25 Ekim 2022 Salı

Rosie Projesi - Graeme Simsion

 


Pegasus Yayınları'ndan 2015 yılında çıkan kitabımız 346 sayfa, çevirisini Solina Silahlı yapmış. Kapakta Bill Gates'in yorumu var; "Okuduktan sonra arkadaşlarıma da birer tane hediye etmeden duramadım."

Kahramanımız 39 yaşındaki Don, bir genetik profesörüdür ve kendisi bunun tam olarak farkında olmasa da Asperger Sendromuna sahiptir. Pek fazla çevresi olmayan Don bir gün evlenme zamanının geldiğine karar verir çünkü bir komşusu ona "senden iyi koca olur" demiştir. Don bu sorunu çözmek için detaylı bir anket hazırlar, ancak ideal eşini bulması çok zordur. Yakın arkadaşı Gene'in ufak bir müdahalesi ile Don, ideal eşinin tam zıttı özelliklere sahip doktora öğrencisi Rosie ile tanışır; ideal eşten çok uzak olmasına rağmen onunla çok iyi vakit geçirdiğini de yadsıyamaz. Bu arada Rosie ile arkadaşlığı ilerleyince, onun babasının kim olduğunu tam olarak bilmediğini ve arayışta olduğunu görür, bir genetik profesörü olarak arkadaşına yardım etmeye karar verir. Bu süreç ikisi için de bambaşka bir macera olacaktır...

"Eleanor Oliphant Gayet İyi" kitabını çok beğenerek okuduktan sonra, ona benzer kitapları ararken bu kitapla karşılaştım. İki kitabın da karakterlerinin sosyal becerileri zayıf, bu durum nedeniyle iki kitapta da komik yerler var. Aslında iki kitap benziyor ama Eleanor Oliphant Gayet İyi benim çok beğendiğim bir kitap olurken, bu kitaba "fena değil" diyebiliyorum. Keyifli okumalar dilerim...


22 yorum:

  1. hımm konu güzel de diğeri daha iyi yazılmış demekki piku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deepcim, Eleanor Oliphant'ı tavsiye ederim :)

      Sil
  2. konusu çok hoş asında ama pek beğenmediysen almasam da olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo tatlı bir kitap ama dediğim gibi Eleanor Oliphant daha çok hoşuma gitmişti, bunun mizahi tarafı daha çok:)

      Sil
  3. Kitabı ilk defa görüyorum. Merak ettim açıkçası :D

    YanıtlaSil
  4. Eleanor Oliphant Gayet İyi'yi okuyacağım diye not almışım. Kesin sende gördüm :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim, sürekli hararetle tavsiye ediyorum:))

      Sil
  5. Değişik bir kitapmış, görmemiştim. Bahsettiğin diğer kitabı da okumadım. Biraz eğlenceli de galiba. Teşekkürler Erencim. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum eğlenceli yönü kuvvetli, tavsiye ederim, çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  6. Çok eğlenceli gözüküyor, bakayım buna. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gül Hanım eğlenceli gerçekten, tavsiye ederim keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  7. Bu Bill Gates vs. gibi tanınan kişilerin oraya eklenen yorumları bana uydurmaca gibi geliyor nedense... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu ben de aynı fikirdeyim, Bill Gates'in arkadaşlarına da bu kitaptan aldığına şüpheliyim:)))

      Sil
  8. Ben bu kitabı çok sevmiştim ya nedensiz. :) Bu arada kitabın devamı da varmış ama Türkçesi yok. 2. ve 3. kitapları var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlı kitaptı gerçekten, aa şimdi baktım ve şaşırdım, devamını okumak isterdim, merak ettim:) çok teşekkür ederim yorumuna:)

      Sil
  9. kitabı okumadım ama bestseller olunca bir merak uyanıyor bende. fena değil deyince de acaba demedim değil. değer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve merak uyandırıcı bir kitap, sadece Eleanor Oliphant'ı daha çok sevmiştim:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  10. çok merak ettim bu kitabı

    YanıtlaSil
  11. İki kitabı da okumadım, bu kitabın konusu ilgi çekici geldi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki kitap da güzel ama özellikle Eleanor Oliphant:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...