26 Aralık 2022 Pazartesi

Kız A - Abigail Dean

 


Epsilon Yayınları'ndan 2022'de çıkan 344 sayfalık kitabımızı Mehmet Gürsel çevirmiş. Yazarımız Londra'da yaşıyor, Cambridge İngiliz Edebiyatı mezunu, bu onun ilk romanı. Goodreads'den 3,65 puan almış, pek parlak değil sanki...

Konumuz oldukça ilginç; hali hazırda 30 yaşında olan Lex kızımız, 15 yaşındayken Korku Evi diye anılacak evinden kaçmayı başararak kardeşlerini de kurtarınca ülke çapında büyük bir sansasyon yaşanır. Lex sayesinde geri kalan 6 kardeşi ölümün eşiğinden döner, çocuklar uzun süre hastanede beden sağlıklarına kavuşabilmek için tedavi görür. Ruhsal sağlığa kavuşmak ise o kadar kolay değildir; kurbanlar zamanın izini kaybetmek, algıların çarpıtılması, yatağa zincirlenmek, yiyecek ve öz bakımdan mahrum bırakılmak, aşağılanmak, akıl sağlığını kaybetmiş kişiler ve şiddetle baş etmek durumunda kalmışlardır;  uzun yıllar yoğun terapi görmeleri gerekir. Tüm kardeşler ayrı ailelere evlatlık verilir ancak görüşmeleri kısıtlanmaz. Çocuklardan hemen hepsi ne kadar iyi bakım görürlerse görsünler travmayı tamamen hasarsız atlatmaları mümkün olmaz. Nihayet "anne" hapishanede öldüğünde vasiyetini yerine getirme işini avukatı aracılığı ile Lex'e verir. Lex kendilerine bırakılan aile evi ve bir miktar paranın bir projede kullanılması için tüm kardeşlerinin imzasını almalıdır... Her biriyle görüşmek onda yeni yaralar açacaktır..

Kitap akıcı ve merak uyandırıcıydı, kişilerin psikolojileri çok iyi verilmişti, gerçekten etkileyici ama içeriği nedeniyle de sinir bozucuydu, bilseydim okumazdım. Ajitasyona varmıyordu, son derece sade bir dille anlatılmıştı ancak yine de olanları düşünmek oldukça üzücüydü, "ben etkilenmem" diyorsanız buyurun, keyifli okumalar:)



27 yorum:

  1. Ay yok kalsın, yorumu okurken bile içimden birşeyler gitti. Kitabı okusam vay halime. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek bir olaydan esinlenilmiş üstelik, korkunç...:(

      Sil
  2. heeey yakınlarda bunun ingilizcesini okuyup blogumda yazmıştım yaa :) türkçeye çevrilmiş demekki :) sinir bozucu ama iyi kitaptı :) tümüyle gerçek olay biliyon de mi :) eski bir olay değil yeni oldukça :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok korkunç ya, hatırladım olayı.. iyice sinirim bozuldu, neyse ki şu ara aşk romanı okuyorum:) teşekkür ederim Deepcim, sevgiler:)

      Sil
  3. Gerçek olması üzücü. Sanırım ben de etkilenirim okumayım. Kardeşler ayrılmasa daha mı iyi olurdu diye düşündüm, belki yaralarını daha kolay sararlardı. 🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek olduğunu bilsem kesinlikle okuyamazdım Duygu'cum... Kardeşlerin ayrılmasına büyük bir psikolog/psikiyatrist grubu karar vermiş, öyle yazıyordu, çok teşekkür ederim yorumuna

      Sil
  4. Buna kesin bakacağım :) Bu arada yeni yıl şimdiden güzel mutlu huzurlu gelsin :)
    Mahallemizde yeni yıl için hediyeler dağıtıyoruz bi ara uğra oraya da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de şahane, musmutlu bir yeni yıl dilerim:) oo sürpriz hediye varmış, bayılırım:D

      Sil
    2. Boş şanslar şimdiden :D

      Sil
    3. Pardon bol şanslar olacaktı o :D

      Sil
    4. çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Kitabı görmüştüm ama bana çok sinir bozucu gelmişti hiç yaklaşmadım. İyi okumuşsunuz yine Eren Hanım bravo. Elinize sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek olduğunu bilsem okuyamazdım, bir de yazar daha çok şimdiki zamanı ele almış, kötü olayları da çok sade anlatmış, çok teşekkür ederim yorumunuza Gül Hanım, sevgiler:)

      Sil
  6. etkilenmekten kaçamadığımız onca şey varken bir de kitaplarla bu etkileşimlerin derecesini artırmak, sadist miyiz neyiz anlamadım fakat kitap ilgimi çekti. Çok teşekkür ederim paylaştığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum Eylem'cim normalde bu tür şeylerden kaçınırım ama nasıl olduysa alıp okumuşum bu kitabı:)) ben teşekkür ederim yorumuna, sevgiler:)

      Sil
    2. Ben artık kaçıyormuşum gibi de hissetmiyorum işin tuhaf yanı, bodoslama gidiyorum, sonumuz hayrola :)) sevgiler canım, iyi yıllar

      Sil
    3. :)) sevgiler, mutlu yıllar Eylem'cim:)

      Sil
  7. Son birkaç aydır bazı sebeplerden dolayı toparlanmaya çalışıyorum, o yüzden ben hiç okumayım, daha kötü olurum:)
    Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzak durun derim o zaman:)) ben de nasıl alıp okumuşum bilmiyorum:)) sevgiler:)

      Sil
  8. Üzücü bir hikaye sanırım yine de okuyabilirim sanırım merak ettim olayları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dili gayet sade, bu arada gerçeğe %100 bağlı kalmamış, konudan esinlenmiş, keyifli okumalar dilerim:)

      Sil
  9. Şu aralar hiç yaklaşmasam iyi olur gibime geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok isabetli bir karar:)) neşeli kitaplara o zaman:)

      Sil
  10. bu konulara dayanamıyorum, üzücü...
    yeni yılın kutlu olsun Erencim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın Bahar'cım beni de üzüyor... mutlu yıllar:)

      Sil
  11. Ben etkilenirim. Bu yüzden okumam. Kitabın konusunu anlatırken sanki gerçekten yaşanmış bir olaymış gibi hissettim. Maalesef bu tarz olaylar yaşanıyor dünyada. Neyse ki bu hayalmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşanmışmış Şule'cim:( birebir aynı değil ama büyük oranda esinlenilmiş, bilseydim okuyamazdım... teşekkür ederim yorumuna sevgiler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...