25 Ocak 2021 Pazartesi

Mürekkep Yürek - Cornelia Funke


Daha önce Arkadaş Yayınevi'nden çıkan kitabımız 2017 yılında Akılçelen Kitaplar'dan yeni baskılarını yapmış.Çevirisini Nazife Mertoğlu'nun yaptığı 453 sayfalık kitapta, yazar her bölümde ünlü kitaplardan epigraflara ve kendi çizimlerine yer vermiş.

Konumuz, okuduğu kitaplardan isteği dışında çeşitli şeyler veya kişiler getirebilen Mortimer hakkında. Ancak bu sihirli özelliğin kötü tarafı, diğer taraftan bir şey geldiğinde bu taraftan da bir şey veya biri kaybolmaktadır. Ve bu şekilde Mortimer'in karısı Theresa kaybolmuştur. Bu olaydan 9 yıl sonra, Mortimer ve Theresa'nın kızları Meggie 12 yaşındayken, Mortimer'in Mürekkep Yürek kitabından gelmesine sebep olduğu Toz Parmak bir gece kapılarında belirince kendilerini yeni bir maceranın ortasında bulurlar.

Mürekkep Yürek çok popüler, adeta klasikleşmiş bir kitap. Yorumlarda "kitap severlerin seveceği bir kitap" olarak bahsediliyor. Ancak ben kitabı sevemedim. Baş kahramanın 12 yaşında olması kitabın çocuk kitabı zannedilmesine sebep olabilir, ben öyle düşünmüştüm ama kesinlikle çocuk kitabı değil. Kitapta aksiyon fazla. Bir de kitap bana oldukça soğuk geldi, karakterler çok soğuktu bence. Sanırım bu yüzden sevemedim. Ama kitabın sevenleri fazla, bir de imdb puanı 6,1 olan 2003 yapımı filmi de var. Keyifli okumalar, iyi seyirler:) 

 


12 yorum:

  1. yaa bunun filmi var çok sevdiğim bir filmdi belki izlersiin ben de kitabı merak ediyorduum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet filmini biliyorum tavsiyeniz için teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  2. Kitabı okumadım da filmini seyretmiştim galiba konu çok tanıdık geldi:) Elinize sağlık Eren Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Gül Hanım filmini seyretmiştim ben de, teşekkür ederim yorumunuza Gül Hanım sevgiler:)

      Sil
  3. Kitabı okumadım ama filmini izlemiştim. Filmde de vardı bir soğukluk. Çok sevememiştim. Konusu ilginç olsa da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mayasında var bir soğukluk demek ki:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  4. Okunacaklar kitaplığımda bekleyenlerden biri, benim de. Şimdi daha çok merak ettim, bir alıp karıştıracağım Eren’cim, o kadar methediliyordu ki almıştım, ya sevmezsem diye düşündüm sen böyle yazınca 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir dene istersen Biblio'cum yorumunu merak ediyorum, sevgiler:)

      Sil
  5. Adını duymuş lakin hiç karşılaşmamıştım. Baskı güzel duruyor ama içerik hakkındaki söylediklerin merakımı azalttı diyebilirim. emeğine sağlık, teşekkürler bilgiler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevilen bir kitap ama niye böyle oldu anlamadım:) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. yanii filmi kitabından iyi demekkii, bi de son zamanlarda yazdığın kitapların kapakları hep ne güzel yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Deepcim:) evet benim de dikkatimi çekti, mavi mavi hem:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...