16 Kasım 2020 Pazartesi

Rüzgarın Adı; Kralkatili Güncesi 1.Gün – Patrick Rothfuss

 

 

İthaki Yayınları’ndan çıkan kitabımız 2007 yılında yazılmış sanırım, en son 11 baskıdaydı.  1973 doğumlu Amerikalı yazar, 735 sayfalık eserini 7 yılda tamamlamış. Roman çıktığı yıl iki tane ödül almış. Üç kitaplık serinin ikinci kitabı Bilge Adamın Korkusu 2011’de çıkmış. Üçüncü kitap ise inanılmaz bir hayran ve editör baskısına rağmen, halen bekleniyor.

Kitabımızın türü fantastik ancak sürekli fantastik şeyler olup bitmiyor, Taht Oyunları tarzında bir fantastiklik mevcut. Kahramanımız Kvothe ihtişamlı geçmişine rağmen, yardımcısı Bast ile, mütevazi bir hancı kimliği ile mütevazi bir han işletmektedir. Tarihçi’nin yolu hana düşer ve Kvothe’nin geçmişini yazmaya koyulur, biz de böylece bu büyülü dünyaya dalarız…

Bitirmesi, hacminden dolayı zaman alan ama okuması çok keyifli bir kitaptı. Büyülü bir dünyaya dalıp orada uzun zaman geçirmeyi seviyorsanız tam size göre… Ayrıca boş bir kitap değil, felsefesi olan bir kitap diyebilirim. Keyifli okumalar dilerim…



20 yorum:

  1. Seriyi okudum. Çok beğenmiştim. Hatta blog sayfamda yorumlamıştım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazınızı okudum çok güzeldi, ilüstrasyonlar da çok güzeldi, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  2. Oğlumla en sevdiğimiz kitaplardan. Yazar en sonunu da yazsa diye beklemekten helâk olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüm okurlar aynı şeyden şikayetçi :D çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  3. İlk çıktığında okumak istemiştim ama emin olmadım ve kaldı. Sonrasında epeyce olumlu yorum gördüm, sizde beğenmişsiniz yeniden bakmalıyım diye düşündüm. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seveceğinizi düşünüyorum Gül Hanım, çok teşekkür ederim güzel yorumunuza:)

      Sil
  4. Bu seri çok övülüyor, ilk fırsatta bakmaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
  5. ooo severiiim, dizisini dapsınlaaar amaaa :) son yazıma bakasın okuyasın balam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet dizisi süper olur Deepcim:) biz balalar varmış gelmişek bile:))

      Sil
  6. Kitabı okumadım ama yazarın "Rüzgârın Adı"nı dokuz yıllık Bachelor of Science deneyiminden sonra yazdığı söleniyordu..Ayrıca yazar epik fantezi yazarı ve üniversite öğretim üyesimiş..Googlede resimlerine baktım,sakallı epik bir adam..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine araştırmacı kişiliğinizi konuşturmuşsunuz Ertuğrul Bey:) yazar ilginç biri gerçekten, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. Bu seriyi okumayı çok istiyorum ama şimdilik bekletiyorum. Bütün kitapları çıksın ondan sonra okuyacağım. Taht Oyunları gibi olmasın sonu. O seride en son ne oldu ne bitti hepsini unuttum. 6 senedir yeni kitap bekliyorum :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın Şule'cim en iyisi hepsinin çıkmasını beklemek... çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  8. gerçekten oldukça iyiydi Eren :) Oğlan da pek sevmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Eylem'cim bu kadar beğenildiği kadar var gerçekten:)

      Sil
  9. Zannediyorum okumak için sonunun yazılmasını bekleyeceğim. Sabır, bende çokça bulunan birşey değil:) Ama sonu çıkınca mutlaka!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi düşünenler çoğunlukta Süleyman Bey, teşekkür ederim yorumunuza, keyifli okumalar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...