4 Kasım 2022 Cuma

Evlilik Meselesi - Jeffrey Eugenides

 


Domingo Yayınları'ndan 2018'de çıkan 437 sayfalık kitabımızı Solmaz Kamuran çevirmiş. 1960 doğumlu Amerika doğumlu yazarımız, anne tarafından İrlanda kökenli, baba tarafından ise Bursalı bir Rum aileden geliyormuş. İlk romanı Bakir İntiharları, Sofia Coppola tarafından sinemaya aktarılmış. Middlesex romanı ise 2003 yılında Pulitzer Ödülü almış.

Bu romanın tanıtımı şöyle yapılmış;

"1980’lerdeyiz… İflah olmaz romantik ve edebiyat tutkunu Madeleine Hanna, üniversite bitirme tezi için Jane Austen ve George Eliot’ın eserleri üstünden Victoria dönemindeki evlilik kurgusunu sorgulamakla meşgul. Tez konusu hayatını da ele geçirmiş durumda: Madeleine tutkulu, şiddetli ve ıstırap dolu bir aşk öyküsünün kahramanı. Üstelik aşkının diğer ucunda bir değil, iki erkek var: zeki, çekici biyoloji öğrencisi Leonard ile içine kapanık, kuşkularla dolu teoloji öğrencisi Mitchell.

Üniversite bitse de üçgen ayakta kalacak; gençliğin bitişiyle birlikte yüzleşecekler, hayatın anlamı ve aşkın gerçek doğasını sorgulamaya birlikte sürüklenecekler."

Bu tanıtımdan hoş bir aşk romanı okuyacağımı düşünmüştüm!! Özette de gördüğümüz gibi bir aşk üçgeni var ortada, bu arada esas oğlan Leonard manik-depresif, onun rahatsızlığı ile ilgili durumlar var. Romanın çoğu bununla ilgili durumlar üstüne. Geri kalanı ise karakterlerin cinsel hayatları, fantezileri vs. üstüne. Daha çok Amerikan kültürüne hitap ettiğini düşünüyorum, belki Amerikalılara daha anlamlı gelebilir; ama ilişkilerin yüzeyselliği, sadece cinsellik üzerine olması beni rahatsız etti. İlk 5-10 sayfayı normal bir şekilde okuyup, geri kalanı hızlı okumayla geçtim. Kısacası zor tahammül ettiğim bir kitap oldu... Keyifli okumalar dilerim...


20 yorum:

  1. yaşanmış hikayelerden esinlenerek yazmış olabilir

    YanıtlaSil
  2. Yazarın Bursalı bir aulesi olmasına şaşırdım doğrusu, çok beğenmemişsin demek ki listeye almıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemşehri de olsa bir yere kadar:))) bana hitap etmedi Sevim Hanım, bu ara size yorum yazıyorum ama spam'a gidiyor sanırım... sevgiler:)

      Sil
  3. Bursalı hemşehrimizin kitabını okuyacağımız salık vereceğini düşünmüştüm, nasip değilmiş, bir başka hemşehri paylaşımına inş :) Sevgiler. Not: Bu hemşehri muhabbetini eşim Boris Johnson için pek yapar da ona nazire ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boris Johnson, bilmiyordum şimdi baktım, hemşehrimizmiş ya:)) Evet ama hemşehri de olsa bir yere kadar:)) sevgiler Eylem'cim:)

      Sil
  4. pekiii bu romanı okumayız amaaa middlesex çok iyi bir roman bir ara yazmıştım blogda destan gibi romanlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Middlesex'e bakayım o zaman, pulitzer kazanmış onunla, merak ettim Deepcim teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Sadece cinsellik üzerine yoğunlaşan kitaplar beni de aşırı rahatsız ediyor. Kitabın adına bakınca böyle düşünmemiştim, yazınızı okuyunca fikrim değişti, okumam sanmıyorum:) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, bu kitap maalesef bana hitap etmedi, kitap hakkında verilen bilgi de içeriği karşılamamış bence... çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Bu tarz kitaplar beni de rahatsız ediyor, ismi güzel görünüyordu halbuki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konusu da güzel görünüyordu ama hiç uymadı içerikle:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. Middlesex bir ara bayağı popülerdi. Hatta ben de okuma listeme almıştım. Son zamanlarda baktım kitap sarmıyor, ben de hızlı okuma moduna geçiyorum. Elimden bırakıp atmak içimden gelmiyor, en azından neler olmuş bitmiş diye devamını hızlı hızlı okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Şule'cim hızlıca ne olmuş ne bitmiş bakıyorum:)) keyifle okumadıktan sonra okumanın ne anlamı var... teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  8. Ne yazarlar var adını duymadığımız ama ödüllü. Pulitzer Nobel'in gölgesindeydi sanki epey bir zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Narda'cım bu yazarı da ilk defa duydum, Pulitzer ödülü bugüne kadar beni pek tatmin etmedi açıkçası, eh ne yapalım:)) keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  9. Bir ara yazarın Middlesex romanını çok okumak istemiştim herkes çok beğeniyordu ama bir türlü emin olamadım ve okumadım. Tanıtımınızı görünce yazarı nereden tanıyorum acaba diye düşündüm (bu kitabını hiç görmemiştim), yazınıza bakınca Middlesex'i de iyi ki okumamışım dedim. Başka kitaplara bakalım Eren Hanım, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Middlesex'in konusunu okumuştum, pek cazip gelmemişti, yazarı tekrar okuma konusunda isteksizim:) Başka kitaplara koşuyoruz Gül Hanım:)) yorumunuza çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  10. Middlesex romanını bu sene okumuştum, nefis bir roman. Yazar kendi yaşamından kesitler sunuyor. Gerçekçi bir yazar. Gerçekler bazı okurları rahatsız ediyor fakat maalesef görmezden gelmeye çalışsak da varlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Middlesex konusunda kararsız kalmıştım ama bir daha bakayım o zaman:) çok teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...