6 Aralık 2022 Salı

Austen Diyarı - Shannon Hale

 

Not: Bu sefer de laptopumu 

Bir süre önce filmini izlemiştim (2013 yapımı, imdb:6,2) ve çok hoşuma gitmişti, sonra baktım kitaptan uyarlamaymış. 2016 yılında Artemis Yayınları'ndan çıkan 279 sayfalık romanımızı Zeynep Arıkan çevirmiş.

Jane Hayes 30'larında bir Amerikalıdır, bugüne kadar tüm ilişkilerinde hayal kırıklığına uğramıştır çünkü o kusursuz romantik aşkı aramaktadır, aynen izlemekten bıkmadığı Gurur ve Önyargı uyarlamasındaki yakışıklı Bay Darcy ile Elizabeth'inki gibi... Jane tam artık bu romantizmden kurtulmaya karar vermişken, teyzesi Carolyn onun Gurur ve Önyargı cd'sini görüp yeğeninin aşka kırgınlığını fark eder... Kısa bir süre sonra teyzesi ölünce, Jane hiç beklemediği bir sürprizle karşılaşır. Teyzesi Jane'e, Austen Diyarı isimli bir yerde 3 haftalık bir tatil hediye etmiştir. Burada, aynen bir Austen romanındaki gibi 19. yüzyıl şartlarında yaşayacaktır. Acaba Jane bu tatilde umduğu gibi romantik aşk hayallerini kalbinden söküp atacak mı yoksa tam tersi mi?

Çabuk okunan, eğlenceli ve merak uyandırıcı bir kitaptı, iki günde bitirdim. Hoş ve hafif bir şeyler okumak isteyenler buyursun:) Keyifli okumalar:)


26 yorum:

  1. Austen Diyarı mı? Bir yer ismi kulağa bu kadar güzel gelebilir mi :)
    Kitabı sırf Austen Diyarı diye bir yer günümüzde olsaydı nasıl bir yer olurdu kurgusunu merak ettiğim için şimdiden okumak istedim. Kitap kenara not edildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keşke gerçek olsa diyorum, çok hoşuma gitti fikir, kitabı umarım seversiniz, yorumunuz için çok teşekkür ederim:,)

      Sil
  2. Değişikmiş, hiçAusten okumadan bunu okursak ne olur peki? Anlamakta sıkıntı yaşar mıyız? Ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç Elizabeth &Darcy muhabbeti var ama anlaşılır, okunabilir bence:)

      Sil
  3. Tatlı bir kitaba benziyor ama bu tarz konuları izlemeyii daha çok seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini tavsiye ederim o zaman, çok hoş:)

      Sil
  4. Eğlenceli bir kitaba benziyor, o dönemde gibi yaşamak ilginç olsa gerek. :)) Tanıtım için teşekkürler Erencim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum çok tatlı bir kitaptı, ben teşekkür ederim yorumuna sevgiler:)

      Sil
  5. Çok tanıdık geldi ama okuduğumu hatırlamıyorum dizisini mi izledim acaba? şimdi çok merak ettim:))) Jane Austen'i severiz bu da iyidir elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizisi değil ama filmi var bildiğim kadarıyla Gül Hanım:) Jane Austen sevilmez mi değil mi ama:))çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  6. Hımm bu aralar hoş ve hafif bir okumaya ihtiyacım olduğumdan, sepete attım. Teşekkürler öneri ve güzel tanıtımnız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu merakla bekliyorum o zaman, filmi de tatlı onu da tavsiye ederim, ben teşekkür ederim yorumunuza:)

      Sil
  7. Not aldım bile, konusu çok hoşuma gitti:))) Kitabın kapağı da aşırı tatlı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini de tavsiye ederim, evet kapak benim de çok hoşuma gitti, keyifli okumalar, yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  8. ooooo güzeldi dizisi ivit okunur ivit :) austin bronte kaçırmıyon seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa dizisi mi varmış, Gül Hanım da dizi demiş?:) kaçırmam aynen:)) sevgiler Deepcim:)

      Sil
  9. tarzı bana uyar Erencim, aklımda olsun, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı, hoş bir kitap Bahar'cım, seversin, yorumuna teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  10. Sevimli bir kitap gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok tatlı bir kitaptı teşekkür ederim:)

      Sil
  11. Cerezlik kitap gibi anladım, severim:)

    YanıtlaSil
  12. Ben de filmini izledim ve çok sevdim. Hatta keşke böyle bir tatil imkanı olsa da ben de gitsem diye düşünmüştüm :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Şule'cim ben de aynı şeyi düşündüm ne güzel olurdu:)

      Sil
  13. Çok iyi bir kitap okumaya çalışacağım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...