13 Haziran 2023 Salı

Kasiyer - Sayaka Murata

 


Evet, daha önce birkaç sefer yapmış olduğum gibi, çok sevdiğim Eleanor Oliphant Gayet İyi isimli kitaba benzer kitaplar araştırırken rastgeldim Kasiyer'e...

Turkuaz Kitap'tan ilk baskısını 2019'da yapan kitabımızın 2022'daki 6 . baskısından okudum, 126 sayfalık romanı Can Erkin çevirmiş. Yazarımız ise 79 doğumlu -isminden anlaşıldığı üzere- bir Japon, bu onuncu romanı dahil önceki romanlarıyla da bir sürü ödüller kazanmış. Yazarlığın yanı sıra kasiyerlik de yapıyormuş...

Bir süredir kitap okumakta zorlanıyorum, bu kitap kısalığı ile bitirmekte zorlanmadıklarım arasına girdi :) Kahramanımız 30larının ortalarında bekar bir kadındır. Çocukluktan itibaren garip davranışlar sergilemektedir ancak zamanla başkalarının taklit ederek normal görünebilmeyi başarmıştır. Bunun için ilk yaptığı şeylerden biri bir markette yarı zamanlı iş bulmak olmuştur. Markette hemen hemen her şeyin yönergeler dahilinde belirlenmiş olması Keiko'nun işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Ancak Keiko'nun yaşı ilerledikçe "Neden yarı zamanlı çalışıyorsun? Neden evlenmiyorsun?" gibi sorular başlar... Keiko "normal" görünmeye devam edebilmek için başka tedbirler almak zorunda mı kalacak?

Akıcı, kolay okunan ama çok da bayılmadığım bir kitap oldu. Yine de bitirebildiğim için mutluyum..:) Keyifli okumalar:)


18 yorum:

  1. Kitaba ara ara rastlıyorum, ilginç görünüyor ama kısaymış Erencim. :) Son yazdıklarından sonra okumak ister miyim bilemedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani Duygu'cum rahatlıkla pas geçebilirsin bence:)) çok teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  2. övgü dolu yorumlarına rastlamıştım merak ediyordum, bakalım sıra gelirse:) teşekkürler Erencim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım sen nasıl bulacaksın Bahar'cım, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. Bu kitabı okumak istemiştim ama kısa diye vazgeçtim:)) Japonlar iyidir bir ara yeniden bakayım. Elinize sağlık Eren Hanım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok bayılmadım ama okunabilir bir kitaptı Gül Hanım, çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Ayy bu aralar bende okuyamıyorum ya ne oldu genel bir rehavet mi çöktü hepimize??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Depremden beridir keyifler kaçık:( doğru söylüyorsun...

      Sil
  5. Konusu güncel ve okunabilir gibi:) Şu bitmeyen sorularla ben de çok karşılaşıyorum ve gerçekten sinir oluyorum:)
    Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh sorma, sırf sorularla karşılaşmamak için çocuk parkına gitmiyordum, herşeyi bilen teyzelerimiz sağ olsun:)) teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
  6. bunu okuyup yazmıştım, ne ilginçti, bir de şeyi okusan yaa, uzakdoğudan, vejateryen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleanor Oliphant gayet iyi, o da çok güzel Deepcim, vejateryeni biliyorum ilginç o da, çok teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Ben bu kitabı da Vejeteryanı da çok sevmiştim.

      Sil
    3. vejeteryan'ı da merak ediyorum, teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. ne okundu bu kitap değil mi :) eh işte diyorsan sana inanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bu "garip kişilik" temasında daha iyi kitaplar okudum Eleanor Oliphant Gayet İyi çok güzeldi mesela Eylem'cim:)

      Sil
  8. 79 doğumlu kasiyer bir Japon bayanın, yalnız yaşamanın ve kasiyer olmanın zorluklarını anlatan kitabı.. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook doğru Ertuğrul Bey, yorumunuza teşekkür ederim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...