15 Aralık 2021 Çarşamba

Freud'un Metresi - K. Mack, J. Kaufman

 


Doğan Kitap'tan 2014'te çıkan 360 sayfalık kitabımız yine gerçeklere dayanan bir kurgu; iyi alıştık bu türe:))

Sigmund Freud 1856-1939 yılları arasında yaşamış Yahudi Avusturya'lı ünlü nörolog, psikanalizin kurucusu; özellikle her nevrozun kökenini cinsellikle ilişkilendirmesi dolayısıyla bilimsel çevrelerde önceleri kendisini kabul ettirmekte zorlansa da sonradan tarihe adını yazdırmış.

Hikayemiz 1800'lerin sonunda Viyana'da geçiyor. Freud'un baldızı Minna Bernays, işini kaybedince mecburen ablası (Freud'un eşi) Martha'ya yazar; Martha da memnuniyetle kardeşini kendileriyle yaşamak üzere evlerine davet eder. Altıncı çocuğunu yeni dünyaya getirmiş olan bitkin, yorgun Martha'ya pratik, becerikli, enerjik Minna'nın varlığı ilaç gibi gelir. Sadece Martha değil, karısıyla aynı yatağı, ilgi alanlarını ve hemen hiç bir şeyi paylaşmayan Freud da bu güzel, entelektüel kadının varlığından mutludur. Önceleri entelektüel sohbetlerle başlayan Freud ve Minna ilişkisi zamanla derinleşir. Ama Freud gibi bir adamın ilgisini canlı tutabilmek kolay değildir; "ilk kadın psikanalist" Lou Andreas- Salomé (Ruth isimli kitabı ile hatırlıyoruz) bile gözyaşları ile sayfalarda yer alıyor... Gerçeklere dayanan bu roman Freud ile baldızının yaşadığı trajik ilişkiyi anlatıyor, tabi ki Freud'un teorileri, mesleki ilişkileri, o dönem Yahudilerin yaşadığı sıkıntılar da arka planda yer alıyor...

Kitabın sonunda bahsi geçen ilişkinin (kahramanları öldükten çok sonra) gün ışığına çıkış hikayesi de mevcut; konuya son noktayı koyan ise 1957'de Jung oluyor. Minna kendisine Freud ile olan ilişkisini anlatmış. Jung da bundan dolayı büyük bir hayal kırıklığına uğradığını ifade etmiş yazısında...

Kitabı sevdim, Minna'nın hayatı maalesef ateşe uçan bir pervane gibi bu ilişki uğruna acı dolu geçmiş... Psikoloji ve Freud'a ilgi duyanlar sevecektir, keyifli okumalar:)


                                                              Martha, Freud ve Minna 

(http://anthonystadlen.blogspot.com/2010/01/maciejewski-shamdasani-skues-stadlen.html)




24 yorum:

  1. karısı ile ilişkisi olmadığına tam inanacaktım ki aklımda deli sorular...kadın 6. çocuğu yeni doğurmuşsa, Freud'un kadınla ilişkisi yoksa?? dırım dırım :D ama okunası var gibi, bir ara neden olmasın :D teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) o son olmuş işte Eylem’cim:)) ilginç bir kitaptı gerçekten, sen seversin bence, çok teşekkür ederim güzel yorumuna sevgiler:)

      Sil
  2. Bu tarz konular ilgimi çekmiyor. Psikoloji severim ama bu kitabı sevemem sanırım. Ünlülerin de hayatları bayağı magazinsel olabiliyor, ilginç. Tanıtım için teşekkürler Eren. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitabın adı biraz antipatik Duygu, yatak hikayesi odaklı bir kitap değil, çok teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  3. Psikoloji de biyografi de seviyorum Eren Hanım ama bilemedim şimdi. İnsanların evlilik ilişkileri çok karmaşık olabiliyor ama aileden biriyle ilişki çok rahatsız edici. Başka bir zamana bırakayım ben:) Elinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Gül Hanım, ama Martha’nın tutumundan sanırım çok rahatsız edici gelmedi bana, keyifli okumalar sevgiler:)

      Sil
  4. karakterler öldükten sonra ortaya çıkan hikaye de ilginç, okunması gerekir bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir kitap gerçekten, çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  5. Ben psikolojiyi çok seviyorum, kitap ilgimi çekti. Okursam severim diye düşünüyorum anlatımınızdan anladığım kadarıyla:))) Çok güzel tanıtmışsınız, not aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürükleyici, merak uyandıran bir kitaptı, umarım siz de beğenirsiniz çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  6. Freud'un hayatını ayrıntılı inceleyen Didik Didik Freud adlı podcast dizisinde Minna'dan haberim olmuştu:)
    Freud'un dünyası karmaşık ama okuyabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da ilginçmiş Bahar’cım merak ettim bakayım ben de, çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  7. Psikolojik kitapları severim Teşekkürler Eren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bunu da seversiniz çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  8. Freud'un Kız Kardeşi diye bir kitap da vardı. Maşallah adamın çevresi bile yazılmaya değer kişilerden oluşuyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da ilginç olabilir Şule'cim, bakayım:) evet gerçekten öyle:))

      Sil
  9. karısı ile ilişkisi olmadığına tam inanacaktım ki aklımda deli sorular

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet:))çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  10. Freud amcanın metresi mi varmış,ilk defa duydum..İlk defa duyduğum bir diğeri ise ilk kadın psikanalist Lou Andreas- Salomé'nin olması..Çok önemli bilgiler Eren hanım,kitap yorumlamanız çok iyi,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti Ertuğrul Bey, çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  11. İşte bu kitap okunur. Hemen goodreadsde not alayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceğinizi umuyorum Derya Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...