güzel bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim ben çok seviyorum:)

      Sil
  4. feriha hanım yeni bölüm geldiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine süper yazmışsın okudum çok tatlı:)

      Sil
  5. sanırım bu Öz kardeşlerden birinin kitabı var elimde ancak hangisi olduğu konusunda kafalar karışık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gürgen Öz'ün Karanlık Köy diye bir kitabı var, ama favorim tabi ki Yaprak Öz:)

      Sil
  6. Farahnaz'ın Çiçeği'nden sonra helecanla! bekliyorduk. Sizden öğrendiğim iyi oldu. Siparişi geçildi bile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben hatra sizd haber verecektim çıktığını, çünkü ben de helecanla bekleyenlerdendim:)) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. O bahsettiğiniz kılıç cinayeti zonguldakta işlenmiş sanmıyosam,yazar da "Farahnaz’ın Çiçeği" diye bunu ele almış.."Yetmişli yılların sonunda, Zonguldak’ta korkunç cinayetler işlenir Cinayet mahaline yakın oturan Yıldız Alatan, kurban ile katili bir araya getiren rastlantının ardındaki gizemi araştırmaya karar verir. " ALINTI.. Yazar,polisisye romanlara düşkün biri,iyi derlemeler..Bilgiler için emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ertuğrul Bey Farahnaz'in Çiçeği de cok guzeldi bu devam kitabi da cok güzel:) çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  8. Bu virüs günleri en iyi kitap-dizi-blog okuyarak geçiyor :)
    Yaprak Öz'ü merak ediyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mert'cim kesinlikle, sen de ayni seyi düşünmüşsun sanirim :D sevgiler:)

      Sil
  9. Sayende bu yazarla tanışmıştım :)) Diğer kitaplarını daha sipariş edemedim ama seveceğimden eminim. Kapak harika bu arada :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapaga ben de bayildim, kitap yine sahane, umarim sen de seversin, keyifli okumalar:)

      Sil
  10. feriha hanım yeni bölüm geldiiii :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...