4 Ekim 2022 Salı

Yazarlarevi Cinayeti - Oya Baydar

 


Can Yayınları'ndan Nisan 2022'de çıkan kitabımız 357 sayfa, kapak tasarımına bayıldığımı da söylemeden geçemeyeceğim, Kubilay Aydemir yapmış:)

Oya Baydar'ın çok uzun yıllar önce Kedi Mektupları kitabını okumuş ve sevmiştim. Bu kitap da ismi ve konusuyla ilgimi çekmişti, yorumlarda edebiyat severlerin hoşuna gideceğini yazmışlar. Çünkü kahramanımız yazar, Marmara Ada'sında yaşayan ünlü bir yazar ve çevresindeki edebiyatı, yazmayı seven gençlerle birlikte toplanıp sohbetler yapıyor...

Konumuz şöyle, ailesinden ayrı yaşayan "yazar" yamaçtaki evinin önündeki kayalardan denize düşüp ölür, her ne kadar "kaza" dense de belirtilen yerden düşmek çok zordur, dolayısıyla pek çok kişi bunun cinayet olduğunu düşünmektedir, bazıları ise artık yazamayan yazarın bu nedenle intihar ettiğini iddia eder. Yazarın kızı Ceren babasının evini düzenlemek için uzun yıllar sonra adaya gelir. Yazara hayran gençler artık koca koca adamlar olmuşlardır, Ceren onlarla konuşup babasının ölümünün üstündeki esrar perdesini kaldırmaya niyetlenir...

Kitabı sevemedim, dili hiç bana hitap etmedi, konusunu da sevemedim ve bir edebiyat sever olarak yapılan sohbetlerden de keyif alamadım... Yazarın dilini seviyorsanız belki siz bu kitabı seversiniz, keyifli okumalar dilerim..:) 


14 yorum:

  1. Kapak harika gerçekten. Dili çok basit miydi, ondan mı sevemedin? Bu kadar eleştiriden sonra ilgimi çekmedi hiç. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dili bana biraz yapay geldi açıkçası, bilemiyorum belki edebi açıdan doğrusu bu ama, ben sevemedim Duygu'cum, yorumuna teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  2. Yazarın Erguvan Kapısı romanını okuyup, çok beğenmiştim sonrasında yazar yetmez ama evetçi oldu bende üzerine kırmızı bir çarpı attım artık okumuyorum. Her kitabı da başarılı olmayabilir ayrıca. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bilmiyordum Gül Hanım hiç beklemezdim, çok ilginç gerçekten, bu kitapta da sol temalı bölümler var mesela... Dilini sevemedim kitabın, konu da çok ilginç gelmedi, halbuki isim ve kapak çok çekici:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Hiç Oya Baydar okumadım, yazıyı okuyunca da okumasam daha iyi dedim, kalsın şimdilik. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi kitapları vardır mutlaka, bir denenebilir?:) keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  4. Yazarın kitaplarını hiç okumadım. Kitabın konusu ilgimi çekmedi ama dediğiniz gibi kapak tasarımı gerçekten çok hoş:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mektupları kitabı çok beğeniliyor:) Evet kapak isimle de birleşince "beni oku" demişti ama.. olmadı:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  5. oya baydar en iyi yazarlarımızdan yaa :) bu kitabını okumadım, hımm pekiii sıkıcı demekki bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bize iyi kitaplarını önerebilir misin Deepcim, halk merak ediyor:))

      Sil
  6. roman değil de bir hikaye olsaydı kısasından daha başarılı olabilirdi diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsiniz, teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Yazarın ben de bir kitabını okumuştum ve ortalama bulmuştum. Elimde bir kitabı daha var. Onu okuduktan sonra diğer kitaplarını okuyup okumamaya karar vereceğim. Bu, şimdilik dursun, sen de beğenmemişsin madem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle çok sevilen yazarlar konusunda olumsuz fikir belirtmek zor oluyor ama gerçek de bu Şule'cim:)) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...