20 Aralık 2022 Salı

Çiçeklerin Dili - Vanessa Diffenbaugh

 



  "Eleanor Oliphant Gayet İyi" kitabını çok sevince, onun benzeri kitapları araştırdım ve karşıma bu kitap çıktı. Goodreads puanı 4,09 olan kitabımız çok sevilmiş. Pegasus Yayınları'ndan 2013 yılında çıkan 415 sayfalık romanı Alev Bilgin çevirmiş, yer yer hatalar var ancak fazla değil. Kitabın sonuna kahramanımız Victoria'nın çiçek sözlüğünün eklenmesi de hoş bir ayrıntı. Amerikalı yazarımız bu ilk romanını 2011'de 33 yaşındayken yazmış. Kitabımızın indirimli satış fiyatı 97,5 TL. Neyse ki sahaflarda bulunabiliyor...

Hikayemiz California'da geçiyor. Kahramanımız Victoria, annesiz babasız bir çocuk olarak hayatını 10 yaşına kadar bir bakıcı aileden diğerine sürüklenerek geçirmiştir, biraz huysuz ve değişik bir çocuktur. Ancak 10 yaşında, Elizabeth ile tanışınca her şey değişir, Victoria sevmenin ve sevilmenin tadını alır. Ama gizemli ve korkunç bir olay onların bir aile olmasına engel olur ve onları kalıcı bir şekilde ayırır. Victoria 18 yaşına gelene kadar devletin grup evlerinde kalır. 18 yaşına gelince evden ayrılmak zorunda kalır. Sokaklarda yaşamaya başlar ancak çiçekler konusundaki eşsiz yeteneği keşfedilince bir çiçekçide işe alınır. Böylece hayatı değişir ve yepyeni bir yöne doğru açılır...

Kitap güzeldi, ancak 100 sayfa kadar kısaltılabilirdi bence. İlk 300 sayfayı keyifle okudum ama -dikkat sürprizbozan!!- Victoria'nın bebeği olunca, o bakım zorlukları, emzirme sorunları vs vs. beni çok bunalttı ve bence kitabı da gereksiz yere uzatmış, tamam yazar Victoria'nın çektiği sıkıntıyı anlatmak istemiş de okuru da bunaltmış. Onun dışında güzel bir kitaptı diyebilirim, bayılmadım ama okunabilir diyebilirim. Keyifli okumalar dilerim:)


20 yorum:

  1. Bu kitap için kararsız kaldım, okuyabilir miyim emin olamadım:) Aslında konusu güzel ama okuyacağımı sanmıyorum:) Bu ara çok birikti okunacak kitaplarım, aldıklarım da fazla:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeldi aslında ama dediğim gibi çok uzatmış, bebekle ilgili kısımlar beni biraz sıktı, okunacaklarınız çoksa pas geçilebilir bence:)) keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  2. Yazarın soyadı bana bir saksı çiçeğini çağrıştırdı bu kadar olur:)) Okunabilir bir kitap için fiyatı yüksekmiş. Elinize sağlık Eren Hanım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Difenbahya evet:)) çok doğru bence de ama indirim olmuş Gül Hanım, 92 TL'ye düşmüş:)) çok teşekkür ederim yorumunuza, sevgiler:)

      Sil
  3. Çok uzamasa iyiymiş. Bu kadar pahalı olmasa belki okumak isterdim. :) Çiçekçilik ilgimi çeken bir alan. Tanıtım için teşekkürler Erencim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Duygu'cum ben de çiçeklere meraklıyımdır, o anlamda hoş, örneğin esas kızla esas oğlan birbirlerine çiçeklerle mesaj veriyordu, o kısımlar çok tatlı:) ikinci el bulabilirsin sahaflarda 15 tl civarı, ben teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  4. Grup evleri merak ettim tam olarak neymiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetimhanede yaşayan büyük kızlar 18 yaşına gelene kadar birlikte bir evde kalıyorlar, başlarında da onlara göz kulak olan bir abla oluyor:)

      Sil
    2. anladım ülkemizde de benzerleri vardı sanırım gerçi hala da olabilir

      Sil
    3. Evet sanırım hala var...

      Sil
  5. Bazı kitapların böyle durumları oluyor ve diyorum ki editörler bunları nasıl fark etmiyor???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, tamam yazar olayın devamını hayal edebiliyor vs ama bu kısımlar zevkle okunabiliyor mu acaba... Gerçi bana da sıkıcı gelmiş olabilir, o doğum sonrası sıkıntıları okumak beni çok bunaltıyor:))

      Sil
  6. güzelmiş konu. abd de böyle yaşayan çocuk çok, ailesi uyuşturucu kullanan veya şiddet filan, bu nedenle FBI yeni bir program başlatmış, sosyal hizmet, normal ailelerden annelere eğitim veriyorlar, her bir sosyal anne, bir veya birkaç çocuğa danışmanlık yapıyor, onlarla ilgileniyor, mahkemelere gidiyorlar filan ne güzel bişi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok yararlı bir mekanizma Deepcim, yorumuna teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  7. Ooo çok pahalıymış. Ben de tanıdık sahaflara bakayım bir! Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın bu ara kitap fiyatları el yakıyor, neyse ki sahaflar var, yorumunuza çok teşekkür ederim:)

      Sil
  8. İndirimli fiyatı gerçek mi ya? Bir iki ay kitap almayınca fiyatlara inanamıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pegasus -adı üstünde:))- uçmuş Şule'cim:)

      Sil
  9. kitap fiyatları çok arttı, emeklerine sağlık güzelliğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Bahar'cım, çok teşekkür ederim yorumuna, mutlu yıllar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...