29 Aralık 2021 Çarşamba

Dalga - Giulio Cavalli

 

Can Yayınları'ndan bu ay çıkan 222 sayfalık kitabımızı İtalyanca aslından Yelda Gürlek çevirmiş, şahane kapak tasarımı Utku Lomlu'ya ait.

Yazarımız 1977 Milano doğumlu, daha önce İtalyan mafyasının perde arkasını ele alan birkaç roman yazmış; bu eseri ise distopya olarak geçiyor.

İtalya'da deniz kıyısında küçük, sakin bir kasaba olan DF'de denizde yabancı birine ait bir ceset bulunur. Bir ceset yeterince sinir bozucu değilmiş gibi, kısa süre sonra benzer tipte (genç erkek; 180 boy, 75 kilo, atletik yapılı) pek çok (80 taneydi sanırım) ceset daha kıyıya vurur. Araştırmalar sonuç vermez ancak bir süre sonra DF kıyılarına binlerce, on binlerce ceset vurur; en sonunda öyle bir hal alır ki insanlar ceset yığınlarının altında kalır, her yerden cesetlere ait uzuvlar fışkırır...

Stephen King'e yakışır bir konu, küçük kasabalara özgü gizli ilişkiler... Ancak yazım tarzı herkese göre değil; her bölüm başka bir kişinin ağzından yazılmış, konuşmalar çoğunlukla yazı içinde verilmiş, konuyu takip etmek dikkat gerektiriyor. Roman bu sürreal felaketten ziyade, felaketin roman kahramanlarına etkisi üzerinde duruyor.

İlginç bir konu olsa da okuması yorucuydu, yer yer hızlı okuma tekniği ile okudum, herkese hitap etmiyor. Yazar bu kitabın devamını da yazmış. Keyifli okumalar ve tabi iyi seneler:)


32 yorum:

  1. iyi seneler :)
    bir başka distopik roman, listeme ekleyeyim :)

    YanıtlaSil
  2. Boşlukta gibiyim, sanki okuyacağım her yeni kitap kötü çıkacak, vakit kaybı olacakmış gibi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu pas geçebilirsin o zaman Narda'cım:)) yeni yılda süper kitaplar diliyorum hepimize:)

      Sil
  3. İlginçmiş, o kadar ceset nasıl gelmiş oraya. Anlatım şekli okumayı zorlaştırmış sanırım. Konu ilgi çekici ama okumak ister miyim bilemedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu soru cevapsız kalıyor maalesef Duygu, okuması emek istiyor, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  4. Yine okumadiğım bir kitap. Şimdiden mutlu bir yıl dilerim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Derya Hanım size de iyi yıllar:)

      Sil
  5. Kıyıya vuran cesetler..😮 Korku filmi gibi kitap,korku sevenler okuyabilir..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilginç bir film olabilir Ertuğrul Bey:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
    2. Yeni paylaşım var mı diye baktım ama yokmuş..İyi seneler efenim..😊

      Sil
    3. Çok naziksiniz Ertuğrul Bey, çok teşekkür ederim size de iyi seneler:)

      Sil
  6. ismi de konusu da çok havalı, ceset sayısı fazla artmış ama :) hımm konu iyi olsa da demekki dağınık işlemiş olsa gerek, acaba ne oluyor, uzaylılar mıııı yoksa biri bilimsel deney sonucu mu, dean r. koontz gibi buuu :) iyi yıllar cicişkoo, ailenle, bebişlerinlee, yarın kutluycaktıım ama sen önce davrandın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deepcim konusu çok ilginç ama gizemler çözulmeden kaldı:)) ayy çoook teşekkür ederim Deepcim iyi ki varsın musmutliş yıllar diliyorum,<3 <3

      Sil
  7. Hımm çok ilginç! Listeme aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın diline alışabilirseniz seversiniz bence:) iyi yıllar:)

      Sil
  8. Kitabın adı tanıdık, o kadar çok tanıdık ki anlatamam oysa bahsettiğin konu ile alakası yok ve fakat nasıl anlamaktan uzağım , meğer neymiş ki sen de bak :D
    https://kitapeylemi.blogspot.com/2016/09/84-dalga-sonali-deraniyagala.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dalga evet baktım Eylem'cim dram ama o:))

      Sil
  9. farklı bir konu:)
    yeni yılın kutlu olsun Erencim, nice güzel okumalara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) Bahar'cım çok teşekkür ederim senin de yeni yılın kutlu olsun, nice güzel okumalara:)

      Sil
  10. Ne güzel analiz etmişsiniz. Sizi Kitap Keşfi'ime bıraktığınız yorumda gördüm ve takibe aldım. Mutlu yıllar dilerim 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok naziksiniz çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, hoş geldiniz, ben de takipteyim, mutlu yıllar;)

      Sil
  11. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuza, mutlu yıllar:)

      Sil
  12. Daha önce okuduğum ve unuttuğum bir kitap. Hatta geçen hafta yılbaşı günü kitapçıya gittiğimde elime aldım, uzun uzun inceledim. Fiyat çok yüksek olunca bırakmak zorunda kaldım, internetten alacağım. Herkesin sevebileceği bir kitap değil dediğiniz gibi:) Mutlu, tatlı yıllar dilerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef kitap fiyatları çok arttı, kitapçıların yanına yaklaşılmıyor, umarım kitabı seversiniz çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, mutlu tatlı yıllar:))

      Sil
  13. Hızlı okuma tekniği mi? Nasıl öğrendin Eren bunu? Kursuna mı gittin? Benim okumam çok hızlı değil, hızlı okuma çok işime yarardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Şule’cim ben onu öylesine söylüyorum aslında, “atlaya atlaya okudum”un havalı versiyonu:)) ama tekniği anlatan kitaplar var, zor bir şey değil aslında:)

      Sil
  14. Kapağa bayıldımm :)) İtalyan polisiye kitaplarına biraz önyargım oluştu, okuduğum birkaç tanesini beğenmemiştim ben de. Dalga'yı okumayayım ki iyice pekişmesin bu yargım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utku Lomlu harika gerçekten:) polisiyeden çok distopya aslında ama yazım tarzı zorluyor biraz:) çok teşekkür ederim yorumuna sevgili Kağıt Salıncak:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...