2 Kasım 2021 Salı

Dört Dörtlük Bir Roman Nasıl Yazılır ? Dramatik Hikaye Yazımı İçin İşe Yarar Bir Rehber - James N. Frey

 


Hep Kitap'tan 2020'de çıkan 185 sayfalık kitabı Özge Çağlar Aksoy çevirmiş, çok beğendiğim kapak tasarımını Mustafa Çimen yapmış. Orijinal ismi "How to Write a Damn Good Novel" olan kitabımız esasen 1987'de yazılmış. Yazarımız hem kurgu yazarı hem de çok ünlü bir yaratıcı yazarlık eğitmeni.

Kitap 9 bölümden oluşuyor; karakter, kurgu, anlatım dili, çatışma, bakış açısı, diyalog gibi romanın bütün öğeleri üzerinde duruyor. Üstelik bolca ayrıntılı örnek de var; yazar çoğu kitapta olduğu gibi, "... aynen Flaubert'in Madam Bovary'de yaptığı gibi," deyip bırakmamış, yeri geldiğinde aynı sahneyi üç farklı şekilde yazarak okurun konuyu iyice anlaması için elinden geleni yapmış. Bu konuda çok sayıda kitap okumuş olmama rağmen bu kitaptan yeni bir şeyler öğrendiğimi söyleyebilirim. Ayrıca yazar adayının yaşayabileceği tüm sorunlar ve tabi çözüm yolları da ele alınmış. Kitabın bir sohbet havasında yazılmış olması da bir başka artısı. Kısacası roman yazmak istiyorsanız mutlaka okumanızı öneririm, keyifli okumalar:)


16 yorum:

  1. ooo bu da okunur keyifle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sohbet havasında, dili de esprili çok güzel Deepcim evet:)

      Sil
  2. Çok faydalı bir kitaba benziyor. İnsan bir romanı okurken de fark edebiliyor. Şöyle olsaydı daha iyi olurdu, bu kısım yetersiz kalmış gibi yorumlar yapabiliyoruz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu’cum gerçekten faydalı, ben yeni şeyler öğrendim tavsiye ederim, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  3. Kitabı hemen not aldım. İlgimi fazlasıyla çeken bir konu:))) İlerde ben de kitap yazmak istiyorum ve bu konuda bana çok güzel bir rehber olacak:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse şahane, umarım siz de beğenirsiniz, iyi yazmalar:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  4. Yazdıklarım yayınlanıyor,ama halen bu tarz kitapları merak ediyorum, acaba bilmediğim, gözden kaçırdığım bir şey var mı diye:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bayılarak okuyoruz Narda’cım şahanesin:) kitap güzel, yazar sohbet havasında yazmış, seversin, sevgiler:)

      Sil
  5. bu tarz kitapları okumayı severim, yol gösterici oluyor..
    aklımda olsun Erencim, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiği bilgiler bir yana okuması da zevkli bir kitap Bahar’cım, çok teşekkür ederim güzel yorumuna sevgiler:)

      Sil
  6. Roman yazmaya hiç heves etmesem de tanıtımınızdan etkilendiğimden okuma listeme aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifle okunabilecek bir kitap Süleyman Bey, seveceğinizi umarım, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. Aynı sahneyi 3 farklı bakış açısından yazma konusu,aslında dediğiniz gibi okurun konuyu iyice anlaması açısından güzel bir örnekleme.Tiyatro skeçlerinde de,bir olayın farklı bakış açılarından bakarak anlatılması zaman zaman ele alınan bir durum.Bir konuyu farklı bakış açısından ele alınan örneklemeler,konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayabiliyor.Örnek verirsek;

    Konu:Bir kedinin covid aşısı olması ve sonra gelişen olaylar.
    ---------------------------------------------------------
    1) Kedim,covid aşısı olunca çok mutlu oldu ve uzun yaşadı.
    2) Kedim,covid aşısı olunca hastalandı ve sonra öldü.
    3) Kedim,covid aşısı olunca birdenbire garipleşti ve benimle konuşmaya başladı.
    4) Kedim,covid aşısı olunca süper güçlere sahip oldu ve uzaya doğru uçup gitti.

    Eh işte tam uymadı ama aşağı yukarı böle bişi olmalı..Bu arada roman mı yazıysounuz demişsiniz,hayır yazmıyorum ama belki ilerde olabiliir,daha çok çizgi roman üzerinde durmayı düşünüyorum ama işte ne zaman olur,bilemiyorum,şu covid belasından bir kurtulabilirsek belki o zamanlarda olabilir..Kitabı unutmazsam daha sonra bakiim,alırım,işime yarayabilir,tşkr ederim..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok yazım tarzı, üslup üzerinde durulmuş Ertuğrul Bey, hikaye nasıl daha ilgi çekici anlatılabilir diye:) Verdiğiniz örnek şahane:)) Roman da kabulümüz tabi ama onun öncesinde sizden bir araştırma kitabı bekliyoruz;) Detaylı yorumunuza çok teşekkür ederim:)

      Sil
  8. En iyi film, muhteşem şiir... Gibi başlıklara sahip olan ne var ise onun gerçekten muhteşem olamayacağını düşünürüm. Çünkü güzel olan her ne ise onun güzel olduğunu söyleme ihtiyacı yoktur. Bunu zaten onun adına başkaları yapacaktır. Yine de bütün bu söylediklerime rağmen bu tarz kitapları çok merak ediyorum, çoğunlukla istediğimi bulamasam da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Mustafa Bey, bu kitabın başlığında ise daha çok bir kontrol listesi anlatılmak istenmiş aslında, tavsiye ederim...çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...